Streszczenie: Kryzys może być zarówno zagrożeniem, jak i szansą dla firm. Badania ICAN Research pokazują, że polskie przedsiębiorstwa dobrze radzą sobie na rynkach europejskich, a zdobyte tam doświadczenia skłaniają je do poszukiwania dalszych możliwości ekspansji. Kluczowe pytania dotyczą: Branż, w których polskie firmy mają przewagę konkurencyjną. Czynników pozwalających na skuteczną konkurencję oraz segmentów o najsilniejszym eksporcie. Barier stojących przed przedsiębiorcami planującymi międzynarodowy rozwój. Sposobów finansowania ekspansji zagranicznej. Instrumentów wsparcia dostępnych na polskim rynku finansowym. Te zagadnienia były omawiane podczas webinarium z udziałem ekspertów: Macieja Bałabanowa (dyrektora zarządzającego Funduszem Ekspansji Zagranicznej, PFR TFI), Tomasza Gligi (District Sales Manager, ADP Polska), Tomasza Stamirowskiego (Partner Zarządzający Avallon MBO) oraz Antoniego Zbytniewskiego (Key Account Manager, Grupa Raben). Debatę prowadził Paweł Kubisiak, redaktor merytoryczny „ICAN Management Review”.
Mówi się, że kryzys jest jednocześnie zagrożeniem i szansą. Czy polskie firmy wykorzystały obecny kryzys i następujące po nim ożywienie do wzmocnienia pozycji na zagranicznych rynkach?
Badania ICAN Research potwierdzają, że polskie przedsiębiorstwa doskonale odnajdują się na rynkach europejskich. Jednak po zebraniu doświadczeń na sąsiednich rynkach wiele firm rozgląda się coraz dalej. Jakie kierunki mogą być dziś perspektywiczne dla polskich eksporterów i inwestorów?
W jakich branżach polskie firmy powinny upatrywać swoich przewag?
Czym możemy skutecznie konkurować i w jakich segmentach nasz eksport jest najsilniejszy?
Jakie bariery stoją obecnie przed przedsiębiorcami planującymi międzynarodowy rozwój?
Jak finansować rozwój firmy na etapie ekspansji zagranicznej?
Jakie instrumenty wsparcia oferuje polski rynek finansowy?
Na te pytania odpowiedzieliśmy w trakcie webinarium z udziałem ekspertów:
W webinarium wzięli udział:
Maciej Bałabanow, CFA – dyrektor zarządzający Funduszem Ekspansji Zagranicznej, PFR TFI
Tomasz Gliga, District Sales Manager, ADP Polska
Tomasz Stamirowski, Partner Zarządzający Avallon MBO
Antoni Zbytniewski, Key Account Manager, Grupa Raben
Debatę poprowadził Paweł Kubisiak, redaktor merytoryczny „ICAN Management Review”.



