Reklama
LETNIA PROMOCJA! Odbierz 50% rabatu na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - oferta do 15.08.2025
Automatyzacja i robotyzacja
Magazyn (Nr 21, grudzień 2023 - styczeń 2024)

Nowoczesna infrastruktura Data Center dla lidera e-commerce

1 grudnia 2023 5 min czytania
Zdjęcie Materiał Partnera K3 System -
Materiał Partnera K3 System
Zdjęcie Materiał Partnera IBM Gold Partner -
Materiał Partnera IBM Gold Partner
Zdjęcie Michał Kowalski - CEO, K3System Sp. z o.o.
Michał Kowalski
Nowoczesna infrastruktura Data Center dla lidera e-commerce

Grupa MODIVO podjęła decyzję o modernizacji swojej infrastruktury Data Center, aby sprostać rosnącym wyzwaniom biznesowym. W partnerstwie z firmą K3System zainwestowała w nowoczesne rozwiązania, które zapewniły nie tylko wysoką wydajność, ale także skalowalność, bezpieczeństwo i ciągłość działania.

Współczesny konsument oczekuje komfortu, sprawnego procesu zakupowego i poczucia bezpieczeństwa. Z tego względu MODIVO, europejski lider specjalizujący się w sprzedaży odzieży, obuwia i akcesoriów na rynku e‑commerce, z myślą o zadowoleniu klienta zdecydował się na modernizację infrastruktury Data Center. Głównym celem projektu było dostarczenie i wdrożenie przez K3System enterprisowego systemu informatycznego, zapewniającego wysoką wydajność, skalowalność i ciągłość biznesową (business continuity). Zadanie to stało się kluczowe ze względu na dynamiczny rozwój biznesu MODIVO oraz wzrost transakcji e‑commerce.

Modernizacja infrastruktury IT

Projekt obejmował wymianę środowiska produkcyjnego, w tym serwerów, macierzy, wirtualizatora i sieci SAN. K3System dostarczyło wydajną i skalowalną infrastrukturę, gotową sprostać wymaganiom przez co najmniej pięć lat. Istotnym aspektem było również zapewnienie stałej dostępności do danych poprzez działanie w klastrze na dwóch lokalizacjach.

Zaproponowaliśmy kompleksowe rozwiązanie, w którym kluczowym elementem były macierze IBM FlashSystem 7300 z funkcją IBM HyperSwap. Ta zaawansowana technologia umożliwia automatyczne przełączanie na drugi system w przypadku awarii, minimalizując przerwy w dostępie do danych. Złożoność infrastruktury dużego sklepu internetowego stanowiła wyzwanie, jednak dzięki precyzyjnie zaprojektowanemu harmonogramowi prac udało się skutecznie zapewnić ciągłość operacji.

Dokonaliśmy także modernizacji systemów przechowywania danych, zwracając uwagę na bezpieczeństwo i dostępność informacji. Zoptymalizowana została również infrastruktura sieciowa, co umożliwiło płynny przepływ danych i zwiększyło efektywność komunikacji między różnymi elementami systemu. W rezultacie K3System skonfigurowało nowoczesne środowisko, które nie tylko spełniało obecne potrzeby MODIVO, ale zostało przygotowane na ewentualne zmiany i rozwój w przyszłości.

Centrum Kompetencji IBM

Kluczową rolę w projekcie odegrało Centrum Kompetencji IBM w K3BusinessPark. To tam odbył się proces analityczny, projektowanie i testowanie rozwiązań przed wdrożeniem. Zespół inżynierów z ponad 15‑letnim doświadczeniem zapewnił kompleksowe wsparcie na etapie analizy środowiska klienta, co pozwoliło dostosować rozwiązanie do indywidualnych potrzeb MODIVO.

Centrum Kompetencji IBM oferuje nie tylko zaawansowane technologie, ale przede wszystkim wsparcie merytoryczne i edukacyjne. Wśród najważniejszych zasobów Centrum Kompetencji IBM znajdują się wybitni specjaliści Data Center, posiadający bogate doświadczenie w obszarze macierzy, serwerów, systemów LAN (lokalna sieć komputerowa), SAN (sieć obszaru przechowywania), bezpieczeństwa oraz backupu. Centrum Kompetencji IBM w ramach K3System oferuje kompleksowe wsparcie, włączając w to doświadczonych inżynierów Data Center, możliwość przeprowadzania testów w zaawansowanych ośrodkach laboratoryjnych, cykliczne szkolenia w ramach Akademii K3System, dostęp do konsultacji oraz porad dla klientów.

Co istotne, lokalizacja centrum w siedzibie firmy K3System sprzyja regularnym spotkaniom i organizacji wydarzeń, takich jak śniadania technologiczne, które umożliwiają klientom śledzenie nowinek technologicznych, m.in. w dziedzinie rozwiązań IBM.

Spersonalizowany zespół

Dla K3System projekt realizowany dla Grupy MODIVO stanowił kolejne wyjątkowe wyzwanie w dziedzinie informatyki. Zdajemy sobie sprawę z faktu, że każdy projekt wymaga indywidualnego podejścia, ponieważ posiada swoją specyfikę, a każdy klient kieruje własne, unikalne oczekiwania i specyficzne wymagania dotyczące środowiska informatycznego. Z tego względu kluczowym elementem sukcesu projektu jest skompletowanie doświadczonego zespołu, profesjonalne nim zarządzanie przez Project Managera, skrupulatne przestrzeganie harmonogramu, efektywna współpraca z najlepszymi dostawcami technologii oraz bliski kontakt z klientem – z pełnym zrozumieniem jego rzeczywistych potrzeb i oczekiwań.

W ciągu 25 lat działalności K3System zdobyło nieocenione doświadczenie. Każdy nowy projekt, który realizujemy, przynosi ze sobą różne wyzwania, ale to sprawia, że mamy szansę ciągle rozwijać nasze umiejętności. W trakcie pracy nad projektem dla firmy MODIVO mieliśmy bezpośredni kontakt z partnerami, takimi jak IBM i Arrow. Podczas współpracy przejawialiśmy synergiczne działanie, łącząc własne zasoby w celu zaprojektowania skutecznych rozwiązań, przeprowadzenia testów wstępnych oraz znalezienia optymalnych koncepcji.

Trwałe partnerstwa biznesowe

Projekt zakończył się pełnym sukcesem, dostarczając nowoczesną infrastrukturę spełniającą oczekiwania klienta. K3System wykazało się elastycznością i profesjonalizmem, radząc sobie z dynamicznym rozwojem biznesu MODIVO i zmieniającymi się warunkami rynkowymi, zwłaszcza w nowej, postpandemicznej perspektywie. Wnioski płynące z tego projektu są wielowymiarowe. Po pierwsze, jeszcze bardziej rozwinęliśmy się w obszarze technologii IBM. Po drugie, wzbogaciliśmy kompetencje w dziedzinie projektów infrastrukturalnych, a po trzecie, utrzymaliśmy długoterminową relację z klientem poprzez zaangażowanie, elastyczność i ciągłe dostosowywanie się do jego potrzeb.

Dla K3System utrzymywanie długoterminowych relacji z klientem stanowi fundament strategii działania. Kierujemy się zasadą zawartą w polskim przysłowiu: „Prawdziwych przyjaciół poznaje się w biedzie”. To podejście doskonale odzwierciedla nasze wartości – jesteśmy zawsze obecni dla klienta, szczególnie w trudnych chwilach, i gotowi do działania nawet w sytuacjach nieszablonowych. Rozumiemy biznes i wierzymy, że takie zaangażowanie pomaga w budowaniu nici zaufania pomiędzy firmą a klientami.

Patrząc w przyszłość, K3System planuje kontynuację rozwoju kompetencji w obszarze projektów infrastrukturalnych i technologii IBM. Jednocześnie zamierzamy utrzymać fundamenty sukcesu, które obejmują uczciwość, profesjonalizm i zaangażowanie w długoterminowe relacje z klientami. Działania te stanowią klucz do budowania trwałych partnerstw biznesowych i osiągania wspólnego sukcesu. •

k3system.com.pl/centrum‑kompetencji‑ibm/

k3system.com.pl/wdrozenia/grupa‑modivo/

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Dyskryminacja ze względu na wiek Zdemaskuj ukryty ageizm w twojej organizacji
Jak liderzy mogą identyfikować uprzedzenia wpływające na pracowników oraz klientów? Oto pięcioczęściowy model audytu ageizmu, zawierający praktyczne pytania, które zainicjują kluczowe rozmowy i pomogą wprowadzić zmianę w organizacji. Wiele firm wciąż nie wykorzystuje potencjału rosnącej „gospodarki długowieczności”, czyli wartości ekonomicznej, jaką tworzą osoby po 50. roku życia jako konsumenci i pracownicy. Biznes często pomija tę […]
Ilustracja przedstawiająca lidera biznesowego analizującego mapę scenariuszy na ekranie dotykowym — symboliczna reprezentacja podejścia opartego na myśleniu strategicznym w warunkach radykalnej niepewności. Planowanie scenariuszy w obliczu radykalnej niepewności

W czasach głębokiego chaosu liderzy muszą przeciwdziałać paraliżowi decyzyjnemu — poprzez świadome i szerokie tworzenie mapy możliwych scenariuszy.

„Jaki jest najlepszy scenariusz, który możesz logicznie opisać?” — to pytanie słyszę regularnie jako badacz i doradca, który od ponad trzech dekad analizuje przyszłość u zbiegu technologii, społeczeństwa i gospodarki politycznej. Moja odpowiedź zawsze brzmi tak samo: nie istnieje coś takiego jak „najlepszy scenariusz”. Ani „najgorszy”. Przyszłość kształtowana przez ludzi to zawsze mieszanka niezrozumianych i niewyobrażalnych zagrożeń i szans.

Czym więc różnią się od siebie kolejne epoki? Zakresem i intensywnością niepewności, z jaką mierzą się decydenci — próbując wzmacniać pozytywne skutki zmian, a minimalizować ich negatywne konsekwencje.

To ważna obserwacja, bo politycy, prezesi, rynki finansowe i zwykli ludzie mają jedną wspólną cechę: nie znoszą radykalnej niepewności. Ona podważa sens ich działania i sprawia, że realizacja celów wydaje się niemożliwa.

Opór motorem postępu Pięć sposobów, w jakie liderzy mogą przekuć opór w postęp

Umiejętne reagowanie na opór lub sceptycyzm ze strony podwładnych to jedna z najważniejszych kompetencji, jakie może posiadać lider. Szczególnie w okresach zmian, takich jak powrót do biura po pandemii. Sprzeciw może dotyczyć poszczególnych decyzji lub całej polityki organizacyjnej oraz przybierać bardzo różne formy. Sięgają one od wyrażania wątpliwości i zadawania pytań, po otwarty opór, a nawet sabotaż.

zaufanie do AI Czy ufam, bo brzmi mądrze? Zaufanie poznawcze w interakcji człowiek–AI

Sztuczna inteligencja coraz częściej staje się naszym „domyślnym doradcą”. Pomaga nam w zakupach, decyzjach kadrowych czy diagnostyce medycznej. W rzeczywistości przeładowanej danymi i informacyjnym szumem AI filtruje, analizuje i podsuwa decyzje. Dla użytkownika to wygoda. Dla organizacji – potencjalna pułapka.

Pojawia się bowiem zasadnicze pytanie: kiedy i dlaczego ufamy rekomendacjom AI? I czy nasze zaufanie jest efektem racjonalnego osądu, czy może jedynie złudzeniem poznawczym?

Współpraca księgowego i controllera Controller i księgowy – jak wspólnie „dopłynąć” do celu

Poznaliście mnie jako praktyka zakochanego niezmiennie w księgowości i controllingu. A jednak bywam też członkiem załogi, który… uczy się, jak nie wypaść za burtę podczas rodzinnych rejsów. Uwielbiam żeglowanie z bliskimi, ale nie ukrywam, że to nie tylko słońce, wiatr i szanty. Przede wszystkim to dla nas szkoła współpracy, zaufania i szybkiego reagowania na zmienne warunki. Na jachcie każdy ma swoją rolę, a sukces rejsu zależy od tego, czy potrafimy działać razem. I właśnie ta żeglarska perspektywa pozwala mi z dystansem, ale i z humorem spojrzeć na współczesne wyzwania w finansach – bo czy to na wodzie, czy w firmie, bez współpracy daleko nie popłyniemy.

BYOD_bring your own device BYOD wraca z nową siłą

Przez lata kojarzony z elastycznością i oszczędnościami, model Bring Your Own Device znów zyskuje na popularności – tym razem w realiach pracy zdalnej i hybrydowej. Jednak współczesne zagrożenia, zwłaszcza cybernetyczne, sprawiają, że BYOD staje się poważnym wyzwaniem strategicznym. Czy liderzy są gotowi na nowe ryzyka związane z prywatnymi urządzeniami w służbowym środowisku?

Kiedy zmiana stanowiska na równorzędne ma sens Kiedy zmiana stanowiska na równorzędne ma sens

Ugrzązłeś w miejscu zawodowo? Przeniesienie się na inne, ale równorzędne stanowisko w firmie wiąże się z pewnym ryzykiem, jednak może być właśnie tym, czego potrzebujesz.
Wydłużony w czasie proces awansów i słabszy rynek pracy sprawiły, że wiele osób czuje, jakby utkSama kilkukrotnie zmieniałam stanowisko na równorzędne, a zdarzyło się nawet, że przeszłam „niżej” pod względem władzy i odpowiedzialności, z kilku powodów.nęło w miejscu. Rozwiązaniem może być zmiana stanowiska na inne, ale wciąż w obrębie tej samej firmy. Taki ruch może pomóc się rozwijać, pozostać zaangażowanym i zacieśniać współpracę między różnymi działami.

Grafika promocyjna w czerwonej kolorystyce prezentująca książkę dr n. med. Anny Słowikowskiej pt. „Serce w dobrym stylu. Jak zatroszczyć się o swoje zdrowie”. Po lewej stronie znajduje się biały napis: „MIT SMRP poleca książkę dr Anny Słowikowskiej”. Po prawej stronie okładka książki z dużym sercem z wykresu EKG na tle, tytułem i nazwiskiem autorki. „Serce w dobrym stylu. Jak zatroszczyć się o swoje zdrowie” – recenzja

Niejeden lider biznesu przekonał się zbyt późno, że największe zagrożenie dla jego imperium czaiło się nie na rynku, lecz we własnej piersi. W salach posiedzeń zarządów rzadko dyskutuje się o stanie tętnic prezesa – a przecież mogą one zaważyć na losach firmy równie mocno, co wyniki finansowe. Od lat korporacyjna kultura hołubi samopoświęcenie i żelazną wytrzymałość, przymykając oko na tlący się pod garniturem kryzys zdrowotny. Paradoksalnie ci sami menedżerowie, którzy szczycą się troską o swoje zespoły i deklarują dbałość o work-life balance, często ignorują własne symptomy i potrzeby ciała. Serce w dobrym stylu, książka dr n. med. Anny Słowikowskiej i Tomasza Słowikowskiego, stawia prowokacyjne pytanie: czy potrafisz zarządzać swoim zdrowiem równie świadomie, jak zarządzasz firmą? Autorzy nie mają wątpliwości, że zdrowie – a zwłaszcza serce – lidera to nie fanaberia, lecz strategiczny priorytet każdego człowieka sukcesu i każdej organizacji.

Multimedia
Myśli czy tylko udaje? O tym, czego AI długo jeszcze nie opanuje

Choć dzisiejsze generatywne modele językowe świetnie symulują wzorce językowe, to daleko im do prawdziwej inteligencji. Nie mają świadomości ani zdolności do adaptacji. Takie wnioski płyną z rozmowy Iwo Zmyślonego z Pawłem Szczęsnym z Neurofusion Lab, który podkreśla, że nadużywanie antropomorfizujących określeń („AI myśli”, „uczy się”) wynika głównie z marketingu i prowadzi do fałszywych oczekiwań. Krytykuje przy okazji pojęcie „halucynacji AI”, wskazując, że błędy modeli są nieuniknione ze względu na ich budowę. Ostatecznie AI może przynieść znaczące korzyści biznesowi, ale tylko gdy rozumiemy jej rzeczywiste możliwości i ograniczenia.

Pomoc AI przy podejmowaniu decyzji
Jak AI może pomóc podejmować lepsze decyzje pod presją?

Dane firmy Oracle wskazują, że aż 85% menedżerów doświadcza stresu decyzyjnego, a 75% z nich deklaruje dziesięciokrotny wzrost liczby podejmowanych decyzji w ciągu ostatnich trzech lat. Wsparcie ze strony sztucznej inteligencji wydaje się więc atrakcyjną alternatywą przy ciągłej pracy pod presją. Prawdziwy sukces w zarządzaniu zależy jednak od świadomego połączenia potencjału AI z ludzkimi możliwościami, takimi jak intuicja, doświadczenie i umiejętności interpersonalne.

Co potrafi AI, działając pod presją?

Potencjał technologiczny wzrasta z roku na rok. Sztuczna inteligencja, która jeszcze niedawno stanowiła bardziej symbol rozwoju niż realne wsparcie w codziennych obowiązkach, stała się obecnie powszechnym narzędziem pracy. W jakich obszarach wykorzystuje się ją najczęściej?

  • Monitoring i predykcja. Firmy takie jak Unilever wykorzystują sztuczną inteligencję do monitorowania łańcuchów dostaw w czasie rzeczywistym. Dzięki algorytmom AI możliwe jest wychwycenie anomalii, zanim doprowadzą one do poważnych konsekwencji biznesowych. Oprócz sfery biznesowej, inteligentne algorytmy są wykorzystywane w ten sposób na przykład do wykrywania na podstawie zdjęć satelitarnych powstających zagrożeń ekologicznych, które mogłyby zakłócić łańcuchy dostaw.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!