Przywództwo
Jak tworzyć różnorodne zespoły kierownicze z pomocą interesariuszy
Zaangażuj kluczowych partnerów wewnątrz i na zewnątrz organizacji, aby wspólnie wspierać rozwój talentów i budować przyszłych liderów. Takie sojusze to krok w stronę bardziej inkluzywnego przywództwa.
Lekcje ze szpitalnego oddziału ratunkowego. Czego menedżerowie mogą nauczyć się od lekarzy?
Współczesny biznes przypomina oddział ratunkowy – każda decyzja ma ogromne znaczenie, czas jest na wagę złota, a presja nie ustępuje. Jak radzić sobie, gdy wszystko dzieje się naraz? Strategie opanowywania kryzysów w sytuacjach życia i śmierci mogą być kluczem do sukcesu w najbardziej nieprzewidywalnych warunkach.
To harmonia różnorodności prowadzi do sukcesu
Zarządzanie zespołami o zróżnicowanym zapleczu kulturowym jest wyzwaniem wymagającym mistrzostwa w balansowaniu między różnorodnymi oczekiwaniami, wartościami i stylami pracy.
Posttraumatyczny wzrost w organizacji – szansa dla liderów
Traumy są nieodłącznym elementem rzeczywistości biznesowej – mobbing, zwolnienia, restrukturyzacje, wypadki czy kryzysy etyczne mogą znacząco wpłynąć na funkcjonowanie firm. To, jak głęboki wpływ wywrą na organizację, nie jest jednak z góry przesądzone. Jeśli firma będzie potrafiła wesprzeć pracowników w radzeniu sobie z trudnymi doświadczeniami i stymulować posttraumatyczny wzrost, może wyjść z kryzysu silniejsza i bardziej odporna.
Jak wrócić silniejszym po traumie
Traumatyczne wydarzenia mają destabilizujący wpływ na organizację. W ich obliczu to liderzy odgrywają kluczową rolę we wspieraniu zarówno jednostek, jak i zespołów, pomagając im odzyskać równowagę oraz stworzyć fundamenty do dalszego rozwoju.
Zbuduj zespół zarządzający odpowiedni do swojej strategii
Liderzy firm mogą podnieść efektywność swojego zespołu zarządzającego, umiejętnie balansując między wykorzystywaniem chęci do rywalizacji pomiędzy jego członkami a wspieraniem współpracy między nimi.
Sztuka zarządzania różnorodnością
Współpraca w zespole wielokulturowym to nie tylko wyzwanie, ale także okazja do odkrywania nowych perspektyw i znajdowania innowacyjnych rozwiązań. Efektywny lider potrafi przekształcić różnorodność w przewagę, budując mosty między różnymi wartościami, stylami pracy i oczekiwaniami.
Autentyczny lider musi być wzorem, a nie tylko szefem
Zarządzanie ludźmi w dynamicznie zmieniającym się środowisku biznesowym nie jest łatwe, gdyż emocje i stres mocno obciążają liderów i pracowników. Sylwia Królikowska, psycholożka biznesu, doświadczona liderka i trenerka przywództwa, w rozmowie z Pauliną Chmiel-Antoniuk podpowiada, jak efektywnie zarządzać stresem i emocjami oraz jak budować zaufanie i autorytet w zespole.
Nie poświęcaj rozwoju pracowników na rzecz zwiększania ich produktywności
Intensywne monitorowanie indywidualnej wydajności nie zwiększa produktywności pracowników, a nawet może ograniczać ich rozwój zawodowy.
Jak przewodzić w erze pracy bez stanowisk
Na naszych oczach wyłania się nowy model organizacji pracy, który diametralnie zmieni role liderów w firmach.
Popraw styl komunikacji, by zatrzymać zetkę!
Zjawisko „cichych odejść” (quiet quitting) zadebiutowało w mediach stosunkowo niedawno i od razu zrobiło ogromną karierę. Ludzie zaczęli opisywać postawę, która jest przeciwieństwem przekraczania oczekiwań i pracy po godzinach. Twoi pracownicy robią niezbędne minimum, nikt nie weźmie dodatkowego projektu? Być może już „cicho odeszli”, jak członkowie zespołu sprzedażowego w SafetyOne.
Zarządzaj całym ekosystemem pracy, a nie tylko samymi pracownikami
Umiejętna organizacja zasobów ludzkich, które tworzą także współpracownicy zewnętrzni, wymaga utworzenia nowych struktur organizacyjnych uwzględniających także rozwiązania technologiczne.
Agnieszka Kolenda, Hays Poland: Zabrakło komunikacji
Oprócz informowania o badaniu menedżerów, dział HR powinien zadbać również o komunikację z pracownikami. Cały zespół powinien dowiedzieć się, dlaczego opinia wszystkich jest tak ważna dla organizacji.
Sandra Kolańczyk, ClickMeeting: Jakość zamiast ilości
Bardziej elastyczne podejście w kwestii przeprowadzania badań przyniesie częstszy feedback i dzięki temu umożliwi firmom wcześniejsze skorygowanie strategii lub zdiagnozowanie narastających problemów.
Gdy badanie zaangażowania wprowadza w błąd
W ciągu kilku miesięcy z działu księgowości firmy For Fun Toys, producenta zabawek, odeszły trzy osoby. Kiedy dyrektor finansowy dowiaduje się o kolejnym wypowiedzeniu, razem z szefową działu HR postanawia sprawdzić, dlaczego mimo wysokich wyników w badaniu poziomu zaangażowania rotacja wśród pracowników jest tak wysoka.
Awans poziomy: sposób na rozwój i utrzymanie talentów
Z badań wynika, że awans poziomy gwarantuje obustronne korzyści: zwiększa zadowolenie pracowników oraz wydajność pracodawcy.
Organizacja dobrze nastrojona
Czego firma i jej menedżerowie mogą nauczyć się od orkiestry i grających w niej muzyków.
Samotność pracownika hybrydowego. Jak jej zapobiec?
Wspierający współpracownicy są kluczem do zmniejszenia poczucia izolacji podczas pracy z domu.
Wspieranie etycznej kultury dzięki bezpieczeństwu psychicznemu
Menedżerowie liniowi odgrywają kluczową rolę w tworzeniu bezpiecznych przestrzeni, w których pracownicy mogą mówić o dostrzeżonych nieprawidłowościach.
Miejsca pracy wymyślone na nowo
W ciągu ostatniego roku w wyniku pandemii COVID-19 świat doświadczył poważnych zakłóceń. Wraz z pomyślnym opracowaniem i dystrybucją szczepionki przeciwko tej chorobie jest nadzieja na to, że wkrótce nastąpi tak zwana nowa normalność. Liderzy już teraz powinni zastanowić się, jak powinny wyglądać miejsca pracy w czasie po pandemii.