Przywództwo
Autentyczny lider musi być wzorem, a nie tylko szefem
Zarządzanie ludźmi w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym nie jest łatwe, gdyż emocje i stres mocno obciążają liderów i pracowników. Sylwia Królikowska, psycholożka biznesu, doświadczona liderka i trenerka przywództwa, w rozmowie z Pauliną Chmiel-Antoniuk podpowiada, jak efektywnie zarządzać stresem i emocjami oraz jak budować zaufanie i autorytet w zespole.
Nie poświęcaj rozwoju pracowników na rzecz zwiększania ich produktywności
Intensywne monitorowanie indywidualnej wydajności nie zwiększa produktywności pracowników, a nawet może ograniczać ich rozwój zawodowy.
Jak przewodzić w erze pracy bez stanowisk
Na naszych oczach wyłania się nowy model organizacji pracy, który diametralnie zmieni role liderów w firmach.
Popraw styl komunikacji, by zatrzymać zetkę!
Zjawisko „cichych odejść” (quiet quitting) zadebiutowało w mediach stosunkowo niedawno i od razu zrobiło ogromną karierę. Ludzie zaczęli opisywać postawę, która jest przeciwieństwem przekraczania oczekiwań i pracy po godzinach. Twoi pracownicy robią niezbędne minimum, nikt nie weźmie dodatkowego projektu? Być może już „cicho odeszli”, jak członkowie zespołu sprzedażowego w SafetyOne.
Zarządzaj całym ekosystemem pracy, a nie tylko samymi pracownikami
Umiejętna organizacja zasobów ludzkich, które tworzą także współpracownicy zewnętrzni, wymaga utworzenia nowych struktur organizacyjnych uwzględniających także rozwiązania technologiczne.
Agnieszka Kolenda, Hays Poland: Zabrakło komunikacji
Oprócz informowania o badaniu menedżerów, dział HR powinien zadbać również o komunikację z pracownikami. Cały zespół powinien dowiedzieć się, dlaczego opinia wszystkich jest tak ważna dla organizacji.
Sandra Kolańczyk, ClickMeeting: Jakość zamiast ilości
Bardziej elastyczne podejście w kwestii przeprowadzania badań przyniesie częstszy feedback i dzięki temu umożliwi firmom wcześniejsze skorygowanie strategii lub zdiagnozowanie narastających problemów.
Gdy badanie zaangażowania wprowadza w błąd
W ciągu kilku miesięcy z działu księgowości firmy For Fun Toys, producenta zabawek, odeszły trzy osoby. Kiedy dyrektor finansowy dowiaduje się o kolejnym wypowiedzeniu, razem z szefową działu HR postanawia sprawdzić, dlaczego mimo wysokich wyników w badaniu poziomu zaangażowania rotacja wśród pracowników jest tak wysoka.
Awans poziomy: sposób na rozwój i utrzymanie talentów
Z badań wynika, że awans poziomy gwarantuje obustronne korzyści: zwiększa zadowolenie pracowników oraz wydajność pracodawcy.
Organizacja dobrze nastrojona
Czego firma i jej menedżerowie mogą nauczyć się od orkiestry i grających w niej muzyków.
Samotność pracownika hybrydowego. Jak jej zapobiec?
Wspierający współpracownicy są kluczem do zmniejszenia poczucia izolacji podczas pracy z domu.
Wspieranie etycznej kultury dzięki bezpieczeństwu psychicznemu
Menedżerowie liniowi odgrywają kluczową rolę w tworzeniu bezpiecznych przestrzeni, w których pracownicy mogą mówić o dostrzeżonych nieprawidłowościach.
Miejsca pracy wymyślone na nowo
W ciągu ostatniego roku w wyniku pandemii COVID-19 świat doświadczył poważnych zakłóceń. Wraz z pomyślnym opracowaniem i dystrybucją szczepionki przeciwko tej chorobie jest nadzieja na to, że wkrótce nastąpi tak zwana nowa normalność. Liderzy już teraz powinni zastanowić się, jak powinny wyglądać miejsca pracy w czasie po pandemii.
Jak ruszyć ludzi z posad? Praca bez etatów i stanowisk
Potrzebujemy nowego sposobu realizacji
pracy – opartego na idei zwinnej organizacji
i bez sztywnego podziału na stanowiska.
Mądrość zbiorowa – jak czerpać z niej nowe pomysły
Przedstawiamy pięć technik formułowania
problemu, które mogą zaowocować lepszymi
rezultatami wyzwań crowdsourcingowych.
Inteligencja cyfrowa rady nadzorczej - cenny atut firmy
Członkowie rady nadzorczej z doświadczeniem w biznesie cyfrowym mogą być nowym czynnikiem wyróżniającym firmę w rywalizacji o wyniki finansowe.