Krzysztof Obłój
Profesor, dyrektor programowym Polskiej Rady Prezesów The Conference Board, dyrektor Międzynarodowego Centrum Zarządzania Wydziału Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego. Jest również doradcą polskich i międzynarodowych przedsiębiorstw w dziedzinie strategii, struktury i kultury organizacyjnej.
Polskie inwestycje w Afryce
Rodzime firmy coraz odważniej wkraczają na rynki Afryki Subsaharyjskiej, konkurując z międzynarodowymi korporacjami. Jednak ta ambitna podróż to wyzwanie nawet dla doświadczonych graczy biznesowych ze względu na dystans, zmienne uwarunkowania oraz zupełnie nieoczywiste lokalne realia. Inwestycje na afrykańskich rynkach wymagają cierpliwości, budowania relacji i stworzenia dobrej opowieści o przewagach firmy z dalekiego, nieznanego kraju.
Polskie inwestycje w Afryce
Rodzime firmy coraz odważniej wkraczają na rynki Afryki Subsaharyjskiej, konkurując z międzynarodowymi korporacjami. Jednak ta ambitna podróż to wyzwanie nawet dla doświadczonych graczy biznesowych, z racji dystansu, zmiennych uwarunkowań oraz zupełnie nieoczywistych lokalnych realiów. Inwestycje na afrykańskich rynkach wymagają cierpliwości, budowy relacji i stworzenia dobrej opowieści o przewagach firmy z dalekiego i nieznanego kraju.
Prezesi wierzą we wzrost
Dynamiczny wzrost, którego spodziewają się prezesi, oznacza konieczność zwiększenia produktywności.
Umiędzynarodowienie a perspektywy wzrostu polskich firm
Z badania „Perspektywa prezesów” przeprowadzonego wśród prezesów zarządów 500 największych firm w kraju wynika, że ponad 75% liczy na wzrost przedsiębiorstw w najbliższych 12 miesiącach, z czego 24% – na wzrost dynamiczny. Niewielki spadek zakłada 5%, żaden nie spodziewa się dynamicznego spadku wielkości swojej firmy.
Perspektywy i uwarunkowania wzrostu największych polskich firm
Badania „Perspektywa prezesów” zrealizowane w Międzynarodowym Centrum Zarządzania Uniwersytetu Warszawskiego dowodzą, że mimo utrzymującego się w europie kryzysu finansowego szefowie największych polskich firm z optymizmem patrzą w przyszłość. Takie nastawienie wynika z wciąż utrzymujących się możliwości
poprawy efektywności, oceny konkurencji i warunków działania branży. Większość osobistych wyzwań prezesów
dotyczy kwestii wewnętrznych organizacji i odnosi się do możliwości zwiększenia jej efektywności.
Wyzwania stojące przed prezesami firm w 2005 roku
Działające w 67 krajach międzynarodowe stowarzyszenie firm The Conference Board wspólnie z firmą doradczą Capgemini Polska po raz kolejny przeprowadziło badanie „The CEO Challenge” wśród ponad 600 prezesów różnych firm z wielu krajów. Chodziło o porównanie opinii światowych liderów biznesu na temat istotnych wyzwań, jakim muszą stawić czoła w swojej codziennej pracy w 2005 roku.
Nowy strategiczny priorytet: zarządzanie klientami
Lojalność klienta i jej utrzymanie zaczęły być traktowane przez największe polskie firmy jako ich najważniejsze wyzwanie, zdecydowanie dystansując redukcję kosztów.