Zarządzanie organizacją
Jak stworzyć kulturę różnorodności
Dzisiaj już nikt nie podważa zalet różnorodności w biznesie, ale niemal każdy zauważa problemy stojące na drodze ku wyzwoleniu z niej korzyści biznesowych. Poznaj przepis na budowanie firmy bez wykluczeń.
Piotr Kuba, PFR TFI: „Zawsze warto być gotowym na najgorsze”
Z badań ICAN Research wynika, że polskie przedsiębiorstwa pod koniec 2021 roku oceniały swoją sytuację coraz lepiej. Świętowanie jednak nie trwało długo, bo wraz z wybuchem wojny w Ukrainie pojawiło się wiele nowych wyzwań związanych z zarządzaniem emocjami pracowników, niesieniem pomocy Ukraińcom, ale też załamanymi łańcuchami dostaw czy nadchodzącymi kłopotami z dostępem do surowców. O tym, jak zarządzać oraz dokonywać ekspansji nawet w trudnych czasach, opowiada nam Piotr Kuba, członek zarządu PFR TFI.
Firma we mgle wojny. Jak prowadzić biznes w świecie VUCA 3.0
Rosyjska napaść na Ukrainę zmieniła świat i przyniosła ze sobą nowe zagrożenia, ale też nowe możliwości. Żeby pomóc menedżerom podejmować trafne decyzje w złożonych warunkach niepewności, redakcja „ICAN Management Review” przygotowała bezpłatne webinarium „Firma we mgle wojny. Jak prowadzić biznes w świecie VUCA 3.0”.
Praktyczne wskazówki w zarządzaniu flotą. Mobilność i redukcja kosztów
Rynkiem samochodowym wstrząsają kolejne kryzysy, związane z pandemią, zakłóceniami w łańcuchach dostaw, ograniczeniem w dostępności półprzewodników, a ostatnio – wojną w Ukrainie. Nie ulega zatem wątpliwości, że sposób zarządzania flotą również powinien zostać całkowicie przedefiniowany.
Jakie inspiracje i rozwiązania mogą zaczerpnąć liderzy od dowódców wojskowych?
Mariusz Kostera, dyrektor zarządzający ICAN Institute, rozmawia z Justinem Maciejewskim na temat zwinnego przywództwa, które może skorzystać na wykorzystaniu rozwiązań stosowanych przez współczesną armię.
XII Konferencja SIM
Stowarzyszenie Interim Managers zaprasza na XII Konferencję SIM, która odbędzie się w dniach 2-3 grudnia na temat "Scenariusze właścicielskie: od strategii do sukcesu w nowej rzeczywistości".
Jak działa mobilny podpis elektroniczny? Czy warto go stosować w biznesie?
Technologie umożliwiające stosowanie podpisu elektronicznego znane są i wykorzystywane w Polsce już od 20 lat, ale w ostatnich miesiącach ich popularność radykalnie wzrosła. Czemu tak się stało? I jakie są korzyści biznesowe stosowania podpisu elektronicznego?
Kryzys szansą na rozwój i sukces: megatrendy i prognozy dla CFO
Na jakie trendy powinni szczególnie zwrócić uwagę CFO w 2022 roku?
Dobry lider kontra zły lider. Czym się charakteryzują?
Coraz więcej firm zaczyna rozliczać swoich menedżerów ze zdolności do zarządzania w niepewnych czasach. Badania dowodzą, że zły szef to jeden z kluczowych powodów odchodzenia fachowców z pracy. Z kolei dobry potrafi sprawić, że jego zespół przenosi góry. Jakie cechy są niezbędne u liderów w "nowej normalności", a które ich dyskwalifikują?
Audyt wewnętrzny – firmy, które same się kontrolują, działają zwinniej i sprawniej
Wdrażanie nowych projektów pomaga firmom osiągać przewagę konkurencyjną, która odgrywa ważną rolę w ich długoterminowej strategii. Aby tak się stało, muszą być one jednak okresowo kontrolowane.
Skala wyzwań w 2020 roku była zaskakująca, ale znaleźliśmy sposób na zmienność w sprzedaży
O tym, jak stawiać czoła wyzwaniom zmiennego biznesu i nie podążać utartymi szlakami rozmawiamy z Romanem Murawskim dyrektorem handlowym PLUM Sp. z o. o.
WYPALENIE ORGANIZACYJNE – nowy numer "ICAN Management Review"
Dziesiąty już numer magazynu „ICAN Management Review” poświęcamy kwestii wypalenia, nie tylko od strony pracowników, ale także samych organizacji. Niewiele firm zdaje sobie sprawę, że nieustanne podkręcanie tempa pracy i przyjmowanie na siebie coraz większej liczby zadań nie prowadzi w długim okresie do ponadprzeciętnych wyników. Nadmiar obowiązków, zamiast do wzrostu, prowadzi raczej do wypalenia pracowników, co negatywnie wpływa na ich zaangażowanie i produktywność.
Chcesz być dobrym liderem? Graj w szachy
Przed kilkoma dniami polski arcymistrz Jan-Krzysztof Duda został pierwszym polskim triumfatorem turnieju o Puchar Świata w szachach. Czy świeżo upieczony zdobywca Pucharu byłby dobrym przedsiębiorcą?
Zarządzanie kancelarią – w stylu korpo
Czy można zastosować jeden wzorzec postępowania dla zarządzania korporacją i firmą z branży usług profesjonalnych? O przywództwie w organizacji opartej na wiedzy specjalistów mówią prawnicy – prof. dr hab. Paweł Podrecki i mecenas Xawery Konarski.
Chcesz, aby twoja firma była dojrzała cyfrowo? Naśladuj cztery metody firm bionicznych
Firmy inwestują w nowe technologie, narzędzia do zaawansowanej analizy danych oraz rozwijają kompetencje cyfrowe swoich pracowników. Jednak żeby zostać prawdziwym cyfrowym liderem, trzeba działać tak, jak firma bioniczna. Co to oznacza?
Zarządzanie wiedzą w inteligentnej organizacji
Podobno wykorzystujemy tylko 10% możliwości naszego mózgu – to oczywiście mit, ale wciąż bardzo popularny, mimo wielu prób sprostowania tej błędnej informacji. A jak jest z potencjałem intelektualnym organizacji? Czy wykorzystujemy więcej niż 10% jej inteligencji? Może 20%? Albo 60%? Jak wykorzystywać tę wiedzę najefektywniej?
Zmienne warunki wymagają ciągłej nauki
Sytuacje kryzysowe, w których nie jesteśmy do końca pewni, czy podejmujemy właściwe decyzje, przypominają nam, jak ważna jest aktualizacja wiedzy i ciągły rozwój. Potwierdza to Michał Olczak, CEO NextApps.
Nauczyłem się kwestionować status quo
Dziś wiem, że warto mieć odwagę wprowadzać zmiany. Świat się zmienia, a nas często ograniczają nasze przyzwyczajenia, utarte schematy, wedle których działamy. O tym, jak zmieniło się podejście do prowadzenia firmy, opowiada Grzegorz Rutkowski, General Manager w Habasit Polska.
Narzędzia pracy zdalnej w zespole finansowym
Bez wątpienia praca zdalna jest dziś najpopularniejszym modelem pracy. Taka forma odpowiada wielu pracownikom, dlatego firmy rozważają wdrożenie na stałe modelu hybrydowego. Ten trend dotyczy również zespołów finansowych.
Benefity mają sens, gdy odpowiadają potrzebom pracowników
Słowo benefit pochodzi z języka łacińskiego i powstało z połączenia 2 słów: bene - dobrze, facere - czynić. Najogólniej mówiąc, benefity to dodatkowe świadczenia, korzyści oferowane pracownikom przez pracodawcę. Najczęściej stanowią dodatek pozapłacowy do wynagrodzenia zasadniczego.