Prowadzenie firmy
W pułapce niejasnych oczekiwań
Kontynuujemy nowy cykl multimedialnych studiów przypadków i proponujemy naszym czytelnikom wspólną naukę i zabawę. Ucz się przywództwa i zarządzania razem z nami.
Zmuś ludzi, by wrócili do biura… i strać najlepszych z nich
Pracownicy twojej organizacji osiągający najlepsze wyniki chcą, aby kadra kierownicza skupiała się na wynikach i odpowiedzialności, a nie na przypinaniu identyfikatorów w biurze.
Jak pracownicy AT&T usprawnili procesy i zaoszczędzili 230 mln USD
Firma AT&T znalazła sposób, aby pomóc pracownikom wyeliminować przestarzałe procesy i narzędzia, które marnowały czas, energię i pieniądze — kropla po kropli. Oto jak tego dokonała.
Gorące serca i zimne realia: jak budować empatię w zespole
Empatyczni przywódcy nie wystarczą, gdy systemy, procesy i decyzje organizacji prowadzą do zaniku troski i zrozumienia innych. Oto cztery kroki do wykształcenia empatii w firmie.
Strategiczna rola AI
Od momentu pojawienia się na rynku Chatu GPT dyskusja wokół sztucznej inteligencji skupia się głównie na tym, kogo, gdzie i kiedy zastąpią algorytmy w miejscu pracy. Owszem, jest to bardzo ważne, ale zupełnie odwraca uwagę od tego, jak naprawdę AI może pomóc firmom w budowaniu wzrostu.
Pięć błędów popełnianych przez firmy w przypadkach molestowania seksualnego
Nawet organizacje z dobrymi intencjami nadal popełniają błędy w swoich praktykach szkoleniowych, dochodzeniowych i dyscyplinarnych dotyczących molestowania, narażając się na odpowiedzialność prawną oraz utratę talentów.
Jak być zielonym, nie tracąc twarzy (ani samolotu), czyli eko etykieta w podróżach służbowych
W obliczu rosnącej presji klimatycznej integracja zasad zrównoważonego rozwoju w podróżach służbowych nie jest już tylko wyrazem ekologicznej odpowiedzialności, lecz ewoluuje w istotny czynnik strategiczny, otwierający nowe ścieżki budowania długotrwałej konkurencyjności na dynamicznym rynku.
Wyzwania makroekonomiczne firm, czyli jak oswoić czarnego łabędzia
W obliczu zachodzących zmian i niepewności w gospodarce kluczowa staje się szybka identyfikacja nie tylko ryzyk, ale również szans, a także błyskawiczna reakcja i implementacja odpowiednich działań. To właśnie sprawna reakcja i efektywne wdrażanie adekwatnych strategii stają się fundamentem skutecznego zarządzania. Podstawą, która umożliwia takie działanie, jest dobrze zaimplementowana rachunkowość zarządcza oraz kontroling. W ramach niniejszego cyklu artykułów pod tytułem „Zakochaj się w rachunkowości zarządczej”, będę przedstawiać cenne wskazówki oraz sprawdzone praktyki. Ich zastosowanie w praktyce umożliwia zarządzającym korzystanie z danych, niezbędnych do podejmowania trafnych decyzji biznesowych.
Radykalne innowacje potrzebują staroświeckich funduszy VC
Naukowcy i przedsiębiorcy pracujący nad najbardziej pilnymi problemami świata nie są w stanie ich rozwiązać bez finansowania ze strony inwestorów, którzy rozumieją możliwości zaawansowanych technologii i patrzą z długoterminowej perspektywy.
Hipokryci się nie uratują. Jak regulacje dotyczące ESG zmienią biznes
„Zielona transformacja będzie w najbliższych latach trwałym trendem, a to oznacza dla prezesów konieczność gruntownego przemyślenia modeli biznesowych. Dążenie do neutralności klimatycznej stanie się priorytetem zarówno wielkich korporacji, jak i mniejszych firm będących ich dostawcami” – podkreśla Justyna Wysocka-Golec, Partner Associate, liderka zespołu ESG, dekarbonizacji i bioróżnorodności w KPMG w Polsce. Rozmawia Joanna Koprowska z „MIT Sloan Management Review”.
Dlaczego menedżerowie potrzebują współmyśliciela AI
Algorytmy sztucznej inteligencji trwale zadomowiły się w środowisku biznesowym, jednak dopiero odkrywamy ich potencjał. Na razie sztuczną inteligencję wykorzystujemy głównie w charakterze drugiego pilota. Znacznie więcej możemy osiągnąć, czyniąc z chatbotów współmyślicieli. Dowiedz się, jak to zrobić.
Jak firma Northwestern Mutual wykorzystuje w praktyce AI
W czasie, w którym wiele firm z zakresu usług finansowych cechuje nieco chwiejna pozycja, stabilność powinna być szeroko dyskutowaną kwestią.
Koniec sporów o powrót do biura, ale nie problemów wynikających z pracy zdalnej
Prezesom znudziło się aktywne nakłanianie ludzi do powrotu do biura, bo przygniatają ich inne wyzwania. Jednak w natłoku priorytetów warto, by kreowali zrównoważony model pracy, który pozwoli im czerpać korzyści z większej wydajności pracowników, a jednocześnie zadbać o ich zdrowie psychiczne.
Sześć wskazówek dla liderów na rok 2024
W obecnym roku liderzy powinni rozwijać kompetencje z obszaru zarządzania zmianą i inteligencji emocjonalnej. I nawet jeśli kluczowym wyzwaniem jest opracowanie strategii dotyczącej wykorzystania sztucznej inteligencji, nie należy zapominać o wpływie na ludzi, jakie wywierają zmiany wywołane przez AI.
Umowa B2B czy tradycyjna umowa o pracę? Zobacz, która z nich może okazać się korzystniejsza!
Twój pracodawca zaproponował przejście z umowy o pracę na B2B? A może szukasz nowych propozycji zatrudnienia i zastanawiasz się, dlaczego tak dużo firm preferuje tę drugą opcję? Oba rozwiązania mają swoje zalety. Jeśli więc jesteś na drodze ku zmianom, dowiedz się, które z nich będzie dla ciebie korzystniejsze.
Jakiej dostawy oczekujemy?
Dynamiczny rozwój branży e-commerce skutkuje równie szybkimi zmianami w oczekiwaniach klientów dotyczących dostawy towarów. Dziś kluczową rolę odgrywa elastyczność, zarówno pod względem wyboru terminu, miejsca i formy dostarczenia przesyłki, jak i metod płatności. W przypadku artykułów ponadgabarytowych, takich jak sprzęt RTV i AGD czy meble, istotne są również dodatkowe usługi, np. wniesienie lub montaż.
Święta na bogato
Święta tuż, tuż, a przedsiębiorcy zaczynają otwierać portfele, by obdarować swoich pracowników świątecznymi bonusami, na co wskazuje najnowsze badanie przeprowadzone przez Instytut Badawczy Randstad we współpracy z Gfk. Czy jest to gest mający na celu złagodzenie finansowych wyzwań, przed którymi stają pracownicy? Czy może po prostu zwyczajna hojność ze strony przedsiębiorców?
Popraw metody pomiaru różnorodności, a rezultaty też się poprawią
By zyskać dokładniejszy wgląd w obszar różnorodności, równych szans i kultury inkluzywnej oraz móc opracowywać skuteczniejsze interwencje, menedżerowie powinni zmienić podejście do zbierania danych.
Wykorzystaj sieć kontaktów między pracownikami, by zmieniać kulturę organizacji
Przeprowadzanie ankiet badających wartości wyznawane przez pracowników ma swoje ograniczenia. Lepszy wgląd w kulturę organizacyjna oraz pomysły na to, w która stronę należy ja zmieniać, można zyskać dzięki analizie wzorców współpracy.
Renesans reshoringu: firmy wracają do domu
Czynniki takie jak odporność łańcucha dostaw, zrównoważony rozwój i stabilność geopolityczna to tylko niektóre z powodów, dla których amerykańskie firmy przenoszą swoją działalność produkcyjną z powrotem do USA.