Maria Korcz
Redaktorka "MIT Sloan Management Review Polska" oraz "ICAN Management Review".
Czym jest warwashing?
Czym jest warwashing? Jak rozpoznać, które firmy chcą rzeczywiście pomóc Ukrainie, a które chcą tylko wykorzystać tragedię wojny do własnej promocji? Próby odpowiedzi na to pytanie podjął się Sergiej Podus, ekspert Forum Odpowiedzialnego Biznesu. Rozmawia Maria Korcz.
Polacy oczekują od pracodawców włączenia się w pomoc dla Ukrainy
Polacy aktywnie włączają się w pomoc Ukrainie i, jak wynika z badań, tego samego oczekują od swoich pracodawców. Aż 87% ankietowanych chce, aby firma, w której pracują, zaangażowała się w działania na rzecz naszego wschodniego sąsiada.
Odpowiedzialność biznesu w obliczu wojny
Mija już tydzień od rosyjskiej agresji na Ukrainę. W tym czasie do Polski dotarło niemal pół miliona osób (według niektórych źródeł nawet więcej), które uciekały przed wojną. W pomoc uchodźcom oraz tym, którzy zdecydowali się zostać w kraju, by bronić Ukrainy, włącza się wiele polskich firm. Jaka jest dziś rola odpowiedzialnego biznesu?
Biznes w warunkach zagrożenia wojennego – warto być przyzwoitym
Władysław Bartoszewski sparafrazował słowa Antoniego Słonimskiego, nadając swojej książce tytuł Warto być przyzwoitym. Przyzwoitość rozumiana jest w tym wypadku także jako godność, honor, opór. Dziś firmy zdają egzamin z przyzwoitości. Organizują swój biznes w warunkach wojny, ale też ruszają z pomocą Ukraińcom.