Paulina Kostro
Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska"
Przywództwo w erze inkluzji i transformacji cyfrowej
W dzisiejszym dynamicznym środowisku pracy, przywództwo staje przed wyzwaniem dostosowania się do oczekiwań pokoleń Y i Z, koncentrując się na inkluzji, innowacjach oraz zrównoważonym rozwoju. Ewolucja stylu przywództwa obejmuje nie tylko adaptację do zmieniających się realiów biznesowych, ale także integrację sztucznej inteligencji. O promowaniu post konwencjonalnych wartości i rozwijaniu autentycznych umiejętności kierowniczych opowiada Christine McCarthy, dyrektor generalna TEC Leadership Institute, rozmawia Paulina Kostro.
Jak millenialsi widzą i odbierają pokolenie Z?
Ewelina Furtak, szefowa marketingu Cloudware Polska, dzieli się swoimi doświadczeniami i spostrzeżeniami dotyczącymi współpracy z najmłodszym pokoleniem na rynku pracy, czyli generacją Z.
Przywództwo cyfrowe. Jak przewodzić zmianie?
Przedstawiamy kilka propozycji działań pozwalających liderom poprawić własne przywództwo cyfrowe i zaangażować zespół w zmianę kultury organizacyjnej.
COVID-19: Zarządzanie kryzysowe
W przypadku pandemii wywołanej przez COVID-19 nic nie jest pewne – ile potrwa i jakie będą jej konsekwencje. Istnieją jednak kroki, które powinny podjąć firmy, aby zminimalizować jej negatywne skutki.
Najwrażliwszym elementem transformacji cyfrowej są ludzie
Zarządzanie zmianą podczas transformacji cyfrowej jest nie lada wyzwaniem. O tym, co należy zrobić aby przygotować firmę do tego procesu, czy takie zadanie powinno być sprawowane przez jedną osobę oraz o barierach transformacji cyfrowej opowiada Łukasz Kosuniak z Grow Consulting, autor książki „ABC Marketingu B2B”.
Biznes i IT wspólnie zburzą silosy
Współpraca działów technologii informatycznych z biznesem daje wymierne korzyści. Jednak aby były one widoczne, konieczna jest zmiana ról i obowiązków przedstawicieli obu stron. Opłaci się inwestycja w architektów IT.
Kultura organizacyjna w cyfrowych czasach
Liderzy muszą kształtować i mierzyć cyfrową kulturę, której wprowadzenie powinno poprzedzać cyfrową transformację
Jedno słabe hasło może być początkiem katastrofy
Pracownicy nie zapamiętują haseł, szczególnie tych skomplikowanych. Zapisują je w plikach tekstowych, na samoprzylepnych karteczkach i w prywatnym telefonie. Innymi słowy, podają je przestępcom na talerzu. Aby temu zapobiec, warto stosować m.in. odpowiednie systemy zarządzania tożsamością i dostępem.