Kultura organizacyjna
Co to jest kultura organizacyjna? Jak powstaje kultura organizacyjna?
Kultura organizacyjna (organizational culture) to jedno z podstawowych pojęć, które znajdziemy w opracowaniach dotyczących nowoczesnej teorii zarządzania. To także jeden z głównych czynników kształtujących tożsamość firmy i odróżniający ją od innych organizacji. Zatem czym jest kultura organizacyjna? Definicja kultury organizacyjnej jest trudna do sformułowania. W uproszczeniu jest to system, w ramach którego funkcjonują pewne sposoby działania i myślenia oraz wartości, właściwe jedynie dla danej organizacji. Funkcje kultury organizacyjnej to m.in. przekazywanie pracownikom wzorców pożądanych zachowań oraz ułatwienie im identyfikowania się z misją, wizją i wartościami firmy. W ramach pojęcia funkcjonują także poszczególne typy kultury organizacyjnej oraz elementy kultury organizacyjnej.
Kto tworzy kulturę organizacyjną?
Kultura organizacyjna budowana jest na każdym szczeblu organizacji, jednak niezwykle ważne jest, by szczególnie zainteresowani jej kształtem byli członkowie zarządu oraz liderzy organizacji. Tylko wtedy możliwe jest pokierowanie nią tak, by osiągnąć zamierzone cele i zwiększać zyski.
Dlaczego kultura organizacyjna jest ważna?
Kulturę organizacyjną firmy warto budować ze względu na ogromne korzyści, jakie przynosi jej umiejętne kształtowanie. Dzięki niej firmy mogą osiągać większe zyski, lepiej radzić sobie w turbulentnym środowisku i bezboleśnie przechodzić zmiany.
Pokaż mniejJak ważna jest kultura organizacyjna, przekonało się już wiele firm, które dziś znajdują się na biznesowym Olimpie. Ale czym właściwie jest kultura organizacyjna? Kto ją tworzy? Czy łatwo wypracować kulturę, z którą będą się identyfikować pracownicy?
Pokaż więcej- Modele biznesowe 34
- Przywództwo i zarządzanie ludźmi 119
- Innowacje 121
- Zarządzanie talentami 29
- Motywacja 95
- Marketing strategiczny 71
- Negocjacje 16
- Wydarzenia 6
- NA TABLICY 9
- Trendy 50
- Ekspansja 20
- Sukcesja 20
- Transformacja 36
- Kongres ICAN Management Review 25
- Czego możesz nauczyć się od... 5
- Efektywność pracy 9
- Biura 55
- Strategia 58
- Wideo 10
- Handel 4
- E-commerce 91
- Internet rzeczy 39
- Platformy 30
- Patriotyzm gospodarczy 3
- Sprzedaż 209
- Zarządzanie ludźmi 131
- #twarde_dane 7
- Be Polish Be Global 9
- Pomoc dla Ukrainy 69
- English 4
- Konferencje i wydarzenia 5
- Zwinne zarządzanie 6
- Zatrudnianie 38
Podana fraza - - nie została odnaleziona
Spróbuj użyć innych lub bardziej ogólnych słów kluczowych