Witold B. Jankowski
Prezes ICAN Institute. Redaktor naczelny "ICAN Management Review" i "MIT Sloan Management Review Polska". Jeden z najbardziej doświadczonych konsultantów strategicznych w Europie.
Jak przezwyciężyć fatum postanowień noworocznych?
Właśnie mija pierwszy miesiąc tego roku. Jak się mają obietnice, które składaliście sobie wraz z początkiem stycznia? Czy trzymacie się postanowień noworocznych i z determinacją dążycie do ich realizacji? A może już dawno zapomnieliście o nich? Czy nad robieniem postanowień noworocznych wisi fatum?
Podróż przez zmieniający się świat
Polska edycja "Harvard Business Review" pojawiła sie na rynku na początku 2003 roku. Już od pierwszego numeru postanowiliśmy, że naszą misją jest dostarczanie polskim menedżerom i przedsiębiorcom najlepszej i najbardziej aktualnej praktycznej wiedzy biznesowej.
Kreatywność na co dzień
Czasami, żeby wpaść na rewolucyjny pomysł, trzeba oderwać się od codziennych obowiązków i znaleźć czas na relaks w nowym otoczeniu.
Misja firmy jako źródło inspiracji, siły zespołu i lojalności pracowników
Choć część liderów jest negatywnie nastawiona do określania misji przedsiębiorstwa, ma ona ogromne znaczenie w budowaniu silnej organizacji.
Dlaczego twoim pracownikom brakuje zaangażowania. 3 pułapki motywacji
Wielu pracowników ma kłopoty z zaangażowaniem, czego przyczyną może być uleganie jednej z tzw. pułapek motywacji. Na czym one polegają oraz jak menedżerowie mogą wspierać zespół w ich pokonywaniu?
Pieniądze to nie wszystko
W cywilizacji Zachodu szczęście jest uważane za godny cel życia już od czasów oświecenia. Od tamtej pory dążenie do szczęścia stawało się coraz silniejsze i ogarniało kolejne aspekty ludzkiej egzystencji, od religii, przez politykę, aż po pracę i rodzinę.
Iloraz ciekawości
O wybitnych przywódcach często mówi się, że osiągają sukcesy w złożonej i nieprzewidywalnej rzeczywistości, ponieważ mają wysoki iloraz inteligencji lub nieprzeciętny poziom inteligencji emocjonalnej.
Z zegarkiem w ręku
„Znane są tysiące sposobów zabijania czasu, ale nikt nie wie, jak go wskrzesić” – powiedział kiedyś Albert Einstein i z właściwą sobie przenikliwością trafił w sedno problemu związanego z zarządzaniem czasem.
Nie jestem mikromenedżerem! Problemem są moi niekompetentni pracownicy!
Szef firmy dokłada wszelkich starań, żeby wprowadzić w obowiązki nową dyrektor marketingu. Ona jednak czuje się przytłoczona jego stylem zarządzania, traci zapał i motywację do pracy. Co powinni zrobić, aby naprawić sytuację?