Paweł Kwiatkowski
Rzecznik Kompanii Piwowarskiej S.A.
Paweł Kwiatkowski: Wpływ inwestycji na lokalną gospodarkę
Wbrew pozorom prezes Guziczanki nie jest w sytuacji bez wyjścia, choćby z tego względu, że konflikt interesów pomiędzy kierowaną przez niego firmą a gminą może okazać się pozorny.
Misja firmy nie musi być pustym sloganem
Misja w wielu firmach sprowadza się do pusto brzmiących haseł, które mają niewiele wspólnego z codzienną praktyką. Przykład Nespresso w Polsce pokazuje jednak, że można wdrożyć korporacyjną misję i wykorzystać ją jako narzędzie zarządzania firmą.
Zignorować czy wykorzystać polski rodowód produktów - komentarz 5
Nie wyobrażam sobie lepszej reklamy dla Polski niż reklama i promocja dobrych, aspiracyjnych polskich marek. Niech europejscy konsumenci, przekonawszy się do produktu, sprawdzą, gdzie go wytworzono. Stanowczo natomiast odradzałbym dziś promowanie tzw. polskości. Po pierwsze, „fachowcy” od komunikacji marketingowej niechybnie spłycą tę promocję i sprowadzą do zaściankowych przechwałek, nieznajdujących pokrycia w faktach. Po drugie, nie bardzo mamy się czym chwalić: sławiąc nasze walory turystyczne, na pewno narazimy się na rozgoryczenie turystów, którzy w Polsce często jeszcze natrafiają na nieuprzejmą obsługę i niski standard obiektów.