Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
BIZNES I TECHNOLOGIE

Wszyscy pracujemy w IT

1 kwietnia 2018 3 min czytania
Zdjęcie Paweł Górecki - Redaktor MIT Sloan Management Review Polska
Paweł Górecki
Wszyscy pracujemy w IT

Streszczenie: BrakOdpowiedziDlaURL

Pokaż więcej

Innowacje technologiczne pojawiają się szybciej, niż współczesne organizacje są w stanie je przyswajać i wdrażać. Trend ten dostrzegają nie tylko przedsiębiorcy, ale też światowi liderzy.

Technologie informacyjne, sztuczna inteligencja, rewolucja przemysłowa 4.0 były jednymi z ważniejszych tematów tegorocznego forum ekonomicznego w Davos. Analitycy firmy Gartner także wskazują na rosnące znaczenie nowych technologii w biznesie i ich transformacyjną funkcję. Przewidują na przykład, że do 2020 roku 30% przychodów z handlu elektronicznego będzie generowanych dzięki wyszukiwaniom głosowym i wizualnym. Dzięki technologii blockchain wartość kryptowalut w systemie bankowym sięgnie miliarda dolarów. Sztuczna inteligencja w ciągu najbliższych 7 lat przyczyni się do wyeliminowania 1,8 miliona stanowisk pracy, ale jednocześnie dzięki niej zostanie stworzonych 2,4 miliona nowych. W 2020 roku 95% nowych produktów trafiających na rynek będzie zawierało elementy technologii internetu rzeczy. Zmiany te wstrząsną dotychczasowymi modelami biznesowymi i będą wymagały od przedsiębiorców podjęcia intensywnych działań adaptacyjnych. Co ważne, nie ma dzisiaj branży, która mogłaby te trendy zignorować.

W bieżącym numerze HBRP dołączamy się do tych prognoz i analiz. Dodatkowo w ramach drugiej już edycji naszego projektu „How to do IT” staramy się wskazać praktyczne implikacje rozwoju technologicznego dla współczesnych, polskich przedsiębiorstw. „How to do IT” to nie tylko nazwa cyklu publikacji, które prezentujemy Państwu m.in. w tym numerze, ale też nazwa think tanku, który te treści tworzy, będącego wspólnym przedsięwzięciem „Harvard Business Review Polska” i pięciu wiodących dostarczycieli rozwiązań IT, firm: Astor, Dell, Sage, Salesforce i SAS.

Ten tekst jest częścią projektu How to do IT. To twój sprawdzony przewodnik po cyfrowej transformacji i technologiach dla biznesu. Zapisz się na newsletter projektu!

Naszą misją jest nie tylko rozpowszechnianie praktycznej, biznesowej wiedzy z zakresu nowoczesnych technologii, ale też łączenie przedsiębiorców i menedżerów z dostawcami rozwiązań technologicznych. Naszym celem jest dostarczanie inspiracji oraz narzędzi dotyczących biznesowych aspektów nowych technologii. Realizujemy te zadania dzięki publikacji artykułów w drukowanej i elektronicznej wersji magazynu, organizacji webinariów, debat i spotkań łączących przedsiębiorców i partnerów projektu, przekazywaniu wiedzy za pomocą mediów społecznościowych oraz biuletynu informacyjnego, współpracy z najlepszymi na rynku ekspertami w obszarze IT.

Mamy nadzieję, że „How to do IT” będzie dla czytelników i widzów platformą, gdzie spotykają się świat biznesu i świat nowych technologii. Przestrzenią wymiany myśli, doświadczeń. Zapraszamy do lektury.

Przeczytaj teksty ekspertów »

https://www.hbrp.pl/howtodoit

. Przestrzenią wymiany myśli, doświadczeń. Zapraszamy do lektury.

Przeczytaj teksty ekspertów »

Jak unikać błędów przy robotyzacji 

Jarosław Gracel PL, Renata Poreda PL

Robotyzacja i automatyzacja procesów produkcyjnych to naturalny etap przygotowania przedsiębiorstwa do przemysłu 4.0.

Zanim rozpocznie się wdrożenie 

Radomir Bordon PL

Nim jeszcze firma zdecyduje się na transformację technologiczną, powinna włączyć IT w proces podejmowania kluczowych decyzji w przedsiębiorstwie.

Informacja zarządcza w MŚP – niewykorzystany potencjał 

Piotr Kwiatkowski PL

Poznaj rozwiązania Business Intelligence, które pozwalają małym i średnim przedsiębiorstwom generować profesjonalne raporty bez potrzeby angażowania zewnętrznych firm eksperckich.

Marketing, sprzedaż i obsługa klienta nastawione na dane 

Piotr Kwiatkowski PL

25 maja zaczną obowiązywać nowe przepisy o ochronie danych osobowych. Większość firm wciąż nie dostosowała swojej działalności do wymagań prawnych. Czy firmy stać na takie ryzyko?

Gospodarka analityczna 

Alicja Wiecka PL

Postępująca cyfryzacja i związany z nią wysyp innowacyjnych produktów czy usług spowodowały, że analityka przestała być postrzegana wyłącznie jako pożyteczne narzędzie wspierające innowacje.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!