Jakub Boruc
Jaką strategię przyjąć w czasie kryzysu?
Spowolnienie gospodarcze to już nie kwestia przypuszczeń i domysłów ze strony co bardziej czujnych menedżerów. Realnym zagrożeniem dla przedsiębiorców staje się kryzys wywołany m.in. galopującą inflacją. Jaką strategię powinni przyjąć zarządzający organizacjami, aby ochronić pracowników przed konsekwencjami, które niesie za sobą spowolnienie gospodarcze?
Silne sojusze w niepewnych czasach
Firmy logistyczne są zmuszone działać na bardzo różnorodnym i niepewnym rynku. Wobec braku kierowców walka o wykwalifikowanych pracowników stale się zaostrza, zaś planowane regulacje prawne mogą mieć poważnie skutki nie tylko dla branży, ale i całej gospodarki.
Sprytna alternatywa
Wraz z postępującą cyfryzacją firm rośnie też rynek usług chmurowych. O tym, jak znaleźć na nim własną niszę i kreować usługi, kierując się przyjętymi wartościami, mówi Xavier Perret, wiceprezes zarządu i Chief Digital & Marketing Officer OVH.
W symbiozie z przyrodą
Cementownia Górażdże udowadnia, że zakład produkcyjny, zamiast stanowić uciążliwość dla mieszkańców i obciążenie dla przyrody, może w pozytywny sposób kreować lokalny krajobraz i wzbogacać go.
Dochodowe partnerstwo
Analiza sieci franczyz działających w Polsce pokazuje, że rynek ten jest coraz bardziej dojrzały.
Strategia i taktyka: jak skutecznie optymalizować koszty
Polskie firmy coraz częściej podejmują zdywersyfikowane działania w celu optymalizacji kosztów, jednak efekty tych działań wciąż nie są satysfakcjonujące.
Rewolucja odpowiedzialności w kulturze organizacyjnej
Wiele firm traktuje CSR wyłącznie jako sposób na poprawę własnego wizerunku, tymczasem skuteczne działania zakładające odpowiedzialność społeczną powinny wynikać z kultury organizacyjnej i dobrowolnego zaangażowania pracowników.