Streszczenie: Niepewność i obawa przed nieznanym powodują w gospodarce wiele zawirowań. Firmy i indywidualni konsumenci ograniczają wydatki, skupiając się na zabezpieczaniu swojego majątku oraz minimalizowaniu ryzyka. W takich sytuacjach priorytetem jest zagwarantowanie pracownikom odpowiednich warunków zatrudnienia oraz zapewnienie, że efektywne przedsiębiorstwa będą takie również w trakcie kryzysu i po nim. W obliczu globalnych wydarzeń, takich jak trzęsienia ziemi, huragany, pożary czy pandemie, nasze podejście do pracy i życia ulega zasadniczym zmianom. Niezależnie od rodzaju zawirowań, należy skupić się na ludziach i ich potrzebach. W czasie kryzysu partnerzy biznesowi, rządy oraz społeczeństwa powinny wykraczać poza codzienne wyzwania, koncentrując się na zaspokojeniu podstawowych potrzeb ludzkich, takich jak bezpieczeństwo, żywność i schronienie. Ważne jest również zagwarantowanie pracownikom wynagrodzeń za ich pracę. Firma ADP, odpowiedzialna za terminową realizację wypłat dla pracowników swoich klientów, zdaje sobie sprawę, jak istotne jest zarządzanie kadrami w czasie kryzysu. Bezpieczeństwo stanowi integralną część procesów biznesowych.
Niepewność i obawa przed nieznanym powodują w gospodarce wiele zawirowań. To one sprawiają, że firmy i indywidualni konsumenci ograniczają wydatki i skupiają się na zabezpieczaniu swojego majątku oraz minimalizowaniu ryzyka. Najbardziej cierpią na tym konkretne obszary biznesu. Priorytetem podczas każdego kryzysu jest zagwarantowanie pracownikom odpowiednich warunków zatrudnienia oraz zapewnienie, że przedsiębiorstwa, które do tej pory były efektywne, będą takie również w trakcie kryzysu i po nim.
Jeśli spojrzymy na wydarzenia z ostatnich lat na całym świecie, takie jak trzęsienia ziemi na Haiti, huragany w USA, pożary w Australii czy obecna pandemia, trudno nie odnieść wrażenia, że w takich sytuacjach nasze podejście do pracy i życia ulega zmianie – i to często zasadniczej. Bez względu na rodzaj zawirowań, z którymi mamy do czynienia, powinniśmy skupić się na ludziach i wszystkim, co ich dotyczy. W czasie kryzysu partnerzy biznesowi, rządy oraz całe społeczeństwa powinny wykraczać myślą poza horyzont codziennych wyzwań – zysków, ambicji, ideałów czy wizji – i skoncentrować się na zaspokojeniu podstawowych potrzeb ludzkich, takich jak bezpieczeństwo, żywność i schronienie. Do tego zalicza się również zagwarantowanie pracownikom wynagrodzeń za ich pracę. Jako ADP, firma odpowiadająca za terminową realizację wypłat należnych osobom zatrudnianym przez naszych klientów, jesteśmy świadomi, jak ogromne znaczenie ma zarządzanie kadrami w czasie kryzysu. Bezpieczeństwo jest integralną częścią naszych procesów biznesowych.
Nie ma jednej recepty ani jednego leku na kryzys. Przede wszystkim należy być pewnym, że jesteśmy na niego przygotowani. Bardzo przydatne jest posiadanie scentralizowanych i dedykowanych zasobów organizacji, które mogą zostać wykorzystane do stworzenia, utrzymywania i testowania planu ciągłości działania (Business Continuity Planning). Warto także wykorzystać przykłady ekstremalnych sytuacji (powódź, pandemia, terroryzm), aby przeprowadzić symulacje z interesariuszami i wyciągnąć z nich wnioski. Dobrym rozwiązaniem jest także sporządzenie i aktualizacja list kontrolnych na wypadek sytuacji awaryjnej.
Ze względu na to, że usługi, które oferujemy, są niezwykle ważne dla pracowników naszych klientów, opracowaliśmy globalny i zintegrowany „Biznesowy program odpornościowy” (Business Resiliency Program), którym zarządzają globalni i lokalni eksperci. Dzięki temu możemy nieustannie zapewniać klientom usługę na najwyższym poziomie, nawet w czasach zawirowań na rynkach światowych. Drugim istotnym aspektem jest możliwa utrata zaufania do naszej gospodarki. Wpływ kryzysu na firmę nie powinien być traktowany jako miernik jej potencjału i możliwości odniesienia sukcesu. Nawet najszybszy rowerzysta przewróci się, jeśli włoży mu się kij w szprychy. Dlatego wiara w pomyślny rozwój wydarzeń i inwestowanie w przyszłość są szczególnie ważne w momentach kryzysowych.



