Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Zarządzanie zmianą

Czas na na nowy luksus… – komentarz 3

1 listopada 2004 1 min czytania
Michał Boni
Czas na na nowy luksus... - komentarz 3

Streszczenie: Luksus jest pojęciem względnym, zależnym od czasów i doświadczeń jednostki. W latach 80. komputer Amstrad był symbolem luksusu, podczas gdy obecnie wysokiej jakości sprzęt Hi-Fi czy markowe ubrania stały się bardziej dostępne i nie są już postrzegane jako luksusowe. Ekskluzywne marki mogą służyć jako wyznaczniki jakości i stylu, pełniąc rolę znaków identyfikacyjnych w społeczeństwie. Jednak prawdziwym luksusem mogą być również niematerialne aspekty życia, takie jak możliwość podróżowania i posiadanie wolnego czasu, które dla wielu pozostają nieosiągalne. MIT Sloan Management Review Polska

Pokaż więcej

Luksus to coś o czym się marzy – wielka przyjemność, wygoda, komfort. Człowiekowi takiemu jak ja, wychowanemu w epoce socjalizmu, kojarzy się z poczuciem niższości i kompleksami. W połowie lat 80. luksusem wydawał mi się komputer „Amstrad”. To zresztą dowód na to, że luksus jest pojściem względnym. Dobrej jakości sprzętu Hi‑Fi, markowych garniturów, oryginalnych produktów żywnościowych, które pojawiły się po 1989 roku, już tak nie traktujemy.

Mam swoją ulubioną markę koszul. Kupuję je w butiku Johna Crew w Rockefeller Plaza. Ale czy to jest luksus? Dość długo szukałem odpowiedniej marki sprzętu grającego, która łączyłaby jakość i świetny design. Ekskluzywny brand wydaje mi się gwarancją jakości i wyrazem pewnego stylu. Jest jak znak identyfikacyjny, po którym ludzie się rozpoznają, jeszcze zanim wymienią się wizytówkami. Choć z drugiej strony, czy rydze jedzone jesienią to jeszcze luksus czy już tylko łakomstwo.

Luksus, na który mnie nie stać, to podróże. Marzy mi się poznawanie Azji i Afryki. A na to trzeba wolnego czasu. W moim przypadku to prawdziwy luksus.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!