Witold B. Jankowski
Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie.
Wizja przedsiębiorstwa jako nieodłączny element wygrywających strategii
Gdy zaczynam pracę z daną organizacją, pytam jej menedżerów o wizję firmy. Odpowiedzi są bardzo różne i niejednokrotnie sprzeczne. Pamiętajmy, że rozpoczynając pracę nad formułowaniem strategii, nasza wizja musi być spójna. Jak zmierzyć się z tym zadaniem?
Dobra strategia to tylko połowa sukcesu
Przyszedł czas, aby rozprawić się z kolejnym przestarzałym, powtarzanym od lat, biznesowym mitem. Tym razem o popularnych, ale nieskutecznych narzędziach planowania strategicznego.
Niezdrowa efektywność
Ponad 100 lat temu Frederick Taylor, amerykański inżynier i przedsiębiorca, uważnie obserwował robotników ładujących na wagony surówkę żelaza. Następnie tak dopracował wszystkie szczegóły procesu ładowania, że osiągnął 3,8-krotne zwiększenie wydajności pracy ładowaczy.
Czas na kulturę
Z kulturą organizacyjną jest jak z pogodą – może być dobra, kiepska lub nijaka, ale zawsze jest, nawet gdy ktoś mówi, że jej nie ma.
15 lat minęło
W marcu 2018 roku mija piętnaście lat od momentu wydania pierwszego numeru polskiej edycji „Harvard Business Review”.
Gwaranci wzrostu
Sukcesy zwycięzców rankingu HBR zachęcają do patrzenia na wartość firmy w perspektywie długoterminowej. Niestety, w przypadku wielu spółek giełdowych jest to sprzeczne z oczekiwaniami akcjonariuszy. Dlaczego tak się dzieje?
Mój rynek ulega nasyceniu. Co robić?
Coraz więcej polskich firm ma w strategiach swojego rozwoju plany zagranicznej ekspansji. To naturalna droga do rozszerzania działalności w sytuacji, gdy lokalny rynek staje się coraz mniej chłonny.