Sprzedaż
Radar - Deglobalizacja
To były trudne lata dla globalizacji. Najpierw świat ogarnęła pandemia, która zamknęła prawie wszystkie granice. Zakłócenia na rynku pracy spowodowały problemy w łańcuchach dostaw i wywołały niepokój wśród liderów biznesu związany z ich zależnością od zagranicznych partnerów. Następnie doszło do dalszego zamieszania geopolitycznego, co nasiliło przekonanie, że amerykańskie firmy decydują się na deglobalizację i przenoszą produkcję oraz kluczowe relacje dostawcze bliżej swojego kraju. Ale czy ten trend rzeczywiście ma miejsce?
Gofry królem polskiego eksportu
Chrupiące gofry to wizytówka nadmorskich kurortów i symbol wakacyjnego wypoczynku. Mimo że ich tegoroczna cena przyprawiła turystów o zawrót głowy, to obok zapachu świeżo upieczonego gofra nie można było przejść obojętnie. Nie tylko Polacy stracili głowę dla tego pachnącego wypieku. Okazuje się, że gofry i wafle należą do ważniejszych towarów polskiego eksportu wyrobów cukierniczych.
Pobierać opłatę, zachować darmowy dostęp czy wycofać usługę?
Firmy z branży B2B mogą poszerzyć swoje przychody ze sprzedaży, naliczając opłaty za usługi, które dotychczas świadczyły za darmo.