Joanna Malinowska-Parzydło
CEO w Personal Brand Institute, autorka bloga Jesteś Marką.
5 rzeczy, o których warto pamiętać w Nowym Roku
Nie wiem, co lubię bardziej – życiowe i biznesowe podsumowania na koniec roku czy wchodzenie w kolejny rok z wnioskami z rocznego bilansu i apetytem na więcej. Boże Narodzenie to dla mnie czas radości, lukrowania makowców, rodzinnych rytuałów i napawania się zapachem choinki. Z kolei początek Nowego Roku to czas ciekawości i planowania, choć to drugie nauczyłam się już powściągać na rzecz życia, o czym parę słów w dzisiejszym tekście.
Taki, co może, czyli influencer poszukiwany
Rozmawiałam dziś z redaktorem naczelnym znanego dziennika i kolegą odpowiedzialnym za komunikację w dużej korporacji, o odpowiedzialności za publikowane wypowiedzi i influencerach w mediach i blogosferze. Potem dyskutowaliśmy o ludziach w biznesie, którzy komunikują się ze sobą profesjonalnie lub koszarowo, pracują w jakimś celu lub bez celu, budują dobre środowisko pracy lub tworzą sobie codzienne piekło…
Piękne myśli prezesa
To, co często różni liderom firm krajowych i zagranicznych, to umiejętność wygłaszania pięknych, mądrych, wartościowych i porywających wystąpień w miejsce korpogadek.
Firmy tracą klientów przez nieprzyjazną rekrutację
Profesjonalnie i przyjaźnie prowadzona rekrutacja przekłada się na działalność biznesową i wyniki sprzedażowe przedsiębiorstwa.
Joanna Malinowska-Parzydło: HR - marka na złe i dobre czasy
Postrzeganie działu personalnego w firmie jest silnie skorelowane z trendami wpływającymi na rynek pracy.
Szef społecznie (nie)odpowiedzialny
Koszty zaniedbania kultury organizacji mogą być ogromne.
W co wierzy korpomodel, czyli 10 największych firmowych mitów
Co jest kluczowe dla rozwoju firmy, ale o czym się nie mówi?
"Śliski", czyli korpomodel podbija świat
Jestem przekonana, że nie należysz do tych, którzy okazują komuś respekt, zainteresowanie i upewniają o swoim zaangażowaniu i sympatii, aby następnie zignorować tę osobę, kiedy nie ma nad tobą władzy – a przynajmniej tak ci się wydaje. Z pewnością jednak spotkałeś ten typ w swoim zawodowym życiu.
Firmowe archiwum X i klauzula najwyższej poufności
Na wątek klauzuli wpadłam w trakcie pisania tekstu o korpomodelu – "Samotność krótkodystansowca". Postanowiłam do niego wrócić, ponieważ jest ściśle związany z jakością kultury i wartościami, które tworzą tożsamość organizacji.
Szef to ważna osoba
Nie będę dziś pisać o biznesowych VIP‑ach ani o ludziach, którym wydaje się, że są ważni dlatego, że tytułują się menedżerami – zaś w pakiecie z tym stanowiskiem otrzymali duże biurko, oddzielny gabinet, lepszy monitor, budżet, asystentkę, auto służbowe z kartą paliwową i tym podobne zewnętrzne oznaki władzy i prestiżu.
Jak żyć z korpomodelem?
Miałam nie pisać poradników, jednak na mojej drodze stanął… Mordor. W pierwszej chwili chciałam oddać się w opiekę jakiejś istocie wyższej (biorąc pod uwagę powagę sytuacji, najlepiej Gandalfowi), ale przy bliższym poznaniu doszłam do wniosku, że akurat ten Mordor z Domaniewskiej trzyma w karbach ludzki rozsądek. Ugięłam się i po prostu go polubiłam.
"Qualia", czyli jak-to-jest-być Basią?
Na termin qualia natrafiłam w czerwcowych Charakterach, które przeczytałam na toskańskich wakacjach. Ogromnie mnie zainteresował artykuł Jak to jest być mrówką, Łukasza Lamży.
Kto ci ukradł czas?
Co robisz ze swoim czasem? Na co konkretnie go przeznaczasz?
Zarządzanie przez spacerowanie
Czy kiedyś zastanawialiście się nad zorganizowaniem spotkania z pracownikiem lub klientem w parku?
Human beings czy human doings?
Żyjesz, planujesz żyć, czy starasz się "odhaczyć" kolejne "taski"? Do której kategorii zaliczy cię twój partner, dziecko, szef czy pracownicy?
Strach przed wojną - jakie lekcje dla biznesu przynosi?
Po raz pierwszy od wielu lat poczuliśmy realny lęk. Przy naszej granicy dzieją się rzeczy, których nie rozumiemy, które mogę zagrażać naszemu porządkowi, bezpieczeństwu, zdrowiu i życiu – nam samym, naszym bliskim i naszemu krajowi.
Jak głośno musisz krzyczeć, aby zaczęli Cię szanować?
Przypomnij sobie ludzi, którzy są dla Ciebie autorytetami. Jest różnica między nimi a tymi, którzy zbudowali swoją rozpoznawalność i wizerunek na… hałasie, rwetesie, grzmieniu na innych i rejwachu wokół siebie.
Pod czyją marką pracujesz?
Kilka dni temu mój przyjaciel zaprezentował na Facebooku firmowy samochód z nową tablicą rejestracyjną zawierającą… nazwę jego firmy. Ciekawe – pomyślałam i zaczęłam śledzić dyskusję…