Cyberbezpieczeństwo
Dylemat ransomware: płacić okup czy nie?
Decyzja o tym, czy płacić okup cyberprzestępcom przetrzymującym dane jak zakładników, zależy od tego, jakie wybory podjęli liderzy na długo nim do ataku w ogóle doszło.
Skuteczna cyberochrona wymaga działania na wielu płaszczyznach
W nieprzerwanie zmieniającym się świecie bezpieczeństwo IT jest procesem, a nie celem samym w sobie. Informacje przetwarzane w systemach IT stanowią bezcenną wartość, a ich ochrona jest priorytetem.
Hakerzy od zawsze pracują zdalnie
Mistrzami pracy zdalnej są cyberprzestępcy. Oni w ten sposób pracowali zawsze, więc w nowej rzeczywistości czują się jak ryby w wodzie. A fakt, że firmy zmuszone były również wprowadzić taki model pracy, dodatkowo ułatwił hakerom życie. Dlatego organizacje muszą im maksymalnie je utrudnić, wprowadzając kilka istotnych zasad bezpieczeństwa.
Atak ransomware: nowe stare zagrożenie
Rok 2021 był rokiem ransomware i nic nie wskazuje na to, by obecny miał się od niego różnić – wynika z raportów szeregu instytucji badawczych. Ta metoda ataku spędza sen z powiek specjalistom od cyberbezpieczeństwa, szefom działów IT i zarządom firm, urzędów i instytucji.
Polska w czołówce liczby naruszeń RODO. Wbrew pozorom dobrze to o nas świadczy
W 2021 roku w całej Europie nałożono siedmiokrotnie więcej kar za naruszenia RODO niż w roku 2020. Polska pod względem ich liczby od 2018 roku zajmuje 4. miejsce. Biorąc natomiast pod uwagę jedynie miniony rok, liczba naruszeń RODO w Polsce była trzecią największą w całej Europie
Projektując produkt, zawsze myśl o cyberbezpieczeństwie
Aby uniknąć ukrytych luk zabezpieczeń, uczyń cyberbezpieczeństwo priorytetowym elementem w procesie rozwoju produktu, zamiast dodawać je na samym końcu.
Uczyń cyberbezpieczeństwo strategicznym zasobem swojej firmy
Zmiana podejścia liderów do cyberbezpieczeństwa może zwiększyć odporność i przewagę biznesową – trzeba tylko zacząć traktować je jako źródło możliwości, a nie operacyjną konieczność.
Cyberatak kontrolowany. Jak zapewnić firmie cyfrowe bezpieczeństwo?
Włamania do banków, telekomów i innych firm to jej codzienność. Na życzenie klientów hakuje ich infrastrukturę informatyczną, by znaleźć słabości systemu zabezpieczeń. To zimny prysznic, który mobilizuje organizacje do lepszej walki z zagrożeniami.