Strategia
Agnieszka Walczyńska: Sama znajomość wspólnych celów nie wystarczy
Michał Gadziejski nie będzie w stanie zrewolucjonizować struktur sprzedaży AEiS Group, jeśli nie zadba o relacje działu sprzedaży z pozostałymi komórkami w firmie.
Sylwia Biegańska: Cyfryzacja firmy to również zmierzenie się z zagrożeniem, jakim jest cyberterroryzm
Przedstawiona historia ukazuje przypadek firmy z 20-letnim dorobkiem na rynku polskim, która w sposób naturalny szuka kolejnych rynków zbytu, ale nie do końca wie, jak się do tego zabrać.
Jak nie stracić na innowacjach
Firma ubezpieczeniowa Umbrella podjęła współpracę z zewnętrznym start-upem w ramach centrum innowacji. Jednak droga od projektu do komercjalizacji aż roi się od wybojów.
Andrzej Skasko: Aby projekt mógł się udać, potrzebne jest zaangażowanie całej organizacji
Nie tak dawno temu miałem przyjemność wdrażać rozwiązanie PZU GO. Założenia tego projektu są bardzo podobne do tych oferowanych przez urządzenie safeQ.
Jak wybrać kierunek ekspansji
Polski producent mebli, firma BlackWood, w planach rozwoju rozważa ekspansję do Białorusi. Konsultanci przedstawili zarządowi różne opcje, jednak prezes ma problem z dokonaniem strategicznego wyboru.
Radosław Pidzik: Walka o miejsce na rynku może oznaczać wojnę cenową.
Planowanie ekspansji międzynarodowej wiąże się z wyborem nowych rynków i oceną ich potencjału, a także dostosowaniem modelu biznesowego do lokalnej specyfiki.
Rywalizować ceną czy oddać klientów
Firma OS Card stanęła przed wyborem między konkurencją cenową a utratą dużych klientów z nadzieją na utrzymanie przynajmniej części nisz rynkowych.