CZY WIESZ, ŻE: dla prawie połowy badanych Polaków brak prawdziwych okien w „wagonie” byłby sporą niedogodnością.
Kolej próżniowa ma mnóstwo zalet, dzięki którym może się stać jednym z najważniejszych rodzajów transportu w przyszłości. Lecz ma też co najmniej jedną wadę – w przeciwieństwie do tradycyjnych wagonów, kapsuły Hyperloop nie zostaną wyposażone w okna.
Badanie zrealizowane pod kierownictwem dr Agaty Stasik, w którym wzięło udział 1500 ankietowanych Polaków, wykazało, że brak okien może się stać realnym problemem na drodze do komercjalizacji technologii Hyperloop w naszym kraju – obawy na tym tle wyraziło 43,2% badanych. Opór budzi także sterowanie kapsułami przez komputer (21,9% odpowiedzi).
Brak okien? Rozwiązanie to panele multimedialne
Mimo to badani, którym opowiedziano o technologii Hyperloop, okazali się pozytywnie nastawieni do idei kolei próżniowej (88%). Najwięksi jej zwolennicy to mieszkańcy miast w wieku 18‑30 lat. W podziale na grupy zawodowe najbardziej „za” była wyższa kadra zarządzająca i właściciele firm.
Ankietowani dostrzegali podstawową zaletę szybkiej kolei próżniowej, jaką jest krótki czas przemieszczania się między polskimi miastami (z prędkością nawet 1000 km na godzinę). Wśród zalet wybierano także kapsuły odjeżdżające co 5 minut (aż 78,8% respondentów) oraz konieczność zapięcia pasów (ważna dla 62,4% pytanych).
Dla niemal 40% badanych problem braku okien mógłby być rozwiązany poprzez zamontowanie w kapsułach okien wirtualnych. Prawie połowa (47%) ankietowanych chciałaby też mieć do dyspozycji podczas podróży multimedialne panele, na których mogliby oglądać filmy, słuchać muzyki albo grać w gry komputerowe.
Źródło: informacja prasowa