Strategia
Chris Outram: Reaguj szybko na nowe potrzeby klientów
Jak osiągnąć zwinność, gdy zarządza się dużą firmą? Albo jak uzyskać stabilność, gdy przewodzi się małemu startupowi technologicznemu? O to między innymi zapytaliśmy Chrisa Outrama, założyciela OC&C Strategy Consultants.
Czy w kryzysie strategia jest potrzebna?
Pierwsze informacje o pandemii wywołały różne reakcje wśród przedsiębiorców. Jedni wpadli w panikę i zaczęli podejmować chaotyczne decyzje, inni zachowali spokój i wrócili do fundamentalnych założeń swoich firm. Prawdą bowiem jest, że – jak mówi chińskie przysłowie – „gdy nadchodzi burza, jedni zamykają okiennice, inni natomiast stawiają wiatraki”
Rewolucja 4.0 w transporcie, spedycji i logistyce
Rynek przesyłek kurierskich i paczkowych, jest beneficjentem gwałtownego rozwoju sprzedaży internetowej.
Kodowanie sukcesu - jak robić wielkie rzeczy w niepewnych czasach?
Jak robić wielkie rzeczy w niepewnych czasach? Świat jest coraz bardziej nieprzewidywalny. Ludzie próbują zwinnie dostosować się do zmiennych realiów lub poddają się temu, co los przyniesie. Jest i trzecie rozwiązanie – możesz stać się antykruchy, by czerpać siłę z ciągłych zmian, a nawet wzmacniać się dzięki nim!
Korzyści z prostoty
Współczesny klient jest bardziej wymagający, świadomy swoich potrzeb i sposobów ich realizacji.
Korzyści ze wspólnych standardów
Wprowadzenie globalnych standardów GS1 w łańcuchu dostaw pozwala na znaczące usprawnienie procesów logistycznych.
Megatrendy – megawyzwania w logistyce
Nowoczesna technologia przyspiesza procesy globalizacji i digitalizacji do nieznanego wcześniej tempa. Także w logistyce.
Logistyka pełna potencjału
Na polskim rynku przewozów towarowych wyraźnie dominuje transport samochodowy. Coraz większe znaczenie zyskuje jednak transport intermodalny.
Przewaga dzięki zwinności
Złożoność współczesnych organizacji wymaga odpowiednio elastycznego łańcucha dostaw.