Paula Wąsowska
Doświadczony trener, wykładowca i praktyk biznesu. Prowadzi zajęcia w programie Strategic Leadership Academy.
Blaski i cienie wirtualnego kontaktu w sprzedaży
Jak można usprawnić kontakty wirtualne, aby stały się satysfakcjonujące dla klientów, a także bardziej skuteczne? Na to pytanie starała się odpowiedzieć Paula Wąsowska, DBA, ekspert ds. innowacji i strategii, praktyk biznesu w branży wysokich technologii.
Paula Wąsowska: Różnorodność przynosi korzyści
Silniejsza reprezentacja kobiet w kadrze zarządczej w ogólnym rozrachunku się opłaca.
Kto zabija Twoją kreatywność?
Wyjątkowa rozmowa z Andrew Grantem, autorem książki "Who killed creativity... And how can we get it back".
Wyzwalanie innowacyjności
Od kilku lat polskie firmy dostrzegają rolę innowacji jako czynnika będącego źródłem przewagi nad konkurencją.
Organizacja 2.0: firma bez barier
Kilka miesięcy temu grupa uznanych naukowców, prezesów firm, konsultantów, przedsiębiorców i menedżerów, działająca pod wodzą Gary’ego Hamela, przedstawiła na łamach Harvard Business Review 25 najpilniejszych wyzwań stojących dziś przed dziedziną zarządzania. Wśród nich co najmniej trzy – na nowo ukształtować firmy i rozbić je na części, zapewnić demokratyczny dostęp do informacji, utworzyć wewnętrzne rynki pomysłów, talentów i zasobów – dotyczyły konieczności przekształceń tradycyjnych, silosowych struktur organizacyjnych. Zmiany te stają się dziś możliwe dzięki upowszechnieniu internetu oraz nowej architektury i nowych modeli wymiany informacji. Ostatnie kilkadziesiąt lat to okres gwałtownego rozwoju technologii informatycznych. Rozwój rozwiązań informatycznych odbywał się jednak przede wszystkim w obrębie przedsiębiorstw. Z czasem stało się to jednym z podstawowych ograniczeń ich wzrostu. Pojawienie się nowego kanału wymiany informacji, czyli internetu, nasiliło potrzebę integracji korporacyjnych sieci i systemów informatycznych, a także włączenie w ten obieg danych konsumentów. Doprowadziło także do powstania nowych trendów w rozwoju architektury systemów i modeli wymiany informacji. Trzy najważniejsze z nich to: upowszechnienie architektury systemów informatycznych, tzw. architektury zorientowanej na usługi (Service Oriented Architecture – SOA), opartej na podstawowych komponentach – usługach webowych (Web Services); pojawienie się modelu dostarczania rozwiązań technologicznych, określanego mianem cloud computing; rozwój modelu komunikacji, wykorzystującego narzędzia do porozumiewania się w internecie, określane mianem Web 2.0, a w przypadku komunikacji biznesowej – Enterprise 2.0.