Damian Zapłata
COO Allegro. W Allegro od 2017r. odpowiada za obszar przychodów Allegro na co składają się jednostki biznesowe: marketplace, advertising, serwisy ogłoszeniowe i C2C oraz spółka ebilet. W codziennej pracy koncentruje się na rozwoju i podnoszeniu atrakcyjności oferty na platformie marketplace, rozwoju i komercjalizacji nowoczesnych rozwiązań reklamowych i współpracą z dziesiątkami tysięcy partnerów Allegro. Wcześniej był prezesem First Data Polska and Baltics, lidera w dziedzinie technologii płatniczych i rozwiązań z obszaru fintech
E-commerce w Polsce: chwilowe przyśpieszenie czy trwała zmiana?
W 2020 polski rynek e-commerce był warty aż 70 mld zł. Po wielu latach wzrostu w tempie kilkunastu procent rocznie okres epidemii COVID-19 przyniósł niemal jego trzykrotne przyspieszenie! Co to oznacza dla firm? Jakie są wizje przyszłości e-commerce i jego ekosystemu?
Rywalizować ceną czy oddać klientów
Firma OS Card stanęła przed wyborem między konkurencją cenową a utratą dużych klientów z nadzieją na utrzymanie przynajmniej części nisz rynkowych.
Chcesz zwiększyć zyski? Podziel rynek na mikrorynki
Jeszcze kilkanaście lat temu rynek sprzedaży detalicznej (B2C) był rajem dla producentów i dystrybutorów artykułów konsumpcyjnych. Choć wiele z tych artykułów było podobnych do siebie pod względem funkcjonalnym i z powodzeniem mogło kwalifikować się do miana towaru masowego (commodity), ich ceny potrafiły się mocno różnić. Sytuacja ta wynikała w dużej mierze z nieefektywności rynku. Brak swobodnego przepływu informacji, brak mobilności konsumentów i brak nowych konkurencyjnych kanałów dystrybucji powodowały, że konsumenci byli nieświadomi różnic w cenach i nie przemieszczali się ku tańszym miejscom sprzedaży. Firmy mogły więc sobie pozwolić na to, by traktować ten nieefektywny i nieprzejrzysty rynek jako jednorodny, utrzymując wysokie ceny lub podnosząc ceny w skali całego kraju.