Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Zarządzanie finansami i ryzykiem

Popularne spółki na GPW w Warszawie

1 lutego 2022 4 min czytania
Popularne spółki na GPW w Warszawie

Streszczenie: Wśród najbardziej popularnych spółek na warszawskiej giełdzie wyróżnia się CD Projekt, znany producent gier komputerowych, który od lat dominuje w rankingach inwestorów. Firma ta rozwija swoją działalność w ramach studia CD Projekt Red oraz platformy GOG.com, oferując gry wideo, w tym słynne serie, jak „Wiedźmin” i „Cyberpunk 2077”. Kolejną spółką cieszącą się dużym zainteresowaniem jest Mabion, działająca w sektorze biotechnologicznym, specjalizująca się w produkcji leków biotechnologicznych z wykorzystaniem humanizowanych przeciwciał monoklonalnych. Z kolei Biomed-Lublin, firma biotechnologiczna zajmująca się produkcją leków i szczepionek, również znajduje się w czołówce popularności na GPW. Mercator Medical, producent sprzętu medycznego, w tym rękawic, dopełnia listę najczęściej wybieranych spółek przez inwestorów na warszawskim rynku.

Pokaż więcej

Inwestowanie na giełdzie wiąże się z koniecznością wyboru do swojego portfela inwestycyjnego takich spółek, które zdaniem gracza będą w przyszłości zwiększać swoją wartość.

Dobrym pomysłem jest przy tym celowanie w akcje spółek najbardziej popularnych na giełdzie. Jakie spółki cieszą się największym zainteresowaniem wśród inwestorów?

CD Projekt na czele stawki

Od dłuższego czasu w rankingach najbardziej popularnych wśród graczy giełdowych spółek na GPW w Warszawie utrzymuje się spółka CD Projekt SA, która rozwija się w sektorze elektronicznej rozrywki, głównie gier komputerowych wideo. Jej podstawową dziedziną działalności jest wydawanie i produkowanie gier. Dokonuje tego w ramach studia deweloperskiego CD Project Red oraz globalnej cyfrowej dystrybucji realizowanej przez serwis GOG.com. Jedną z najbardziej znanych serii gier wideo Studia CD Project Red jest Wiedźmin, ale w 2020 roku wydało też długo oczekiwany Cyberpunk 2077. W obiegu znajduje się ponad 100 mln akcji spółki CD Projekt SA. Jej prezesem jest aktualnie Adam Kiciński.

Zainteresowanie spółkami związanymi z medycyną

W sektorze biotechnologii działa wiele spółek giełdowych, ale najpopularniejsza z nich jest spółka Mabion SA, która prowadzi badania naukowe i prace rozwojowe w dziedzinie pozostałych nauk przyrodniczych i technicznych. To polska firma, która została stworzona w celu wprowadzenia na rynek leków biotechnologicznych najnowszej generacji, dla których podstawę stanowią humanizowane przeciwciała monoklonalne. Dzięki nim możliwe jest opracowywanie i produkowanie przez Mabion SA leków celowanych, które działają wybiórczo na komórki nowotworowe. Zapewniają lepszą skuteczność terapii onkologicznej przy jednoczesnym zmniejszeniu jej toksyczności.

Na trzecim miejscu w rankingu popularności spółek giełdowych na GPW znajduje się również kolejna spółka działająca w branży biotechnologicznej – Biomed‑Lublin Wytwórnia Surowic i Szczepionek SA, notowana pod nazwą BML. Zajmuje się ona produkowaniem preparatów leczniczych, zarówno leków na receptę, przepisywanych przez lekarzy, jak i leków OTC – powszechnie dostępnych bez konieczności przedstawiania recepty. Ma szeroki wybór medycznych preparatów oraz odczynników laboratoryjnych, znajdujących zastosowanie w laboratoriach biochemicznych i medycznych. W swoim asortymencie posiada ponad 60 różnych produktów, a spółka wdraża obecnie program sanacyjny.

Duże zainteresowanie zakupem akcji na GPW w Warszawie widać też w kontekście spółki Mercator Medical SA produkującej sprzęt i materiały medyczne. Zajmuje się ona produkcją rękawic medycznych oraz dystrybucją materiałów medycznych jednorazowego użytku. Funkcjonuje nie tylko na rynku polskim, ale i na rynkach Europy Środkowo‑Wschodniej i Rosji. Jej produkty dostępne są zaś na całym świecie. Na wzrost jej wartości w 2020 roku wpłynęło to, jak rozwijała się pandemia COVID‑19 i rosło zapotrzebowanie na jednorazowe rękawiczki oraz inne, podobne elementy zaopatrzenia medycznego.

PKN Orlen na piątym miejscu zestawienia

Gracze na giełdzie w Warszawie przejawiają też duże zainteresowanie akcjami Polskiego Koncernu Naftowego ORLEN SA. Choć w ostatnim czasie notowane są spadki kursów akcji tej spółki, to mimo wszystko zachowuje ona swoje piąte miejsce w rankingu popularności. Grupa PKN Orlen jest największym w Polsce producentem i dystrybutorem produktów naftowych oraz petrochemicznych. Wytwarza produkty rafinacji ropy naftowej na benzynę bezołowiową, olej napędowy i opałowy, paliwo lotnicze, tworzywa sztuczne i wyroby petrochemiczne. Grupa trudni się poszukiwaniem, rozpoznawaniem i wydobywaniem węglowodorów oraz wytwarza, prowadzi dystrybucję i obrót energią elektryczną i cieplną. Należą do niej rafinerie rozmieszczone w Płocku, Trzebini i Jedliczu.

Najbardziej popularne spółki na GPW w Warszawie cechują się największą płynnością, dlatego nie ma problemu z zakupem ich akcji i zbyciem ich, jeśli zajdzie potrzeba realizacji zysków oraz wycofania się z inwestycji.

Dowiedz się więcej o wyborze najlepszego konta maklerskiego.

Sprawdź także: https://trading‑academy.pl/jak‑wybrac‑najlepsze‑konto‑maklerskie/

Tematy

Może Cię zainteresować

Multimedia
Noblista Daron Acemoglu studzi oczekiwania wobec sztucznej inteligencji

Czy sztuczna inteligencja naprawdę zrewolucjonizuje gospodarkę i rynek pracy w ciągu najbliższych lat? Daron Acemoglu, laureat Nagrody Nobla i wybitny ekonomista, przedstawia zaskakująco umiarkowaną prognozę. W rozmowie z MIT Sloan Management Review obala popularne mity o potędze AI, wyjaśniając, dlaczego technologia ta zautomatyzuje jedynie ułamek zadań i doda skromny, ale wartościowy wkład do światowego PKB. Posłuchaj, jak ekspert pokazuje, że kluczem do sukcesu jest mądra współpraca ludzi z AI oraz inwestycje w innowacje, a nie ślepe podążanie za modą na automatyzację.

Królicze nory i piękny problem AI: Jak Reddit poprawia personalizację reklam

Vishal Gupta, menedżer ds. inżynierii uczenia maszynowego w Reddit , wyjaśnia, jak platforma radzi sobie z miliardem postów i 100 000 społeczności. Kluczem jest sztuczna inteligencja, która nie tylko pomaga użytkownikom odkrywać niszowe treści , ale także rewolucjonizuje trafność reklam. To delikatna sztuka balansu między eksploracją a eksploatacją , celami reklamodawców a doświadczeniem użytkownika oraz między treściami generowanymi przez AI a autentyczną ludzką rozmową, która – zdaniem Gupty – staje się przez to jeszcze cenniejsza.

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!