Randy Bean
Randy Bean (@randybeannvp) jest branżowym ekspertem, pisarzem i prezesem założonej w 2001 roku firmy konsultingowej NewVantage Partners, która specjalizuje się w doradztwie w zakresie strategii i zarządzania. Współpracuje z czasopismami „MIT Sloan Management Review”, „Forbes”, „Harvard Business Review” i „The Wall Street Journal”. Kontakt: rbean@newvantage.com.
Jak generatywna AI wpływa na przemysł rozrywkowy i Hollywood
To dopiero początek tworzenia przez generatywną sztuczną inteligencję rozrywki, ale już wiadomo, że jesteśmy świadkami poważnych zmian.
Co się dzieje, a co zaniedbano w sferze danych, analityki oraz sztucznej inteligencji
Organizacje nieprzerwanie inwestują w szeroko pojęte dane. W 2023 roku, pomimo wysokiego poziomu niepewności co do sytuacji gospodarczej, większość firm planuje jeszcze więcej inwestować w w ten obszar. Jednak ludzki wymiar danych ciągle stanowi wyzwanie, a liderom odpowiedzialnym za dane nie spieszy się do zmiany nastawienia i pochylenia się nad nim.
Jak amerykański Regions Bank odniósł sukces dzięki danym
Zorientowanie na produkt od dawna jest ważnym elementem sukcesu w branży oprogramowania. Menedżerowie produktu nadzorują powstawanie nowego oprogramowania od najwcześniejszych etapów, w czasie których rozpoznawane są potrzeby klientów, następnie przez fazę testów aż do gotowej oferty.
Firma, która chce stać się „potęgą w dziedzinie AI”, musi całkowicie się zaangażować
Jest wiele organizacji, które eksperymentują ze sztuczną inteligencją (AI), ale relatywnie niewiele z nich postanowiło całkowicie zaangażować się we wdrożenie tej technologii. Jedną z firm, która znalazła się na tej ścieżce, jest Mastercard.
Firmy zarabiają dzięki AI
Z początkiem każdego roku firmy konsultingowe przedstawiają swoje prognozy, plany oraz wyniki badań. W przypadku tych ostatnich wiele wskazuje, że jeżeli chodzi o sztuczną inteligencję, organizacje planują w 2022 roku spore inwestycje, bowiem już teraz czerpią zyski z tej technologii.
Doganiaj konkurentów dzięki sztucznej inteligencji
Wedle powszechnego przekonania, pozyskiwanie kompetencji AI to wyścig, a jeśli zacznie się późno, nie ma szans na nadrobienie zaległości. Przykład Scotiabanku pokazuje, że to mit.
Cyfrowy lider w akcji. Piyush Gupta prezes banku wspieranego przez AI
Piyush Gupta, dyrektor generalny Banku Rozwoju w Singapurze (Development Bank of Singapore, DBS), od prawie 40 lat pracuje w znanej z konserwatyzmu branży bankowej. A jednak udało mu się stworzyć potęgę w obszarze bankowości i obsługi klienta i agresywnie wykorzystać sztuczną inteligencję w firmie, która kiedyś była znana jako „bardzo powolna”.
Zarządzanie majątkiem z wykorzystaniem AI
Zrozumienie zastosowania sztucznej inteligencji (AI) w biznesie wymaga zrozumienia kontekstu - strategii, klientów, kultury firmy i tak dalej. Jednym z takich zastosowań, wartym zbadania w różnych organizacjach, jest zarządzanie majątkiem.
Twoja organizacja jest na etapie transformacji? To właściwy czas na wykorzystanie sztucznej inteligencji
Wymiana silnika w samolocie w trakcie lotu na wysokości 10 tys. metrów, gdy maszyną targają turbulencje, to trudne zadanie. Tak samo jest w biznesie – wymiana „silnika” firmy, gdy ta przyśpiesza, bądź jest w tarapatach, to nie lada wyzwanie. Ale także konieczność. Szczególnie w sytuacji krytycznej, jaką jest troska o zdrowie i życie. Pokazuje to historia Parexel International.
Dlaczego menedżerowie boją się danych?
Kierownicy są optymistycznie nastawieni do sztucznej inteligencji, ale ostrożni w kwestii przywództwa w zakresie danych.
Dyrektor ds. danych pilnie poszukiwany
Efektywne stosowanie analityki wymaga, aby przywództwo objął dyrektor ds. danych. Musi on być wyposażony w odpowiednie narzędzia i otrzymywać niezbędne wsparcie ze strony organizacji, aby móc realizować firmową wizję analityczną.