Witold B. Jankowski
Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie.
Trzy pytania, które musisz sobie zadać, nim przyjmiesz propozycję nowej pracy
Czy zdarzyło się, że odrzuciłeś propozycję pracy na pozór nie do odrzucenia? Albo mimo wątpliwości rzuciłeś się na głęboką wodę, bo nie można byłoby inaczej? Czy zacząłeś kiedyś nowy etap w karierze, myśląc że wygrałeś los na loterii, by po kwartale odejść ze skwaszoną miną?
Cztery błędne przekonania, przez które nie tworzymy strategii zawodowych na całe życie
Kroczenie ścieżką kariery bez dobrze opracowanej strategii zawodowej przypomina wyprawę dookoła świata bez mapy i bez przewodnika. Istnieje szansa, że to będzie interesująca podróż, ale o ile lepsza od szansy byłaby pewność, że tak będzie?
Poznaj wrogów dobrych decyzji i zerwij z nimi jak najszybciej
Błędy nie są złe, o ile wyciągniemy z nich wnioski i o ile naprawimy je jak najszybciej. Możemy też ograniczyć ich liczebność, eliminując 9 nawyków złych decydentów. Z jakimi przyzwyczajeniami najlepiej zerwać od razu?
Jak przezwyciężyć fatum postanowień noworocznych?
Właśnie mija pierwszy miesiąc tego roku. Jak się mają obietnice, które składaliście sobie wraz z początkiem stycznia? Czy trzymacie się postanowień noworocznych i z determinacją dążycie do ich realizacji? A może już dawno zapomnieliście o nich? Czy nad robieniem postanowień noworocznych wisi fatum?
Jak mówić „nie”, aby nie palić za sobą mostów?
Brak asertywności to gwóźdź do trumny zapracowanego menedżera czy specjalisty. Niestety, sporo osób ma problem z odmawianiem. Metoda neutralnego „nie” ułatwia nieuleganie cudzym prośbom. Na czym polega?
Jak wykorzystać zasady dynamiki Newtona, by podnieść własną produktywność?
Ciągłe zwiększanie swojej efektywności to jedno z najtrudniejszych wyzwań współczesnych pracowników. Istnieją jednak zasady, które pozytywnie wpływają na naszą produktywność. Dowiedz się, jak podnieść efektywność, wykorzystując zasady dynamiki Newtona.
Jak wypoczywać, by nie zmęczyć się bardziej podczas urlopu?
Wakacje powinny kojarzyć się jako okazja do wypoczynku, podróży oraz spojrzenia na świat z innej perspektywy. Często jednak okazuje się, że nawet wymarzony urlop wiąże się ze stresem, a my wracamy z niego bardziej zmęczeni, niż byliśmy przed wyjazdem.
Kreatywność na co dzień
Czasami, żeby wpaść na rewolucyjny pomysł, trzeba oderwać się od codziennych obowiązków i znaleźć czas na relaks w nowym otoczeniu.
Jak efektywniej pracować? 4 sprawdzone sposoby na lepszą koncentrację
Czy ktoś lub coś kradnie wciąż twój czas i uwagę? Nawet co 40 sekund nasze skupienie jest wystawiane na próby przez liczne bodźce. Oto 4 strategie na skuteczną koncentrację.
Transformacja marki osobistej w pięciu krokach
Każdy z nas ma markę osobistą, ale czy kreujemy ją w świadomy sposób? Zmiana w życiu zawodowym jest dobrą okazją, by niejako wymyślić siebie na nowo. Jak sprawić, by nasz wizerunek był spójny z naszą przeszłością i nowym kierunkiem, jaki chcemy obrać?
Iloraz ciekawości
O wybitnych przywódcach często mówi się, że osiągają sukcesy w złożonej i nieprzewidywalnej rzeczywistości, ponieważ mają wysoki iloraz inteligencji lub nieprzeciętny poziom inteligencji emocjonalnej.
Jak pracować z osobą, która wciąż manipuluje?
Jak należy pracować z osobą, która gra nieczysto – jak uchronić siebie i innych pracowników przed manipulatorami?
Z zegarkiem w ręku
„Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić” – powiedział kiedyś Albert Einstein i z właściwą sobie przenikliwością trafił w sedno problemu związanego z zarządzaniem czasem.
Jak negocjować wynagrodzenie podczas rekrutacji?
„Jakie są Pani/Pana oczekiwania finansowe?” – to pytanie, przez które często tracimy pewność siebie podczas rekrutacji. Dlaczego tak się dzieje? Poznaj sześć mitów, które sprawiają, że dobrowolnie rezygnujemy z negocjacji wynagrodzenia.
Potraktuj krytykę jako formę coachingu
Nie oszukujmy się: nikt z nas nie lubi, gdy ktoś krytykuje naszą pracę. Zwłaszcza, jeśli jest to osoba, za którą nie przepadamy… Możemy jednak wyciągnąć cenne wnioski z takich uwag, jeśli tylko zadbamy o odpowiednie nastawienie. Oto 6 kroków, które pozwalają odbierać krytykę nie jako atak, ale jako formę coachingu.
Jak sobie radzić ze złym szefem?
Mówi się, że w życiu pewne są tylko dwie rzeczy: śmierć i podatki. Ale pewne jest także to, że na jakimś etapie kariery trafi się na złego szefa... Jak sobie poradzić z tą sytuacją? Pomogą ci w tym praktyczne wskazówki.