Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Analityka i Business Intelligence
Polska flaga

Dobra metodologia wspomaga sprzedaż

1 grudnia 2015 2 min czytania
Zdjęcie Paweł Górecki - Redaktor MIT Sloan Management Review Polska
Paweł Górecki
Michał Andrejczuk
Dobra metodologia wspomaga sprzedaż

Streszczenie: Skuteczność zespołów handlowych w znacznym stopniu zależy od stosowanych metodologii sprzedaży. Badanie przeprowadzone przez ICAN Research wśród 192 dyrektorów i menedżerów sprzedaży firm działających w Polsce miało na celu zidentyfikowanie kluczowych czynników wpływających na efektywność współczesnych przedsiębiorstw. Wyniki ankiety online dostarczyły cennych informacji na temat działań, które w największym stopniu przyczyniają się do sukcesu sprzedażowego. MIT Sloan Management Review Polska

Pokaż więcej

Jakie czynniki i jakie działania podejmowane przez zespoły handlowców w największym stopniu wpływają na skuteczność współczesnych przedsiębiorstw? To pytanie, które zadaje sobie każdy szef działu sprzedaży. Zespół ICAN Research starał się na nie odpowiedzieć, przeprowadzając online ankietę wśród 192 dyrektorów i menedżerów sprzedaży firm działających w Polsce. Oto rezultaty:

Badania ujawniły trzy podstawowe grupy wyzwań dla działów sprzedaży. Pierwsza dotyczy bezpośrednich celów przedsiębiorstwa, druga – organizacji działań w firmie, trzecia – sposobów realizacji celów. Z analizy pierwszej grupy wyzwań wynika, że rozwijając biznes dzięki istniejącym klientom i zdobywając pozycję preferowanego dostawcy, dział sprzedaży może wywrzeć największy wpływ na funkcjonowanie przedsiębiorstwa. Mniejsze znaczenie ma w tym kontekście pozyskiwanie nowych klientów. W drugiej grupie wyzwań warto zwrócić uwagę na fakt, że utrzymywanie w zespole utalentowanych handlowców jest niemal dwukrotnie mniej ważne niż jakość wewnętrznej współpracy. Analiza trzeciej grupy wyzwań pokazuje, że nie ma jednego przepisu na sukces. Jedynie połączenie efektywności na wielu różnych obszarach pozwala na realizację założonego celu.

Sięgnij po bestseller HBRP »

W trakcie badań wyłonił się jeden czynnik, który jest całkowicie niezależny od pozostałych – stosowanie sformalizowanej metodologii sprzedaży. Jedynie 21% badanych firm ma i stosuje formalną metodologię sprzedaży, choć jej istnienie niemal zawsze oznacza dla przedsiębiorstwa poprawę skuteczności działania i lepsze wyniki finansowe. Ponad połowa (58%) badanych firm zrealizowała plany sprzedażowe w I półroczu 2015 roku. 

Dobra metodologia wspomaga sprzedaż

Dobra metodologia wspomaga sprzedaż

Pobierz artykuł pdf niezabezpieczony

Pobierz artykuł pdf zabezpieczony

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!