Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
BIZNES I TECHNOLOGIE

Technologia w nowej normalności [RELACJA]

26 maja 2020 4 min czytania
Zdjęcie Rafał Pikuła - Redaktor MIT Sloan Management Review Polska. 
Rafał Pikuła
Technologia w nowej normalności [RELACJA]

Streszczenie: BrakOdpowiedziDlaURL

Pokaż więcej

Kolejna już konferencja MIT Sloan Management Review Polska w formule online zakończyła się. Na wirtualnej scenie wystąpili polskiej i światowej sławy specjaliści w zakresie transformacji cyfrowej.

Wydarzenie było realną odpowiedzią na bieżące wyzwania i problemy polskiego biznesu, które z sukcesem można rozwiązywać przy wsparciu technologii oraz odpowiednich narzędzi.

Słowo wstępne wygłosił dr Witold Jankowski, prezes zarządu ICAN Institute. W swojej prezentacji mówił, czym różni się realna transformacja cyfrowa od tej pozorowanej, przestrzegał też przed doraźnymi krokami, które mogą tylko pogłębić kryzys w firmie. Suma szoków – podażowego i produkcyjnego – doprowadziła do recesji, ale trzeba pamiętać, że w każdym kryzysie można odnaleźć pozytywny aspekt. Takim jest szansa na cyfrowe przyśpieszenie.

Aleksander Jarosz, dyrektor w firmie Simon‑Kucher & Partners, mówił o zastosowaniu technologii do elastycznego zarządzania budżetem oraz o zwinnym pricingu. Zdaniem dyrektora Jarosza firmy w nowej normalności będą musiały być bardziej zwinne i kluczowa będzie współpraca między działem IT a innymi działami. Epoka postcovidowego biznesu będzie epoką, kiedy silosy firmowe muszą zniknąć.

Monika Ferreira, doradca strategiczny & Partner Zarządzający w praktyce doradztwa strategicznego w I’GS In Good Strategy, mówiła o skalowalności modeli franczyzowych. W swojej prezentacji podkreślała znaczenie technologii w procesie skalowalności modeli – dzięki nowoczesnym rozwiązaniom łatwiejsze jest przeniesienie różnych procesów niezależnie od skali firmy i rodzaju działalności.

Ryszard Hordyński, dyrektor ds. Strategii i Komunikacji w Huawei Polska, opowiadał o korzyściach dla biznesu wynikających z wdrożenia sieci 5G. Podczas prezentacji wymienił możliwości strategiczne m.in. pełniejsze wykorzystanie Internetu Rzeczy. W opinii Hordyńskiego sieć 5G może być realnym przełomem, który znacznie rozwinie polski biznes.

W dalszej części konferencji z użytkownikami połączyła się, prosto z Nowego Jorku, dr Anna Topol, szefowa technologii w globalnym laboratorium THINK Lab utworzonym przy IBM Industry Research Group. Nasza prelegentka skupiła się na możliwościach, które paradoksalnie może przynieść czas pandemii. Dr Topol podkreślała, że to właśnie w trakcie kryzysów pojawiają się innowacyjne rozwiązania i rodzą się firmy zmieniające krajobraz biznesowy.

Antoni Pomykała, Digital & Cloud Services Country Leader w T‑Systems Polska, mówił o trwałych zmianach, które przyniosła epidemia i związana z nią izolacja. Pokazywał, jak bardzo zmieniła się perspektywa pracy zdalnej i  – ogólniej – kwestia spotkań biznesowych. To, co kiedyś było ewenementem – np.: wirtualne rekrutacje – dziś jest standardem. Pomykała zauważył jednak, że konferencje przyszłości będą rozwiązaniami hybrydowymi, tj. będą częściowo stacjonarne i częściowo online.

Wyjątkowy moment konferencji stanowiła debata ekspercka. Moderatorem dyskusji był Andrzej Jacaszek, dyrektor zarządzający ICAN Institute, zaś gośćmi byli dr hab. Piotr Wachowiak, prof. SGH, rektor‑elekt; Rafał Kozłowski, wiceprezes zarządu Asseco Poland, Witold Wiliński, prezes zarządu GPW Tech. Tematem debaty był rozwój branży IT w obliczu zmian makroekonomicznych wywołanych COVID‑19. Wszyscy zgromadzeni eksperci byli zgodni, że głównym, trwałym efektem koronawirusa będzie dynamiczne przyśpieszenie rozwoju technologii, a firmy technologiczne, również te dojrzałe cyfrowo, mogą zyskać w tych trudnych okolicznościach.

Prezentację pod tytułem „Jak (zacząć) korzystać z chmury hybrydowej z wykorzystaniem technologii storage IBM” wygłosili:  Grzegorz Gołda, dyrektor Sprzedaży w Cloudware Polska, oraz Piotr Sękowski, System Storage Sales Manager w IBM Poland & Baltics.

Na zakończenie wystąpił – podobnie jak dr Anna Topol łącząc się zza Oceanu – Michael Schrage, badacz związany z Initiative on the Digital Economy, jednostką naukowo‑badawczą MIT Sloan School of Management. Podczas swojej prezentacji, ten jeden z najbardziej prowokujących na świecie myślicieli o innowacjach, mówił o tym, jak wykorzystanie sztucznej inteligencji może zwiększyć wydajność zespołów i procesów. Schrage zwrócił uwagę na zarządzanie zespołami wirtualnymi. W kontekście epidemii i nowych warunków pracy zdalnej to właśnie sztuczna inteligencja może być realną pomocą utrzymania wysokiej wydajności, nawet przy zarządzaniu na odległość.

Partnerem głównym wydarzenia był Cloudware, a partnerami firmy: Billennium, 3SOFT, Cloudera, GPW, GPW Tech, HUAWEI, IBM, Objectivity, Salesforce. Partnerem technologicznym była zaś firma T‑Systems.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!