Paulina Kostro
Redaktor "MIT Sloan Management Review Polska"
Czego polscy e-handlowcy mogą nauczyć się od chińczyków?
Wzrost chińskiego e-commerce wyznacza nowe standardy w globalnym handlu elektronicznym. Od dynamicznego rozwoju i innowacji technologicznych po efektywne strategie marketingowe – Polska może skorzystać z doświadczeń takich gigantów jak Alibaba czy JD.com.
Jak zwiększyć sprzedaż w obliczu malejącego popytu?
Wiele osób w Polsce boryka się ze skutkami wysokiej inflacji, wzrostem rat kredytowych oraz rosnącymi rachunkami za energię. To zmusza je do odkładania zakupów na bardziej dogodny moment. Dlatego coraz więcej sklepów internetowych umożliwia kupującym dokonywanie płatności nie tylko na raty, ale także z odroczonym terminem zapłaty. Klienci oswajają się ze skutkami dynamicznie rosnących cen dzięki usłudze „kup teraz, zapłać później”.
Nasz raport: Polski e-commerce w rozkwicie
Każdy nowy trend pojawiający się w sektorze handlu elektronicznego ma na celu zaspokojenie potrzeb kupujących niemalże w trybie natychmiastowym. Polscy sprzedawcy dostosowują się do tych oczekiwań, dzięki czemu branża e-commerce w kraju wciąż rośnie.
Wojny platformowe. Kto zdobędzie polskiego konsumenta?
Do tej pory rodzime Allegro miało monopol na usługi e-commerce w kraju. Można przypuszczać, że wraz z pojawieniem się Amazona, a już niebawem także marketplace’u Google’a, polski e-handel ulegnie dynamicznym zmianom. Czy jednak na pewno? Jaka przyszłość czeka rodzimy e-commerce, w tym Allegro, gdy na polskim rynku dojdzie do starcia Amazona i Google’a? Odpowiedzi na te i inne pytania udziela Bartosz Ferenc, seryjny przedsiębiorca, wizjoner i ekspert w dziedzinie e-commerce.
Sprzedaż staje się jeszcze bardziej cyfrowa
W e-commerce będzie mniej efekciarstwa, a więcej efektywności. Zamiast kusić swoich klientów darmowymi zwrotami zakupionych produktów, sprzedawcy będą inwestować w rozwiązania, które poprawią wydajność ich pracy.