Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Ekspansja zagraniczna
Polska flaga

Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw

25 lutego 2022 2 min czytania
Zdjęcie Paweł Kubisiak - Redaktor i analityk biznesowy, autor książek i licznych publikacji poświęconych tematyce przywództwa, strategii i zarządzania. Obecnie pełni funkcję redaktora naczelnego MIT Sloan Management Review Polska, wcześniej kierował redakcją polskiej edycji Harvard Business Review, ICAN Management Review oraz był wicenaczelnym Pulsu Biznesu i szefem pb.pl.
Paweł Kubisiak
Zdjęcie Mariusz Smoliński - Dyrektor ICAN Research
Mariusz Smoliński
Zdjęcie Piotr Kuba - Członek zarządu ds. inwestycyjnych, PFR TFI
Piotr Kuba
Zdjęcie Tomasz Ślagórski - Wiceprezes KUKE
Tomasz Ślagórski
Zdjęcie Monika Nowecka - Partner odpowiedzialna za outsourcing w Mazars w Polsce, wiceprezes zarządu Mazars Polska
Monika Nowecka
Zdjęcie Mariusz Koczwara - Sales Director, ADP Polska.
Mariusz Koczwara
Ekspansja zagraniczna polskich przedsiębiorstw

Streszczenie: Polskie przedsiębiorstwa podejmują ekspansję zagraniczną coraz częściej, zmieniając swoje strategie oraz kierunki działania w odpowiedzi na rosnącą konkurencję i nowe globalne wyzwania. Skuteczność ekspansji zależy od wielu czynników, w tym od zdolności firm do adaptacji w nowych rynkach, a także od odpowiednich strategii inwestycyjnych i dobrego zarządzania międzynarodowym zespołem. Coraz więcej firm korzysta z doświadczeń międzynarodowych ekspertów, aby odpowiednio przygotować swoje strategie ekspansji. Kluczowym aspektem, który wpływa na sukces, jest także rola działów HR, które wspierają firmy w międzynarodowym rozwoju poprzez zapewnienie odpowiednich kadr i wsparcie w integracji z lokalnymi rynkami.

Pokaż więcej

W ramach wydarzenia realizowanego przez Think Tank „Be Polish Be Global” podzieliliśmy się najnowszą wiedzą o najskuteczniejszych metodach i kierunkach ekspansji polskich firm na rynki zagraniczne.

Partnerami wydarzenia byli

ADP Polska
KUKE
Mazars
PFR TFI

Wydarzenie składało się z dwóch wystąpień:

  • Skuteczne strategie ekspansji polskich firm – podsumowanie badań 2014–2022 (Mariusz Smoliński)

  • Jak HR może pomóc firmie w działalności na międzynarodowych rynkach? (Mariusz Koczwara)

oraz godzinnej debaty, prowadzonej przez Pawła Kubisiaka, pod tytułem:

  • Ekspansja zagraniczna: nowe realia, nowe kierunki, nowe wyzwania.

Eksperci

  • Mariusz Koczwara Sales Director, ADP Polska

  • Piotr Kuba, Członek Zarządu ds. inwestycyjnych, PFR TFI

  • Monika Nowecka, Wiceprezes Zarządu Mazars w Polsce

  • Tomasz Ślagórski, Wiceprezes Zarządu KUKE

  • Mariusz Smoliński, Dyrektor Działu Badań i Analiz, ICAN Research

Prowadzącym całe wydarzenie był Paweł Kubisiak, Editor‑at‑large „ICAN Management Review”.

Obejrzyj relację z całego wydarzenia:

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!