Multimedia
Jak nie stracić klasy w pogoni za sukcesem. Biznesowy savoir- vivre
Współczesny biznes nie opiera się wyłącznie na wiedzy i doskonałych produktach, ale przede wszystkim na umiejętności zawierania i podtrzymywania relacji. Etykieta biznesowa, często niedoceniana, odgrywa kluczową rolę w budowaniu zaufania, profesjonalizmu i szacunku – wartości, które mogą przesądzić o sukcesie lub porażce każdej współpracy.
21 grudnia 2024
Jak AI zmienia naszą pracę i życie. Rozmowa z Aleksandrą Przegalińską
Sztuczna inteligencja (AI) rewolucjonizuje zarówno nasze codzienne życie, jak i sposób, w jaki funkcjonujemy świecie w biznesu. Aleksandra Przegalińska, jedna z czołowych badaczek AI w Polsce, przedstawia najważniejsze wyzwania i możliwości, jakie niesie ze sobą ta technologia, i oferuje cenne wnioski dla liderów biznesu.
2 grudnia 2024
Cyfrowy detoks – odzyskaj czas i skuteczność w świecie nadmiaru informacji
W dobie nieustającego napływu informacji stała konsumpcja mediów oraz cyfrowy prezenteizm stają się poważnym zagrożeniem zarówno dla naszej koncentracji, jak i produktywności.
15 listopada 2024
Od pirackiej łodzi do korporacyjnego okrętu: sekrety sukcesu Symmetrical.ai
W najnowszym odcinku podcastu „MIT Sloan Management Review Polska” Piotr Smoleń, CEO i współzałożyciel Symmetrical.ai, rzuca nowe światło na praktyki HR i zarządzanie talentami. Co szwankuje w polskich firmach i jak to naprawić?
8 listopada 2024
Ekspansja polskich firm w cieniu geopolityki
W ciągu ostatnich siedmiu lat polskie firmy podwoiły sprzedaż poza granice kraju, co uczyniło nas jednym z liderów Unii Europejskiej pod względem dynamiki wzrostu eksportu. Jednak w obliczu dynamicznych zmian geopolitycznych, rosnącej polaryzacji rynków i pojawiania się nowych megatrendów eksporterzy i inwestorzy stają zarówno przed licznymi wyzwaniami, jak i szansami na arenie międzynarodowej.
5 listopada 2024
W pułapce cyberoszustów: Czy wiesz, jak chronić swoje dane?
Globalne oszustwa online rosną w siłę, a przestępcy każdego dnia znajdują nowe sposoby na wyłudzanie naszych danych i pieniędzy. Dowiedz się, jakie zagrożenia czyhają w sieci i jak skutecznie się przed nimi bronić!
1 października 2024
Konflikty w życiu i pracy: samo zło czy kreatywna siła?
W dzisiejszym dynamicznym i złożonym środowisku pracy konflikty są nieuniknione. Izabela Stachurska, executive coach i ekspertka w zakresie zarządzania konfliktem, podczas rozmowy z Pawłem Kubisiakiem podzieliła się swoimi refleksjami na temat znaczenia konfliktu i jego roli w organizacji. Odrzuciła stereotypy, widząc konflikt nie jako coś, czego należy za wszelką cenę unikać, ale jako potencjalną platformę rozwoju i wymiany doświadczeń.
4 listopada 2024
Połowa polskich pracowników zmaga się z wypaleniem zawodowym
Polscy pracownicy znajdują się na skraju wytrzymałości psychicznej, co pokazują raport Presja zmian a emocje i zdrowie psychiczne w środowisku pracy Grupy ArteMis. Ponad 52% osób odczuwa przeciążenie emocjonalne, a 48% zmaga się z wypaleniem zawodowym. Do głównych czynników, które przyczyniają się do tej sytuacji, należą nadmiar obowiązków, presja czasu oraz turbulencje w środowisku makroekonomicznym i organizacyjnym.
24 października 2024
Jak zaplanować swoją karierę. Rozmowa z Sergiuszem Trzeciakiem
Każda kariera jest drogą indywidualną i nikt nie zna uniwersalnego przepisu na sukces. Nie można skopiować czyjejś kariery i nałożyć na własne życie. Ale jedno jest pewne: większe szanse na sukces mają te osoby, które przemyślą i dobrze zaplanują swoją drogę zawodową.
4 czerwca 2024
Budowanie autentycznej marki osobistej w świecie fałszywych autorytetów
Cyfrowa transformacja oraz wzrost popularności mediów społecznościowych umożliwiły niemal każdemu budowanie wizerunku eksperta, co spowodowało zacieranie się różnic między rzeczywistymi autorytetami a samozwańczymi specjalistami. W takiej rzeczywistości budowanie marki osobistej, opartej na autentyczności i wartościach, staje się wyzwaniem dla liderów biznesu. Jak się wyróżnić i zbudować wiarygodną marką osobistą, która przetrwa próbę czasu?
11 października 2024
Zaangażuj kulturę organizacyjną w budowanie wzrostu i rozwoju
Firmy, które dążą do kulturowej transformacji, często odkrywają, że ich działania są bezskuteczne, ponieważ, nie wpływają w istotny sposób na pracowników. W efekcie organizacje nie nadają się do zmiany mimo zainwestowania setek, a nawet tysięcy godzin pracy. Nie mówiąc już o środkach finansowych. Receptą na ten brak skuteczności może być podejście oparte na umiejętnościach.
19 września 2024
Dlaczego polskie firmy nie powinny ignorować geopolityki
Geopolityka to pojęcie, które jeszcze kilka lat temu nie miało większego znaczenia dla polskiego biznesu. Dziś jednak, w obliczu globalnych zmian i nieprzewidywalnych wydarzeń na arenie międzynarodowej, coraz więcej firm zdaje sobie sprawę, jak istotne jest uwzględnienie geopolityki w strategiach biznesowych.
11 września 2024
Jak Kubota przekształciła klapki w symbol narodowy i czego ta historia może nauczyć liderów
Co zrobić, gdy pierwszy pomysł na biznes nie przynosi oczekiwanych rezultatów? Jak zbudować markę, która nie tylko przetrwa, ale i rozkwitnie na konkurencyjnym rynku? I wreszcie – jak dbać o siebie, by móc skutecznie prowadzić biznes? Historia reaktywacji marki Kubota dostarcza odpowiedzi na te pytania.
5 września 2024
Fakty i mity o restrukturyzacji; jak uratować firmę na skraju przepaści?
Rosnące koszty pracownicze, prądu, surowców, galopująca inflacja, problemy z płynnością finansową to tylko niektóre bolączki rodzimych przedsiębiorców, które potrafią doprowadzić ich do poważnych problemów. Dlaczego prowadzenie biznesu w Polsce to duży akt i jak ratować firmę, gdy znajduje się nad przepaścią?
30 sierpnia 2024
Czy Polska w pełni wykorzysta potencjał AI?
Transformacja cyfrowa, etyka w zarządzaniu danymi i rola sztucznej inteligencji to tematy, które coraz bardziej dominują w dzisiejszym dyskursie technologicznym, stanowiąc wyzwanie i szansę dla firm na całym świecie. W niedawnym podcaście przeprowadzonym przez Paulinę Kostro, redaktorkę „MIT Sloan Management Review Polska”, Dominika Bettman, prezeska polskiego oddziału Microsoftu, szczegółowo omówiła znaczenie odpowiedzialności, transparentności oraz właściwego wykorzystania nowoczesnych technologii.
23 sierpnia 2024
Bądź dobrym szefem i spróbuj nie zwariować
Skuteczne zarządzanie zespołem w dynamicznym środowisku biznesowym wymaga wyjątkowych umiejętności. Kluczowymi elementami efektywnego przywództwa są zdolność do zarządzania emocjami i stresem, a także autentyczność i empatia. Te cechy są niezbędne do budowania zaufania, autorytetu oraz tworzenia sprzyjającej atmosfery w miejscu pracy.
13 sierpnia 2024
Hyperreality: kto nie przejdzie cyfrowej zmiany, ten zginie
Hyperreality to termin sformułowany przez Piotra Wiśniewskiego, założyciela i CEO Platformy Robotów DBR77, opisujący nową, zmieniającą się rzeczywistość, w której żyjemy, będącą wynikiem dynamicznych interakcji między technologią, społeczeństwem i gospodarką. Koncepcja obejmuje 7 kluczowych megatrendów, które zmieniają biznes.
30 lipca 2024
Czeka nas zażarta rywalizacja o talenty!
W erze dynamicznych zmian technologicznych i demograficznych liderzy muszą sprostać nowym wyzwaniom związanym z zarządzaniem różnorodnymi zespołami. W rozmowie z Piotrem Stohnijem, doradcą, konsultantem, badaczem i ekspertem w obszarze zmian pokoleniowych, zgłębiamy tajemnice pozyskiwania talentów na kurczącym się rynku pracy oraz efektywnego zarządzania zespołami wielopokoleniowymi, ze szczególnym uwzględnieniem pokolenia Z.
23 lipca 2024
Helios – nowa era superkomputerów w Polsce
Helios, najnowszy superkomputer stworzony przez Hewlett Packard Enterprise dla Akademickiego Centrum Komputerowego Cyfronet AGH, ma zrewolucjonizować badania naukowe w Polsce. Jakie korzyści przyniesie i w jaki sposób przyczyni się do postępu w dziedzinie sztucznej inteligencji, astronomii, medycyny i ochrony klimatu?
26 lipca 2024
Sekrety przywództwa Conora Pierce’a
Conor Pierce, prezes Samsung Polska, dzieli się swoimi doświadczeniami z zarządzania zespołami na różnych rynkach. W rozmowie z Pauliną Kostro, redaktorką „MIT Sloan Management Review Polska”, odkrywa, jak bezpośrednie zaangażowanie i zrozumienie lokalnych kultur wpływa na sukces firmy.
24 lipca 2024