Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Więcej w: Zespoły i współpraca
Zarządzanie projektami: przełamywanie barier
Kompetencje przywódcze

Zarządzanie projektami: przełamywanie barier

Zarządzanie projektami: przełamywanie barier Strategia firmy nie jest kompletna, jeśli nie przekłada się na listę konkretnych projektów i przedsięwzięć. Każdy cel strategiczny (na przykład zwiększenie udziałów w rynku, obniżka kosztów, poprawa rentowności, budowa wizerunku marki) wymaga konkretnych i przemyślanych działań. Zarządzanie portfelem projektów jest bowiem jednocześnie narzędziem wdrażania strategii i wymogiem skuteczności operacyjnej. Brak spójności między poszczególnymi projektami, wąskie […]

Tom Mochal Tadeusz Lis Wojciech Drop Marcin Guzik
1 czerwca 2010
Współdziałanie zamiast rywalizacji
Kompetencje przywódcze

Współdziałanie zamiast rywalizacji

Gwałtowne i istotne przeobrażenia w otoczeniu gospodarczym, trudna lub kryzysowa sytuacja na rynku bywają często najlepszym bodźcem dla organizacji do przyjrzenia się samej sobie i podjęcia decyzji przez zarządzających i pracowników o tym: „Jacy chcemy/powinniśmy być”. Bywa, że potrzeba zmian jest głęboka i pobudza rewizję przekonań, postaw i głównych zasad, na których firmy opierają swoje funkcjonowanie. Poddają wtedy weryfikacji wartości, na których […]

Ania Wolfarth Joanna Heidtman
1 maja 2010
Awans nie czyni lidera
Kompetencje przywódcze

Awans nie czyni lidera

Szefem kluczowego zespołu projektowego został właśnie młody menedżer. Czy nowy dyrektor poradzi sobie z czekającymi go wyzwaniami? Robert Jeziorski, prezes Citywatch Polska, rozparł się wygodnie w fotelu. Właśnie rozmawiał ze swoją żoną Anną. Zbliżały się jej urodziny i postanowił zabrać ją na romantyczną wycieczkę do Rzymu. „Szkoda tylko, że w tym roku weekend majowy jest taki krótki”, pomyślał. Znalazł […]

dr Olgierd Annusewicz Wojciech Woziwodzki
1 maja 2010
Kompetencje przywódcze

Co robić, gdy relacje z szefem powodują frustrację? – komentarz 1

Współpraca z despotycznym szefem to nie jedyny problem Adama Bosiaka. Choć jest dobrym specjalistą, niewiele robi, aby się wykazać. Mało prawdopodobne, żeby zmiana miejsca pracy pozytywnie wpłynęła na jego dalszą karierę. Adam Bosiak jest sfrustrowanym menedżerem średniego szczebla, na co dzień zajmującym się żmudnymi zadaniami z obszaru analizy finansowej. Jego problemy wynikają w dużym stopniu z podejścia do wykonywanej […]

Robert Nowakowski Andrzej Maciejewski
1 lutego 2010
Co robić, gdy relacje z szefem powodują frustrację?
Kompetencje przywódcze

Co robić, gdy relacje z szefem powodują frustrację?

Konieczność podjęcia ważnej życiowej decyzji przy braku pełnych informacji jest nie tylko częścią działalności biznesowej, ale też rynku pracy. Czy warto podejmować decyzję o zmianie miejsca zatrudnienia, kiedy coś się nam nie podoba, czy też nie ma to sensu? Któż z nas nie marzy o ciekawej, motywującej i dobrze płatnej pracy. W dodatku w przyjaznym środowisku, z miłymi i inteligentnymi ludźmi oraz szefem, […]

Zofia Leśniewska
1 lutego 2010
Kompetencje przywódcze

Co robić, gdy relacje z szefem powodują frustrację? – komentarz 3

Jeśli Adam Bosiak nie dojdzie do porozumienia z obecnym szefem, może się okazać, że nie poradzi sobie także w innej firmie. Nawet przyjazne środowisko i sympatyczny przełożony nie zwalniają pracownika od dbania o własną przyszłość i zawodową karierę. Zestresowany i niezadowolony ze swojej pracy Adam Bosiak przegrywa na własne życzenie. Choć czuje się niedoceniany i szykanowany przez szefa, nie robi nic, by […]

Edward Stanoch
1 lutego 2010
INNOWACJE

Warunki rozwoju ekosystemów sieciowych

Nowe trendy w rozwoju technologii informatycznych mogą pomóc w wykorzystaniu partnerów biznesowych i innych uczestników ekosystemów w procesie kreowania wartości dodanej dla klientów. stawiczny spadek kosztów i wzrost tempa produkcji oraz dostaw towarów sprawia, że w procesie kreowania wartości dla klientów organizacje powinny uwzględnić elementy tworzone przez partnerów biznesowych (w ramach outtaskingu lub outsourcingu) lub innych uczestników ekosystemów. To cecha typowa […]

Borys Stokalski
1 grudnia 2009
BIZNES I TECHNOLOGIE

Outsourcing jako narzędzie transformacji firmy – komentarz 2

Redukcja kosztów zawsze była główną motywacją do przekazywania części działalności firmy w outsourcing. Dotyczy to także usług związanych z nowoczesnymi technologiami. Zwłaszcza w czasach kryzysu takie „kosztocentryczne” podejście do współpracy ma silne uzasadnienie. Firmy kierujące się tylko kryterium natychmiastowej redukcji kosztów czeka jednak przykra niespodzianka, gdyż obniżenie nakładów potrzebnych na obsługę jest, co prawda, warunkiem niezbędnym, ale nie […]

Łukasz Dutkiewicz
1 czerwca 2009
Gdy partner w zespole sabotuje twoją pracę
Kultura organizacyjna

Gdy partner w zespole sabotuje twoją pracę

Nowa praca i nowe wyzwania motywują Tomasza Krajewskiego do pokazania swojego zaangażowania w kluczowy dla firmy projekt. Okazuje się jednak, że koleżanka z zespołu stara się cały sukces przypisać sobie. Większość nowoczesnych firm deklaruje, że przykłada dużą wagę do rozwijania wewnętrznej współpracy, a ich pracownicy mają możliwość korzystania z sieci dobrych relacji w zespołach. Organizacje tworzą grupy robocze, używają intensywnie pojęcia […]

Joanna Heidtman
1 marca 2009
PRZYWÓDZTWO

Gdy partner w zespole sabotuje twoją pracę – komentarz 3

W nowej firmie Tomasz Krajewski stanął przed wyzwaniami, z którymi nie do końca umie się zmierzyć. Jego błędna ocena sytuacji i spóźniona komunikacja z pewnością przyczynią się do negatywnej percepcji jego debiutu. Sytuacja Tomka w agencji ComGraf jest nie do pozazdroszczenia. Po skromnych doświadczeniach zawodowych w małej agencji został nie tylko wepchnięty na głęboką wodę, ale dodatkowo trafił na trudną współpracowniczkę. […]

Tomasz P. Chenczke
1 marca 2009

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!