Streszczenie: Trzy lata łączenia pracy zdalnej i biurowej ujawniły zarówno wyzwania, jak i nowe możliwości dla firm. Wielu pracodawców dąży do stworzenia hybrydowego środowiska pracy, które łączy zalety obu modeli. Redakcja „MIT Sloan Management Review Polska” przeprowadziła serię wywiadów z menedżerami HR dużych przedsiębiorstw, aby znaleźć optymalną formułę pracy hybrydowej, która zapewnia elastyczność, odpowiada na potrzeby pracowników i przynosi satysfakcjonujące wyniki biznesowe. W artykule omówiono różne podejścia firm do wdrażania modelu hybrydowego oraz strategie radzenia sobie z jego wyzwaniami.
Trzy lata mieszania pracy zdalnej i biurowej ujawniły wiele problemów, ale i szans biznesowych. Czy polskie firmy potrafią sięgnąć po nowe możliwości, jakie stwarza im model hybrydowy? Jak radzą sobie z jego zagrożeniami? Spytaliśmy o to osoby, które na co dzień kreują nowe reguły pracy, czyli menedżerów HR.
Wiosną ubiegłego roku Twitter ogłosił możliwość nieograniczonej pracy z domu dla pracowników, którzy tego chcieli. Kiedy Elon Musk kupił firmę, natychmiast zakwestionował taką politykę przedsiębiorstwa. „Zasadniczo, jeśli możesz pojawić się w biurze i tego nie zrobisz, rezygnujesz z pracy. Koniec historii” – zapowiedział nowy szef Twittera. Na szczęście większość pracodawców nie popada w takie skrajności, zamiast tego próbuje wydobyć to, co najlepsze z obu światów – domu i biura – tworząc hybrydowe środowisko pracy.
Bez wątpienia praca hybrydowa zmieniła oblicze miast, karier, życia rodzinnego i czasu wolnego, ale przede wszystkim odmieniła sposoby realizowania obowiązków zawodowych. Redakcja „MIT Sloan Management Review Polska” w serii wywiadów z przedstawicielami działów HR dużych przedsiębiorstw postanowiła poszukać przepisu na optymalną formułę pracy, która łączy w sobie zalety elastyczności, odpowiada na potrzeby pracowników i przynosi satysfakcjonujące efekty biznesowe. Czy takie połączenie jednak w ogóle istnieje?
Materiał dostępny tylko dla subskrybentów
Dołącz do subskrybentów MIT Sloan Management Review Polska Premium!
Kup subskrypcję

