Strategia
Czy wiesz, jak twoje produkty wpływają na środowisko?
Nowe zasady zrównoważonego rozwoju zobowiązują marki konsumenckie do przyjęcia odpowiedzialności za skład swoich produktów. Niestety wiele firm wciąż nie znajduje drogi w tej nowej rzeczywistości.
Kto i na co może liczyć w sytuacji zakłóceń w łańcuchach dostaw?
Kiedy firmy nie mogą w pełni zaspokoić popytu, liderzy muszą wesprzeć klientów, tworząc przejrzyste kryteria decyzyjne i mechanizmy.
Czy nadszedł czas, by na nowo zdefiniować globalne łańcuchy dostaw?
Pandemia COVID-19 powinna być sygnałem ostrzegawczym dla menedżerów i zachęcić ich do rozważenia działań, które poprawią ich odporność na przyszłe kryzysy.
Era logistyki w wydaniu 4PL
4PL (Fourth Party Logistics) to usługa polegająca na zaprojektowaniu, zarządzaniu i nadzorze całego łańcuchu dostaw klienta.
Zadbaj o łańcuch dostaw
Całościowe spojrzenie na ten element funkcjonowania firmy stanowi istotny warunek uzyskiwania przewagi rynkowej.
Sprawny łańcuch dostaw czy produkcja na miejscu
Producent urządzeń mobilnych staje przed wyborem – usprawnić łańcuch dostaw sięgający Dalekiego Wschodu oraz zwiększyć jego transparentność czy przenieść produkcję do Polski. Każda opcja ma swoje atuty, ale też wiąże się z pewnym ryzykiem.
Nowe reguły budowania łańcucha dostaw
Organizacje, których biznes jest oparty na złożonych łańcuchach dostaw bądź same są ich ogniwami, muszą zmierzyć się z nowymi wyzwaniami. Pojawiły się bowiem czynniki determinujące sprawność i efektywność łańcuchów. Są one pochodną zachodzących na naszych oczach zmian gospodarczych, społecznych i technologicznych.
Co się zmieni w europejskiej logistyce po przyjęciu dziesięciu nowych państw do UE?
Na kontynencie powstaną nowe regionalne centra dystrybucji, które obejmą zasięgiem ogromny obszar i obsłużą firmy korzystające z braku barier handlowych.