Polityka cenowa
Czym jest polityka cenowa? Jak ją projektować? Jaka strategia cenowa będzie najodpowiedniejsza dla twojego produktu? Sprawdź koniecznie, co musisz wiedzieć, by twoja sprzedaż weszła na najwyższe obroty!
Pokaż więcejHermann Simon: Nigdy nie zwlekaj z podnoszeniem cen
Zarówno polski, jak i globalny biznes funkcjonuje obecnie w warunkach mocno podwyższonej inflacji. Utrudnia to nie tylko planowanie kosztów i zysków, ale nawet tak podstawową kwestię, jaką jest ustalanie cen produktów i usług. O tym, jak radzić sobie w takiej sytuacji, mówi ekspert z zakresu pricingu, prof. Hermann Simon. Rozmawia Tomasz Kulas.
Odświeżone spojrzenie na ceny może przyspieszyć zieloną rewolucję
Co by się stało, gdyby ceny produktów i usług odzwierciedlały ich tzw. efekty zewnętrzne? Najpewniej klienci przeżywaliby szok i jeszcze raz zastanowiliby się przed zakupem, czy na pewno tego potrzebują.
DIGITAL PRICING jako narzędzie przewagi w cyfrowej rzeczywistości - konferencja z cyklu Elite Leadership Program - RELACJA
Odkryj sekret inteligentnego pricingu i uzyskaj cenę adekwatną do wartości dostarczanej klientom! Dzięki najskuteczniejszym metodom zarządzania cenami i przychodami zapewnisz firmie nowe możliwości rozwoju i wykorzystasz szanse na dodatkowe zyski.
Wykorzystanie sztucznej inteligencji do ustalania cen niesie ze sobą ryzyko... zmowy
Uczenie maszynowe i sztuczna inteligencja są od dawna wykorzystywane przez przedsiębiorstwa do ustalania najbardziej efektywnych strategii cenowych produktów. Najnowsze badania pokazują jednak, że posiłkowanie się nowymi technologiami może prowadzić do powstawania zmów cenowych pomiędzy firmami, których zarządy... wcale nie muszą być tego świadome.
Zacznij od wartości, czyli jak projektować politykę cenową firmy
Założyciele firm są często iluzjonistami. Wpadają na jakiś pomysł, ale nigdy nie zadają sobie pytania, jak potencjalny klient postrzega wartość tego pomysłu. O projektowaniu polityki cenowej opowiada prof. Hermann Simon.
Strategia niskich cen
Ryanair, IKEA i Aldi mają ze sobą wiele wspólnego. Gdy inni rynkowi gracze szukają sposobów na to, by sprzedawać swoje produkty i usługi za jak najwięcej, te trzy firmy swój sukces opierają na strategii bardzo niskich cen. Czego możesz się od nich nauczyć?
Postrzeganie ceny przez klientów jest równie ważne, co sama cena
Zarządzanie percepcją cen jest dziś umiejętnością o zasadniczym znaczeniu dla firm działających na rynkach konsumenckich.
8 sposobów na uniknięcie spadku zysków
Spadek zysków to jedno z najważniejszych zagrożeń dla firm. Jak mogą sobie z nim poradzić?
Ile powinien kosztować nowy produkt?
Wprowadzanie nowego produktu na rynek to długotrwały i skomplikowany proces. Jednym z istotnych jego elementów jest ustalenie ceny.
Pięć strategii ustalania cen
Wycena produktu jest podstawowym i jednocześnie kluczowym zadaniem każdego przedsiębiorcy. Dobór odpowiedniej strategii cenowej może wpłynąć na osiągnięcie wysokiego udziału w rynku, przewagi konkurencyjnej oraz rozpoznawalności marki.
Zarządzanie wizerunkiem cenowym w handlu detalicznym
W ostatnich latach przesycenie rynkowe stało się wyzwaniem dla przedsiębiorstw z branży detalicznej. Jedynie nieznacznej liczbie firm udało się wykorzystać najsilniejszą dźwignię zysku, czyli cenę, która jest integralnie związana z wizerunkiem cenowym.
Polityka cenowa: jak mądrze korzystać z rabatów
Rabaty, zniżki i kupony promocyjne są nieodłącznymi elementami działań intensyfikujących sprzedaż. Nie zawsze jednak przynoszą zakładany efekt. Ja odpowiednio z nich korzystać?
Sposób na efektywną sprzedaż
Wykonanie siedmiu kroków może pomóc firmom nie tylko w zwiększaniu przychodów, ale równocześnie w podnoszeniu rentowności sprzedaży.
10 przykazań udanego wdrożenia strategii pricingowej
Zastanawiasz się jak skutecznie wdrażać strategie cenowe w twojej firmie? Jak polityka, strategia cenowa definiuje działania wszystkich zespołów? Sprawdź, jak odnieść sukces!
Jak zwiększyć sprzedaż bez utraty marży
O tym, jak projektować skuteczną politykę cenową, opowiada Kai Bandilla.
2 czynniki wpływające na gotowość klienta do zakupu, o których często zapominamy
Dobry produkt to za mało, by zapewnić sobie dobrą sprzedaż.
Jak zarabiać na taniej sprzedaży? Poznaj mistrzów niskich cen
Firmy mogą generować wysokie zyski, stosując strategię ultraniskich cen.
Punkty cenowe: jak sprytnie wpływać na decyzje zakupowe?
4 sposoby na wykorzystanie relacji pomiędzy punktami cenowymi do przebudowy portfolio.
Wartość zależy od percepcji klienta
O tym, jak w erze cyfrowej zmienia się podejście do polityki cenowej, z Hermannem Simonem rozmawia Paweł Kubisiak.