Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Komunikacja
Magazyn (Nr 22, luty - marzec 2024)

Praca hybrydowa – Jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy w zmieniającym się świecie?

1 lutego 2024 5 min czytania
Zdjęcie Materiał Partnera Hwec -
Materiał Partnera Hwec
Praca hybrydowa – Jak stworzyć idealną przestrzeń do pracy w zmieniającym się świecie?

Streszczenie: Praca hybrydowa stała się standardem, co wymaga przemyślanego projektowania przestrzeni biurowych, aby umożliwić płynne przejście między pracą zdalną a biurową. Współczesne biura powinny inspirować kreatywność i integrację zespołów, oferując nowoczesne stanowiska pracy oraz elastyczne pomieszczenia do wideokonferencji. Ważne jest również zarządzanie dostępnością tych przestrzeni, aby sprostać oczekiwaniom pracowników ceniących elastyczność.
Hybrid Workplace Experience Centre (HWEC) w Warszawie to inicjatywa firm takich jak Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp/NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays i Sonte. Centrum oferuje konsultacje z ekspertami w zakresie projektowania nowoczesnych miejsc pracy, prezentując rozwiązania wspierające pracę hybrydową i pomagając dostosować biura do potrzeb współczesnych pracowników.

Pokaż więcej

Od kilku lat obserwujemy niezwykle intensywne zmiany trendów związanych ze świadczeniem pracy na odległość. W wielu przypadkach zaczęliśmy pracować zdalnie lub hybrydowo. Dla przedsiębiorstw stało się więc koniecznością odpowiednie projektowanie przestrzeni służbowej w taki sposób, by możliwe było efektywne przenoszenie się z domu do biura i na odwrót.

© Bene GmbH

© Bene GmbH

W 2024 ROKU PRACA HYBRYDOWA jest dla nas wszystkich już czymś zupełnie normalnym. Co więcej – wiele nowoczesnych przedsiębiorstw przedstawia taki model wykonywania zadań jako jeden z benefitów w procesie rekrutacji nowych pracowników. Nie da się bowiem ukryć, że przez długie pandemiczne miesiące przyzwyczailiśmy się do pracy poza zatłoczonymi biurami, w komfortowej dla wielu osób przestrzeni domowej. Nic więc dziwnego, że kandydaci z entuzjazmem podchodzą do ofert pracy, gdzie oferowana jest możliwość pracy częściowo z biura, a częściowo z domu. Doskonałym przykładem może być pokolenie Z, które bardzo ceni sobie możliwość pracy hybrydowej i większą swobodę w wykonywaniu codziennych zadań. Młodzi pracownicy nie chcą przez długie godziny przesiadywać wyłącznie w biurach. A gdy już się w nich pojawiają, zależy im na pracy w nowoczesnym, dobrze zbilansowanym środowisku pozytywnie wpływającym na produktywność.

© RAINER SCHÄR | PHOTOGRAPHY

© RAINER SCHÄR | PHOTOGRAPHY

Biuro – przestrzeń, która inspiruje

Te postępujące zmiany wymagają nie tylko ewolucji w sposobie funkcjonowania działów HR, których zadaniem jest skuszenie potencjalnych kandydatów do podjęcia pracy w danej fi rmie i budowanie z nimi pozytywnych relacji. Przed licznymi wyzwaniami stają też osoby odpowiedzialne za przestrzeń służbową, czy administratorzy IT. Koniecznością stało się projektowanie nowoczesnych stanowisk pracy pozwalających na łatwe przenoszenie się z miejsca na miejsce ze służbowym laptopem co jest przydatne np. podczas prowadzenia wideokonferencji. Warto przy tym zaznaczyć, że obecnie odchodzi się od obszernych sal konferencyjnych na rzecz kameralnych pomieszczeń bazujących na nowoczesnych rozwiązaniach, pozwalających na produktywne rozmowy angażujące wszystkich uczestników i dające im możliwość uczestniczenia w spotkaniach na równych zasadach. Wyzwaniem jest także bieżące zarządzanie ich dostępnością dla poszczególnych pracowników.

© Bene GmbH

© Bene GmbH

© Bene GmbH

© Bene GmbH

W 2024 roku biuro to niekoniecznie miejsce, do którego przychodzimy wyłącznie wypełniać swoje obowiązki. Taka przestrzeń pełni często rolę integracyjną ma nas inspirować do opracowywania rewolucyjnych pomysłów przy wsparciu współpracowników. Dla wielu przedsiębiorstw zaprojektowanie nowoczesnych przestrzeni służbowych może okazać się jednak nie lada wyzwaniem. Gdzie szukać wsparcia i porad ze strony specjalistów? Doskonałym miejscem może być warszawskie Hybrid Workplace Experience Centre.

© Bene GmbH

© Bene GmbH

HWEC – tu dowiesz się, jak zaprojektować biuro!

Hybrid Workplace Experience Centre, zlokalizowany w showroomie Bene w Warszawie, jest drugą na świecie placówką otwartą w ramach inicjatywy firm Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft, Sharp/ NEC, Waldmann, Colliers, Exclusive Networks, Hays i Sonte (pierwsza powstała w Dubaju). Centrum zostało otwarte 9 maja ubiegłego roku. W Hybrid Workplace Experience Centre (HWEC) można spotkać się z ekspertami, którzy doradzą, jak stworzyć nowoczesne miejsce pracy, które pozwoli zatrzymać talenty i sprosta oczekiwaniom pracowników ceniących elastyczny model wykonywania zadań. Można tu nie tylko zasięgnąć porad specjalistów, ale i zapoznać się z najnowocześniejszymi rozwiązaniami dedykowanymi pracy hybrydowej, przygotowanymi właśnie przez firmy Bene, Jabra, Lenovo, Microsoft czy Sharp/ NEC oraz partnerów wspierających Colliers Define, Exclusive Networks, Hays Poland oraz Sonte.

© Bene GmbH

© Bene GmbH

Eksperci HWEC podpowiedzą menedżerom IT, działom HR, projektantom i właścicielom firm, jak dostosować przestrzeń służbową do pojawiających się na co dzień wyzwań. Nowoczesne przestrzenie muszą być wypełniane zaawansowanymi rozwiązaniami technicznymi i oferować dostęp do oprogramowania pozytywnie wpływającego na produktywność. Połączenie tych wszystkich czynników w integralną całość sprawia, że pracownicy mogą liczyć na optymalne warunki do rozwoju kreatywności oraz na bardzo pozytywnie odmienioną kulturę pracy. Aby to jednak było możliwe, wszystkie wspomniane jednostki organizacyjne muszą ze sobą ściśle i efektywnie współpracować, a takiej współpracy można nauczyć się właśnie w HWEC.

© Bene GmbH

© Bene GmbH

© Bene GmbH

© Bene GmbH

Stwórz nowoczesną przestrzeń biurową przy wsparciu ekspertów

HWEC w ciągu niespełna roku działalności zorganizowało liczne warsztaty dające praktyczną wiedzę na temat projektowania nowoczesnej przestrzeni biurowej i wyposażenia jej w zaawansowane rozwiązania pozwalające na sprawne komunikowanie się i efektywne wykonywanie codziennych zadań. Oczywiście owe rozwiązania można sprawdzić w praktyce, w dedykowanym środowisku, przy wsparciu ekspertów. Ich zadaniem jest doradzenie w kwestii doboru odpowiedniego sprzętu, oprogramowania i akcesoriów pod kątem specyfiki i potrzeb danego przedsiębiorstwa. Umówienie konsultacji w ramach HWEC jest niezwykle proste. Wystarczy skorzystać z formularza kontaktowego na stronie www.hwec.pl. Dotychczasowe doświadczenia zebrane w ramach HWEC pokazują, że panuje spore zapotrzebowanie na działalność wskazującą na to, w jakich obszarach warto modyfikować panujące obecnie warunki pracy w wielu mniejszych i większych przedsiębiorstwach. Dlatego misja HWEC będzie kontynuowana w 2024 roku.

© Bene GmbH

© Bene GmbH

© Bene GmbH

© Bene GmbH
Partnerzy projektu:
O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!