Agnieszka Wąsak
Członek zarządu, dyrektor ds. zasobów ludzkich i spraw korporacyjnych, Nestlé Polska S.A.
Co pracodawcy myślą o generacji Y?
Temat sytuacji młodych na rynku pracy pojawia się najczęściej w dwóch skrajnych kontekstach. Głównie są to dane statystyczne odnoszące się do wysokiego bezrobocia albo opinie pracodawców, według których brakuje wykształconych specjalistów mogących sprostać ich oczekiwaniom. Czasem przywoływane jest też ujęcie socjologiczne – opis pokolenia Y, które poszukuje przede wszystkim równowagi między pracą a czasem wolnym, nie ma doświadczenia, ma zaś roszczeniową postawę i irracjonalnie wysokie oczekiwania – wobec sposobu zarządzania, jak i zarobków. Czy rzeczywiście tak to wygląda? Czy pracodawcy tak postrzegają młodzież i swoją rolę w relacji z młodymi pracownikami?
Czy warto mówić dobrze?
Wyobraźmy sobie świat, w którym gazety, obok wiadomości o rynku, drodze do kariery wielkich menedżerów, artykułów społeczno‑politycznych, zamieszczają informacje o dobrych praktykach organizacji o komercyjnym profilu. Wyobraźmy sobie, że media piszą o akcjach społecznych inicjowanych przez firmy, instytucje i organizacje pozarządowe. Czy świat nie byłby odrobinę lepszy?