Innowacje
Generatywna AI w Mastercardzie: najważniejszy jest nadzór
Jeśli oglądaliście film będący połączeniem kina akcji i kina przygodowego Wszystko wszędzie naraz, być może odebraliście go w ten sam sposób jak my. Imponujący i ekscytujący? Bez wątpienia – to jeden z powodów, dla których zdobył siedem Oscarów. Zapowiedz przyszłości? Być może – film zawiera bowiem jedną z wizji tego, jak mógłby wyglądać tzw. multiverse. Nieco dziwaczny i niejasny? Tak – przynajmniej dla nas.
5 najważniejszych trendów w sferze AI i danych w 2024 roku
Zdaniem menedżerów odpowiedzialnych za dane na radarze każdego lidera powinno znaleźć się piec newralgicznych kwestii.
O co menedżerowie powinni pytać w obszarze modeli AI i zbiorów danych?
Liderzy organizacji muszą umieć dokonywać trafnych wyborów dotyczących skali wdrażania modeli sztucznej inteligencji. Warto przy tym zadać kilka niełatwych pytań.
Nowoczesna infrastruktura Data Center dla lidera e-commerce
Grupa MODIVO podjęła decyzję o modernizacji swojej infrastruktury Data Center, aby sprostać rosnącym wyzwaniom biznesowym. W partnerstwie z firmą K3System zainwestowała w nowoczesne rozwiązania, które zapewniły nie tylko wysoką wydajność, ale także skalowalność, bezpieczeństwo i ciągłość działania.
Firmy muszą otwierać się na mikrousługi i myśleć modułowo
Organizacje mogą uczynić zarządzenie łatwiejszym dzięki wprowadzeniu modułów, mikrousług i interfejsów API.
Proste wybory mogą mieć ogromne znaczenie dla cyfrowej współpracy
Dzięki prostym decyzjom dotyczącym wykorzystania narzędzi do współpracy zespoły mogą wejść na drogę, która prowadzi albo do inkrementalnych, albo przełomowych innowacji.
Uwolnij potencjał przełomowych innowacji
Trudno zgadnąć, która innowacja okaże się przełomowa. Dzięki kilku metodom można jednak znaleźć nieoczywiste sposoby na wykorzystanie nowych pomysłów, a tym samym zwiększyć szanse firmy na sukces.
Jak Lego doskonali się w wykorzystywaniu pomysłów swoich klientów
Trzy nowe spostrzeżenia na temat praktykowanej przez firmę Lego otwartej innowacyjności uwydatniają korzyści płynące z włączenia klientów w prace nad rozwijaniem produktów.
Komentarz eksperta: Polska na ścieżce rozwoju innowacyjności
Aby przyspieszyć rozwój innowacji i poprawić pozycję Polski w europejskim rankingu innowacyjności, potrzebujemy wzmocnić współpracę między nauką a biznesem.
Komentarz eksperta: Jak to robią firmy w Polsce
Im większa organizacja, tym ma większe zapotrzebowanie na innowacje, więcej obszarów, w których warto wprowadzać innowacje i więcej zasobów, które można wykorzystać do ich tworzenia. A równocześnie im większa organizacja, tym ma mniejszą skłonność do ryzyka, mniejszą zwinność i mniejszą gotowość do odważnych decyzji.
Zarządzanie innowacjami cyfrowymi wymaga nowego podejścia
Szybkie, powtarzalne i skupione na klientach innowacje są w zasięgu dużych firm, o ile te nie będą się kurczowo trzymać swoich tradycyjnych sposobów pracy. Innowacyjne przedsięwzięcia potrzebują innowacyjnego podejścia.
Rebranding siłą napędową innowacji
Wysoce konkurencyjne rynki wymagają od firm unikalnej oferty odpowiadającej na potrzeby klientów oraz skutecznego dotarcia z komunikacją do odbiorców. Przykład polskiego producenta suplementów diety onesano pokazuje, jak rebranding i nowa strategia komunikacji pomogły produktom firmy wyróżnić się na tle konkurencji.
Zarządzaj twórczymi napięciami w innowacjach
Innowacje nie muszą oznaczać działań na chybił trafił, o ile liderzy oswoją się z ośmioma napięciami towarzyszącymi wcielaniu w życie nowych pomysłów. Z dr. Christopherem Binghamem, nagradzanym wykładowcą University of North Carolina Kenan-Flagler oraz uznanym ekspertem w dziedzinie strategii na dynamicznych rynkach, o tym, jak wdrażać innowacje, by przynosiły spodziewane rezultaty. Rozmawia Joanna Koprowska.
Podporządkować się danym czy je zignorować?
Wbrew pozorom skrupulatne wykorzystywanie danych nie zawsze stanowi najlepszy przepis na sukces. Stworzenie przełomowych innowacji wymaga bowiem bardziej sceptycznego podejścia.
Kiedy rozproszenie zespołu przestaje być przeszkodą
Projekty innowacyjne w warunkach zdalnych rządzą się swoimi prawami. W Credit Agricole odkrywaliśmy to w dobie pandemii, pracując wraz z Efigence nad aplikacją mobilną CA24 Mobile – pełna korzyści. Była to ścieżka pełna wyzwań, na końcu której udało nam się osiągnąć sukces. Oto jak sobie z nimi radziliśmy i czego dowiedzieliśmy się o zarządzaniu pracą złożonego zespołu w warunkach online.
Innowacja produktowa czy nowe rynki?
Producenci namiotów sferycznych po utracie kluczowych klientów z branży eventowej zdali sobie sprawę, że ich model biznesowy wymaga modyfikacji. Muszą podjąć się nowych przedsięwzięć biznesowych, by zwiększyć wydajność i poprawić wyniki w obszarach wzrostu i rentowności. Zadają sobie pytanie, czy lepszym rozwiązaniem wyjścia z kryzysu jest innowacja produktowa i pozyskanie zupełnie nowej rynkowej niszy, czy ekspansja zagraniczna ze sprawdzonym już produktem.
Wyzwól innowacyjne podejście w swojej firmie
Pobudzanie kreatywności i tworzenie innowacyjnych rozwiązań jest dla firmy L’Oréal niekończącym się procesem, a najważniejszym jego elementem są ludzie.
Zbudowaliśmy biznes oparty na fusach
Prowadzenie firmy w duchu ESG może być nie tylko spełnieniem wymogów środowiskowych i oczekiwań klientów, ale też fundamentem dochodowego biznesu. Udowadnia to EcoBean, start-up, który dzięki innowacyjnym technologiom wykorzystuje fusy kawy do tworzenia biosurowców stosowanych w produkcji kosmetyków, opakowań oraz ma ambitne plany dotyczące produkcji leków.
Komentarz eksperta: Intraprzedsiębiorca: futurysta, który działa
Każda zmiana jest podstawą progresu, ale trzeba pamiętać o kilku kwestiach, które zminimalizują ryzyko wprowadzania innowacji.
Suchy chleb nie tylko dla konia
Firma Rebread wykorzystuje czerstwy chleb do produkcji kosmetyków i produktów spożywczych, takich jak kwas chlebowy i preparaty probiotyczne. Twórcy start‑upu opowiadają o szansach i wyzwaniach towarzyszących prowadzeniu biznesu zgodnie z koncepcją gospodarki cyrkularnej.