Branko Zibret
Partner w A.T. Kearney
Czy istnieje alternatywa dla rywalizacji cenowej?
Zmienia się struktura polskiego detalicznego rynku spożywczego – ubywa małych sklepów. W nadchodzących latach możemy spodziewać się spadku marż, konsolidacji obecnych graczy, rozwoju dyskontów i sklepów franczyzowych oraz wzrostu znaczenia strategii prowadzenia sklepów o różnym formacie przez głównych graczy. Jedno na pewno się nie zmieni – większość detalistów będzie kłaść nacisk na niskie ceny i towarzyszącą im wysoką jakość, co potwierdzają wywiady przeprowadzone wśród przedstawicieli największych sieci detalicznych w Polsce przez redakcję Harvard Business Review Polska i firmę doradczą A.T. Kearney.
Zmieniająca się rola dyrektora sprzedaży
Upowszechnianie się nowych technologii i wzrost konkurencji na rynkach mają ogromny wpływ na rolę i zakres zadań dyrektora ds. sprzedaży.