Strategia
Chris Outram: Reaguj szybko na nowe potrzeby klientów
Jak osiągnąć zwinność, gdy zarządza się dużą firmą? Albo jak uzyskać stabilność, gdy przewodzi się małemu startupowi technologicznemu? O to między innymi zapytaliśmy Chrisa Outrama, założyciela OC&C Strategy Consultants.
Segmentacja klientów, czyli jak nie stracić na ofercie i sprzedaży
Przyczyny wyhamowania sprzedaży nie muszą dotyczyć jedynie obszaru pricingu. Równie dobrze odpowiedzialna za ten stan rzeczy może być niewłaściwie skonstruowana oferta wartości albo brak segmentacji klientów.
Competitive Intelligence – jak lepiej poznać swoich konkurentów?
Sednem Competitive Intelligence jest spojrzenie na konkurencję jako całość.
Paweł Klimiuk: aby zrozumieć lokalny rynek potrzeba czasu
Dane o zwyczajach zakupowych klientów to istotna przewaga nad konkurencją.
Marcin Bąk: najważniejsze to wykreować wartość własnej marki
Polskie marki mają silną pozycję w świadomości e-konsumentów. Dla zagranicznego potentata zaistnienie na polskim rynku nie musi okazać się prostą sprawą.
Dawid kontra Goliat. Jak rywalizować z gigantem
Popularna polska internetowa firma modowa musi zmierzyć się z zagrożeniem, jakim jest wejście na polski rynek znacznie większego brytyjskiego rywala.
Hubert Laszczyk: kluczem do właściwej strategii jest pomysł
Próba konkurowania o masowego klienta ze znacznie silniejszym przeciwnikiem jest raczej skazana na porażkę.
Agnieszka Surmacka: konkurencja jest naturalna
Konkurencja jest naturalną cechą rynków i najczęściej pozytywnie na nie wpływa. Problem pojawia się wtedy, kiedy zaczyna przypominać wyniszczającą wojnę, w której głównym orężem staje się cena.
Wiktor Namysł: nie można działać gwałtownie
Firma OS Card, która dotychczas miała uprzywilejowaną pozycję na rynku, musi zmierzyć się z konkurencją lepiej dostrzegającą i różnicującą potrzeby klientów.
Jacek Leonkiewicz: należy wyróżnić się jakością
Rywalizacja kosztowa to absolutna ostateczność i powinno decydować się na takie rozwiązanie tylko wówczas, gdy inne zawiodą.
Dariusz Stolarczyk: kluczem do sukcesu jest spełnienie obietnicy danej klientowi
Sytuacja, w jakiej znalazła się firma OS Card, jest trudna, ponieważ jako operator kart płatniczych konkuruje na rynku produktami, które są bardzo rozwinięte.
Jak Apple popsuł Apple Music?
Niedawno miała miejsce prezentacja nowej usługi Apple Music. Wszystko to na wzór aplikacji Spotify i Pandora.
Obrona przez atak
Polskie przedsiębiorstwa mogą wykorzystywać przewagę wynikającą z ich strategicznej i operacyjnej elastyczności zarówno do ataku na tradycyjne struktury biznesowe, jak i do obrony przed działaniami konkurentów.