Jak budować zaangażowanie wśród pracowników? Które z motywatorów są skuteczne, a których efektywność równa się niemal zeru?
To pytania, na które menedżerowie i działy personalne firm stale szukają odpowiedzi. Tym pilniej, im większe mają problemy ze znalezieniem wartościowych pracowników.
Jednym z bardzo ważnych, a jeszcze do niedawna kompletnie niedocenianych elementów budowania zaangażowania jest miejsce pracy. Warunki, w jakich pracownicy spędzają większą część dnia, wpływają na ich samopoczucie, stopień motywacji do wykonywania powierzonych zadań i entuzjazm temu towarzyszący. Ważne są nie tylko lokalizacja i dostęp do środków transportu publicznego, a w samym biurze – układ przestrzeni, aranżacja, oświetlenie czy temperatura panująca we wnętrzu. Bo wellbeing, jak określa się dobre samopoczucie pracownika, to strategia, do której firmy powinny globalnie podejść i promować zdrowy tryb życia wśród pracowników poprzez zachęcanie ich do aktywności fizycznej czy dostarczanie do biura świeżych warzyw i owoców – uważa Anna Szmilewska, Senior Leasing Manager w Vastint Poland.
Ten tekst jest częścią projektu Biura: nowa definicja przestrzeni. Architektura. Design. Komfort pracy. Funkcjonalność przestrzeni i efektywność pracowników. Podpowiadamy, co warto zmienić w otoczeniu biurowym, by codzienna praca była bardziej efektywna i przyjemna. Odkrywaj i zmieniaj swoje biuro »
Bez wątpienia trend zdrowego stylu życia zatacza coraz szersze kręgi wśród ludzi w różnym wieku. W odpowiedzi na to deweloperzy poszerzają swoją ofertę, proponując coraz ciekawsze rozwiązania – poza stojakami dla rowerów, które są już standardem, w biurowcach dostępne są coraz częściej szatnie, prysznice i miejsca do pozostawienia sportowej odzieży. Aranżacji podlega również przestrzeń wokół budynku. Projektowana jest ona w taki sposób, aby pracownicy mogli ją wykorzystać, czy to do relaksu w przerwach od pracy (ogrody z ławkami, mobilnymi leżakami), czy do aktywności fizycznej (boiska do siatkówki, koszykówki, stoły do gry w szachy).
Żeby przekonać dziś klientów trzeba wykonać wiele zadań, gdyż rynek jest bardzo wymagający. Najemcy mają świadomość potrzeb i wiedzą jak je osiągnąć. Coraz częściej przychodzą oni na pierwszą rozmowę już z listą pytań i czy życzeń ze strony pracowników. Naszym zadaniem jest wsłuchiwać się w te potrzeby i implementować je do naszych projektów – podkreśla Anna Szmilewska.
Z jakimi jeszcze niestandardowymi oczekiwaniami ze strony najemców można się dziś spotkać? Co robią deweloperzy, by im sprostać? Zapraszamy do obejrzenia całego zapisu naszej rozmowy.