Najpopularniejsze tematy:

Premium

Materiał dostępny tylko dla Subskrybentów

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

Premium

Subskrybenci wiedzą więcej!

Nie masz subskrypcji? Dołącz do grona Subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Wybierz wariant dopasowany do siebie!

Jesteś Subskrybentem? Zaloguj się

X
Następny artykuł dla ciebie
Wyświetl >>
Praktyczne ograniczenia dużych modeli językowych

Zawyżanie potencjału modeli sztucznej inteligencji, takich jak ChatGPT, może skutkować tworzeniem zawodnych aplikacji.

Duże modele językowe (Large Language Models; LLM) mogą odmienić biznes. Ich zdolność do generowania szczegółowych, kreatywnych odpowiedzi na zapytania w prostym języku i kodzie wywołała falę ekscytacji, dzięki której ChatGPT osiągnął 100 milionów użytkowników szybciej niż jakakolwiek inna technologia tuż po swoim uruchomieniu. Na skutek tego w pierwszej połowie 2023 roku inwestorzy zainwestowali ponad 40 miliardów dolarów w start‑upy zajmujące się sztuczną inteligencją. To ponad 20% wszystkich globalnych inwestycji venture capital, a wszelkiego rodzaju firmy – od start‑upów na etapie zalążkowym po gigantów technologicznych – opracowują nowe zastosowania tej technologii.

LLM są niezwykle potężne, a ich zdolność do generowania tekstów podobnych do ludzkich wypowiedzi może sprawiać, że będziemy im fałszywie przypisywali inne ludzkie zdolności. To z kolei prowadzi do niewłaściwego zastosowania tej technologii. Dzięki głębszemu zrozumieniu sposobu działania LLM i ich podstawowych ograniczeń menedżerowie mogą podejmować bardziej świadome decyzje dotyczące sposobu wykorzystania modeli językowych w swoich organizacjach, eliminując ich niedociągnięcia za pomocą kombinacji technologii uzupełniających i zarządzania ludźmi.

Zostało 90% artykułu.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!

Jesteś subskrybentem? Zaloguj się »

dr Adam Job

dyrektor Strategy Lab w BCG Henderson Institute

Martin Reeves

prezes BCG Henderson Institute koncentrujący się na strategii biznesowej

dr Michaił Burcew

stypendysta w dziedzinie sztucznej inteligencji w Londyńskim Instytucie Nauk Matematycznych, były dyrektor naukowy Instytutu Badań nad Sztuczną Inteligencją i autor ponad 100 artykułów w dziedzinie AI

Polecane artykuły


Najpopularniejsze tematy