Streszczenie: Polskie przedsiębiorstwa podejmują ekspansję zagraniczną coraz częściej, zmieniając swoje strategie oraz kierunki działania w odpowiedzi na rosnącą konkurencję i nowe globalne wyzwania. Skuteczność ekspansji zależy od wielu czynników, w tym od zdolności firm do adaptacji w nowych rynkach, a także od odpowiednich strategii inwestycyjnych i dobrego zarządzania międzynarodowym zespołem. Coraz więcej firm korzysta z doświadczeń międzynarodowych ekspertów, aby odpowiednio przygotować swoje strategie ekspansji. Kluczowym aspektem, który wpływa na sukces, jest także rola działów HR, które wspierają firmy w międzynarodowym rozwoju poprzez zapewnienie odpowiednich kadr i wsparcie w integracji z lokalnymi rynkami.
W ramach wydarzenia realizowanego przez Think Tank „Be Polish Be Global” podzieliliśmy się najnowszą wiedzą o najskuteczniejszych metodach i kierunkach ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne.
Partnerami wydarzenia byli
ADP Polska

KUKE

Mazars

PFR TFI

Wydarzenie składało się z dwóch wystąpień:
Skuteczne strategie ekspansji polskich firm – podsumowanie badań 2014–2022 (Mariusz Smoliński)
Jak HR może pomóc firmie w działalności na międzynarodowych rynkach? (Mariusz Koczwara)
oraz godzinnej debaty, prowadzonej przez Pawła Kubisiaka, pod tytułem:
Ekspansja zagraniczna: nowe realia, nowe kierunki, nowe wyzwania.
Eksperci
Mariusz Koczwara Sales Director, ADP Polska
Piotr Kuba, Członek Zarządu ds. inwestycyjnych, PFR TFI
Monika Nowecka, Wiceprezes Zarządu Mazars w Polsce
Tomasz Ślagórski, Wiceprezes Zarządu KUKE
Mariusz Smoliński, Dyrektor Działu Badań i Analiz, ICAN Research
Prowadzącym całe wydarzenie był Paweł Kubisiak, Editor‑at‑large „ICAN Management Review”.







