Komunikacja w kryzysie
Sytuacje kryzysowe to ciężki czas dla każdej organizacji. Mogą skończyć się boleśnie. Chyba, że wypracujemy odpowiednią strategię pozwalającą przetrwać trudne chwile. Jednym z jej elementów powinna być dobra komunikacja. Jak ją przeprowadzić?
Pokaż więcejLiczba samobójstw w Kanadzie podczas pandemii wyraźnie... spadła. Czego uczy nas to w obszarze biznesu?
Pandemia spowodowała wyraźny wzrost liczby samobójstw, zarówno w Polsce, jak i na całym świecie. Na całym? Nie, istnieje co najmniej jedno państwo, które skutecznie przeciwstawiło się temu trendowi, a sposób, w jaki to zrobiło, pokazuje, jak skutecznie wspierać pracowników w trudnych czasach.
Zdalne połączenie z komputerem – jak to zrobić?
Możliwość wykonywania obowiązków na odległość przydaje się w wielu biznesach, a szczególnie obecnie, kiedy firmy zmuszone są do pracy zdalnej ze względu na obostrzenia związane z epidemią koronawirusa.
Kryzysowi liderzy
Przez pierwsze dwadzieścia lat obecnego stulecia Polska była w miarę stabilną zieloną wyspą. Jednak sytuację na świecie w tym czasie trudno uznać za stabilną.
Praca zdalna? Większość firm może nie zdać tego testu
Pewnie już się przekonałeś, że organizacja pracy zdalnej w firmie do najłatwiejszych nie należy. Na dobry początek potrzeba zaufania do pracowników, skutecznej komunikacji i szczypty empatii, następnie właściwych technologii. Potem czas znowu zakasać rękawy, obserwować, co działa, a co nie działa, i wyciągać wnioski na przyszłość. Bez nich cały trud może być daremny.
Kultura rytuałów w pracy zdalnej
Poranna odprawa przy kawie, wspólna pizza w piątek, witanie nowych członków w zespole ciastem, świętowanie sukcesów – w świecie bez zagrożenia epidemiologicznego większość firm celebruje rytuały, które nie tylko wywołują uśmiech na twarzach pracowników, ale przede wszystkim integrują, skracają dystans i budują pozytywną komunikację w zespole. Dlaczego nie robić tego samego, kiedy nasz zespół pracuje zdalnie?
Jak komunikować pracownikom trudne decyzje w związku z koronawirusem?
Z każdym kolejnym dniem przybywa firm, w których liderzy stają przed koniecznością informowania o decyzjach dotykających w bezpośredni sposób pracowników. Jak w dzisiejszej sytuacji mówić o tym, co nieuniknione, nie zapominając o przyszłości?
Konsument w czasach pandemii
Przedsiębiorstwa na całym świecie boleśnie odczuwają skutki kryzysu wywołanego przez pandemię COVID-19. W przetrwaniu trudnych czasów firmom może pomóc wiedza o nawykach oraz zmianach w zachowaniach i preferencjach konsumentów w czasach zarazy. Jak ludzie reagują na tę niespodziewaną groźną sytuację? Co to oznacza dla biznesu?
Komunikacja lidera w czasie pandemii. Jak nie stracić reputacji?
Pojawienie się Covid-19 sprawiło, że liderzy muszą każdego dnia podejmować trudne decyzje związane z ochroną pracowników, a jednocześnie – jak nigdy wcześniej – dbać o biznes. Na to, czy w tych niepewnych czasach nie utracisz reputacji, wpłyną nie tylko twoje decyzje, ale też sposób, w jaki je przedstawisz.
Jak zarządzać wirtualnym zespołem dzięki nauce o mózgu?
Dynamiczny rozwój epidemii koronawirusa sprawił, że większość z nas zmieniła styl pracy. Jak komunikować się w tych nowych warunkach?
Agata Zeman: W idealnym modelu firma jest przygotowana na wypadek kryzysu
Komunikacja kryzysowa jest dziedziną, która jest w stanie ocalić wartość marki.
Hannibal u wrót, czyli jak przygotować się na spór z klientami?
W gazecie pojawia się artykuł o nowym pozwie grupowym. Niestety, tym razem sprawa dotyczy twojej firmy, dla której silne i stabilne relacje z klientami są podstawą sukcesu w biznesie. Jak się przygotować, gdy wiadomo, że już wkrótce dojdzie do konfrontacji?