Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Analiza danych, Big Data
Polska flaga

IV Kongres MIT Polska. Debata: „Wpływ wojny w Ukrainie na gospodarkę – ujęcie globalne i technologiczne”

28 kwietnia 2022 4 min czytania
Materiał Partnera
IV Kongres MIT Polska. Debata: „Wpływ wojny w Ukrainie na gospodarkę – ujęcie globalne i technologiczne”

Streszczenie: Wojna w Ukrainie ma szerokie konsekwencje dla gospodarki globalnej i technologii. Geopolityczne napięcia prowadzą do wzrostu niepewności, szczególnie w obliczu rosnących cen surowców energetycznych i zakłóceń w łańcuchach dostaw. W takich warunkach firmy muszą dostosować swoje strategie, a niektóre z nich mogą odnaleźć w kryzysie szansę na rozwój. Przykładem tego jest Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego, która aktywnie wspiera inwestycje i przedsiębiorczość w regionie. Przewidywania wskazują, że takie lokalne inicjatywy mogą zaoferować nowe możliwości w czasach globalnych zawirowań.

Pokaż więcej

Podczas najbliższego IV Kongresu „MIT Sloan Management Review Polska”, który prowadzony będzie w formule online, odbędzie się debata poświęcona wyjątkowemu wyzwaniu, z jakim mierzą się obecnie polskie, ale nie tylko, firmy.

PARTNER „IV KONGRESU MIT SLOAN MANAGEMENT REVIEW POLSKA”

O tym, jaki wpływ będzie mieć wojna w Ukrainie na gospodarkę, w ujęciu globalnym i technologicznym, będą rozmawiać zaproszeni przez ICAN Institute paneliści.

Jedną z zaproszonych osób jest Edyta Wiwatowska, prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego. To właśnie Edycie Wiwatowskiej powierzono w listopadzie 2013 roku zadanie utworzenia agencji i od tego czasu, kieruje jej działaniami.

BARR odpowiedzialna jest m.in. za szeroko rozumianą promocję gospodarczą Bydgoszczy. Obecność prezes Edyty Wiwatowskiej jest niepowtarzalną okazją, by na globalny konflikt spojrzeć z perspektywy lokalnie działających przedsiębiorców, a także miasta, które wychodzi naprzeciw tej sytuacji z gotową ofertą inwestycyjną – m.in. z nowoczesną infrastrukturą biurową, terenami inwestycyjnymi, zasobami ludzkimi i know‑how, stwarzającymi dogodne warunki do relokacji biznesu czy reinwestycji.

Podczas debaty zastanowimy się także nad tym, czy poza faktem, że geopolityczne zawirowania powodują rosnące poczucie niepewności, któremu sprzyjają przecież rosnące ceny surowców energetycznych i przerwane łańcuchy dostaw, można mówić o jakiejś optymistycznej perspektywie. Jakich zmian mogą się spodziewać polskie firmy i czy faktycznie ten kolejny kryzys może, choćby dla niektórych z nich, stanowić szansę, zgodnie ze słynnymi słowami Winstona Churchilla: „Nie pozwól, aby dobry kryzys się zmarnował”.

To już czwarta edycja najważniejszego wydarzenia technologiczno‑biznesowego, jakim jest Kongres „MIT Sloan Management Review Polska”. W tym roku zapraszamy w dniach 11‑12 maja.

Kongres „MIT Sloan Management Review Polska” powstał z myślą o stworzeniu przestrzeni do wymiany wiedzy dotyczącej wykorzystywania technologii w biznesie z naciskiem na praktyczne aspekty. O najnowszych technologiach mówimy z perspektywy dyrektorów i menedżerów – ich językiem i uwzględniając ich aktualne potrzeby. Pokazujemy ciekawe, praktyczne narzędzia i rozwiązania, które uczestnicy z sukcesem będą mogli wdrażać w swoich firmach.

Debata odbędzie się 11 maja 2022 roku. Zachęcamy do poznania pełnej agendy wydarzenia.

+++

Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego

to spółka miejska, której najważniejszym zadaniem jest promowanie potencjału gospodarczego Bydgoszczy oraz wspieranie przedsiębiorczości. Agencja koncentruje się na:

·       obsłudze projektów inwestycyjnych w mieście,

·       wspieraniu i pobudzaniu przedsiębiorczości w regionie,

·       promocji gospodarczej Bydgoszczy.

Wsparcie dla inwestorów i przedsiębiorców obejmuje m.in.:

·       opiekuna dla każdego projektu inwestycyjnego,

·       analizy rynku i zbieranie danych pod indywidualne zapytanie inwestora,

·       pomoc w rekrutacji kadry pracowniczej,

·       pomoc w zakresie pozyskania zachęt inwestycyjnych i funduszy na rozwój firmy,

·       dostęp do internetowej bazy terenów inwestycyjnych i pomoc w wyborze lokalizacji,

·       wsparcie promocyjne i szkoleniowe.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!