Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
Ekspansja zagraniczna

Ekspansja zagraniczna: czy kryzys może stać się szansą?

15 grudnia 2021 2 min czytania
Zdjęcie Paweł Kubisiak - Redaktor i analityk biznesowy, autor książek i licznych publikacji poświęconych tematyce przywództwa, strategii i zarządzania. Obecnie pełni funkcję redaktora naczelnego MIT Sloan Management Review Polska, wcześniej kierował redakcją polskiej edycji Harvard Business Review, ICAN Management Review oraz był wicenaczelnym Pulsu Biznesu i szefem pb.pl.
Paweł Kubisiak
Maciej Bałabanow
Zdjęcie Antoni Zbytniewski - Key Account Manager, Fresh Logistics Polska, Grupa Raben
Antoni Zbytniewski
Tomasz Gliga
Tomasz Stamirowski
Ekspansja zagraniczna: czy kryzys może stać się szansą?

Streszczenie: Kryzys może być zarówno zagrożeniem, jak i szansą dla firm. Badania ICAN Research pokazują, że polskie przedsiębiorstwa dobrze radzą sobie na rynkach europejskich, a zdobyte tam doświadczenia skłaniają je do poszukiwania dalszych możliwości ekspansji. Kluczowe pytania dotyczą: Branż, w których polskie firmy mają przewagę konkurencyjną. Czynników pozwalających na skuteczną konkurencję oraz segmentów o najsilniejszym eksporcie. Barier stojących przed przedsiębiorcami planującymi międzynarodowy rozwój. Sposobów finansowania ekspansji zagranicznej. Instrumentów wsparcia dostępnych na polskim rynku finansowym. Te zagadnienia były omawiane podczas webinarium z udziałem ekspertów: Macieja Bałabanowa (dyrektora zarządzającego Funduszem Ekspansji Zagranicznej, PFR TFI), Tomasza Gligi (District Sales Manager, ADP Polska), Tomasza Stamirowskiego (Partner Zarządzający Avallon MBO) oraz Antoniego Zbytniewskiego (Key Account Manager, Grupa Raben). Debatę prowadził Paweł Kubisiak, redaktor merytoryczny „ICAN Management Review”.

Pokaż więcej

Mówi się, że kryzys jest jednocześnie zagrożeniem i szansą. Czy polskie firmy wykorzystały obecny kryzys i następujące po nim ożywienie do wzmocnienia pozycji na zagranicznych rynkach?

Badania ICAN Research potwierdzają, że polskie przedsiębiorstwa doskonale odnajdują się na rynkach europejskich. Jednak po zebraniu doświadczeń na sąsiednich rynkach wiele firm rozgląda się coraz dalej. Jakie kierunki mogą być dziś perspektywiczne dla polskich eksporterów i inwestorów?

  • W jakich branżach polskie firmy powinny upatrywać swoich przewag?

  • Czym możemy skutecznie konkurować i w jakich segmentach nasz eksport jest najsilniejszy?

  • Jakie bariery stoją obecnie przed przedsiębiorcami planującymi międzynarodowy rozwój?

  • Jak finansować rozwój firmy na etapie ekspansji zagranicznej?

  • Jakie instrumenty wsparcia oferuje polski rynek finansowy?

Na te pytania odpowiedzieliśmy w trakcie webinarium z udziałem ekspertów:

W webinarium wzięli udział:

  • Maciej Bałabanow, CFA – dyrektor zarządzający Funduszem Ekspansji Zagranicznej, PFR TFI

  • Tomasz Gliga, District Sales Manager, ADP Polska

  • Tomasz Stamirowski, Partner Zarządzający Avallon MBO

  • Antoni Zbytniewski, Key Account Manager, Grupa Raben

Debatę poprowadził Paweł Kubisiak, redaktor merytoryczny „ICAN Management Review”.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Koniec ery tradycyjnych wyprzedaży: liczy się już nie tylko cena

Sezon wyprzedaży 2025 pokazał już na starcie, że tradycyjne strategie rabatowe przestają działać.  Najnowsze badanie BCG dowodzi, że wchodzimy w erę „aktywnego konsumenta”, który nie podąża już ślepo za rabatami. Zamiast tego domaga się transparentności i realnej wartości. Dzieje się tak gdyż konsumenci masowo uzbroili się w generatywną sztuczną inteligencję do weryfikowania promocji i szukania realnej wartości. Dlatego Twoim największym konkurentem nie jest inna firma, lecz osobisty agent AI Twojego klienta.

Multimedia
Co nam się wmawia na temat sztucznej inteligencji?

Jakie narracje słyszymy na temat sztucznej inteligencji i co one z nami robią i jakie wywołują skutki? Jakie kształtują w nas wyobrażenia, oczekiwania, emocje, obawy i pragnienia? Do jakich zachowań nas mobilizują? Odpowiedzi na te wszystkie pytania szuka w 14 odcinku „Limitów AI” Iwo Zmyślony wraz z Edytą Sadowską oraz Kasią Zaniewską.  Rozmówcy analizują narracje na temat AI oraz o sile perswazji i jej społecznych skutkach.

Pięć cech liderów napędzanych technologią Pięć cech liderów napędzanych technologią

W dobie gwałtownych zmian technologicznych to CEO, którzy aktywnie zdobywają kompetencje cyfrowe i odważnie redefiniują swoje modele biznesowe, wyznaczają nową jakość przywództwa. Odkryj, jak pięć cech liderów napędzanych technologią przekłada się na przewagę konkurencyjną i trwały wzrost firmy.

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!