Reklama
Dołącz do liderów przyszłości i zdobądź przewagę! Sprawdź najnowszą ofertę subskrypcji
E-commerce

E-commerce Trends Summit – odkryj nowe perspektywy rozwoju Twojej firmy!

1 września 2020 3 min czytania
E-commerce Trends Summit – odkryj nowe perspektywy rozwoju Twojej firmy!

Już niedługo, bo 8 września 2020 r. odbędzie się jedno z najbardziej wyczekiwanych wśród przedsiębiorców i specjalistów e‑commerce wydarzeń tej jesieni: E‑commerce Trends Summit, zorganizowane w formule online! Dzięki eksperckiej wiedzy zdobędziesz narzędzia, które pozwolą twojemu przedsiębiorstwu nie tylko przetrwać kryzys, ale wyznaczyć nową, szytą na miarę ścieżkę rozwoju.

Partnerem Miejskim wydarzenia i debaty eksperckiej „E‑commerce – centra logistyczne” jest miasto Bydgoszcz i Bydgoska Agencja Rozwoju Regionalnego. W dyskusji udział wezmą: Edyta Wiwatowska – prezes Bydgoskiej Agencji Rozwoju Regionalnego, Magdalena Krasoń‑Wałęsiak – manager ds. E‑commerce w GS1 Poland, Michał Samborski – Head of Development w Panattoni oraz Piotr Sędziak – członek Rady Programowej Polskiego Stowarzyszenia Menedżerów Logistyki i Zakupów. Debatę moderować będzie Andrzej Jacaszek – dyrektor zarządzający ICAN Institute, a także doświadczony praktyk biznesu i wykładowca.

Wybór tematu dyskusji jest odpowiedzią na potrzeby branży logistycznej. Rozwój e‑commerce to szansa dla nowych lokalizacji magazynowych. Konsekwentnie realizowana strategia budowy oferty inwestycyjnej (identyfikacja odpowiednich terenów inwestycyjnych i ich dozbrajanie, dostosowanie MPZP, intensywna promocja) prowadzona równolegle do trwających inwestycji infrastrukturalnych w rozbudowę sieci dróg ekspresowych dają realną szansę na spozycjonowanie miasta jako silnego ośrodka logistycznego z dużym potencjałem wzrostowym. Już dziś w Bydgoszczy istnieje 420 tys. m kw. powierzchni magazynowej, a kolejne 200 tys. m kw. zaplanowane jest do realizacji w najbliższych latach.

Bydgoszcz może pochwalić się świetnie funkcjonującymi projektami z obszaru e‑commerce. Najbardziej spektakularnym przykładem firmy e‑commerce wywodzącej się z rodzimego rynku jest lider sprzedaży opon poprzez platformy internetowe. Firma funkcjonuje obecnie na 13 rynkach międzynarodowych, m.in. w USA. Wszystkie rynki obsługiwane są z centrum operacyjnego znajdującego się w siedzibie firmy w Bydgoszczy. Kolejne lokalne przykłady udanych projektów e‑commerce to chociażby liderzy w sprzedaży narzędzi i elektronarzędzi uznanych marek czy sprzedaży kosmetyków do włosów. W najbliższym czasie spodziewane są kolejne duże inwestycje.

Lokalizacje alternatywne do głównych ośrodków logistycznych w Polsce, takie jak Bydgoszcz, oferują szereg korzyści przedsiębiorcom. Coraz więcej inwestorów, tak nowych, jak i tych już obecnych w mieście, wskazuje Bydgoszcz jako optymalną lokalizację dla rozwoju swojego biznesu. Atuty miasta, decydujące o jego atrakcyjności inwestycyjnej, to z jednej strony dogodne położenie komunikacyjne, wraz z międzynarodowym lotniskiem, gotowa oferta terenów pod inwestycje, nowoczesne powierzchnie magazynowe i biurowe oraz niższe koszty operacyjne prowadzenia biznesu. To również wysoki potencjał kapitału ludzkiego, dostrzegany przez inwestorów zarówno przez pryzmat liczby mieszkańców, jak i ich kompetencji oraz możliwości kształcenia potrzebnych kadr.

Ponadto władze miasta wychodząc naprzeciw inwestorom, powołały w 2013 roku spółkę miejską – Bydgoską Agencję Rozwoju Regionalnego. Dzięki tej inicjatywie w Bydgoszczy można działać bardziej elastycznie i efektywnie w zakresie kompleksowej obsługi projektów inwestycyjnych. Inwestorzy są tutaj partnerami i otrzymują profesjonalne wsparcie BARR w formule „one stop shop”. Tak ukierunkowana strategia przynosi efekty, zarówno w postaci kolejnych zapytań inwestycyjnych, jak i międzynarodowych wyróżnień przyznawanych Bydgoszczy jako miastu najbardziej przyjaznemu inwestorom.

Więcej informacji na temat ekspertów, formuły i poszczególnych wystąpień podczas E‑commerce Trends Summit znajdziesz na stronie.

Tematy

Może Cię zainteresować

Polacy chcą AI w pracy – ale na własnych zasadach. Co zaufanie do wirtualnych agentów mówi o przyszłości przywództwa?

Coraz więcej firm wdraża wirtualnych asystentów i analityków opartych na sztucznej inteligencji, chcąc zyskać na efektywności i innowacyjności. Ale co na to pracownicy? Najnowsze badanie przeprowadzone przez ASM na zlecenie Salesforce ujawnia jednoznacznie: Polacy są otwarci na AI w miejscu pracy, ale tylko pod warunkiem zachowania kontroli i zrozumienia jej działania.

Gorące serca i brutalna rzeczywistość, czyli o budowaniu empatii w organizacji

Empatia liderów to za mało, gdy systemy, procesy i decyzje organizacji świadczą o braku troski. Oto cztery strategie, które skutecznie adresują to wyzwanie.  W świecie biznesu często słyszymy o „wyścigu szczurów” i bezwzględnym pięciu się po korporacyjnej drabinie „po trupach”. Taki scenariusz często przywodzi na myśl „Władcę Much”, gdzie prym wiodą najsilniejsi, a słabsi muszą ustąpić. Wielu uważa, że aby przetrwać i odnieść sukces, po prostu „trzeba być twardym”. Ale czy to jedyna droga?

Konferencja „Odpowiedzialny biznes w praktyce – zrównoważony rozwój jako klucz do przyszłości”

Podsumowanie

Konferencja „Odpowiedzialny biznes w praktyce – zrównoważony rozwój jako klucz do przyszłości” odbyła się 15 kwietnia 2025 roku z inicjatywy ICAN Institute oraz Partnerów. Wydarzenie było poświęcone tematyce zrównoważonego rozwoju, ESG oraz społecznej odpowiedzialności biznesu.

Obecność licznych przedstawicieli biznesu oraz ich aktywne uczestnictwo w dyskusjach miały istotny wpływ na wysoki poziom merytoryczny konferencji. Wymiana wiedzy, doświadczeń i dobrych praktyk w zakresie ESG stanowiła ważny element wydarzenia, przyczyniając się do kształtowania odpowiedzialnych postaw w środowisku biznesowym oraz wspierania długofalowych, wartościowych inicjatyw.

Pięć lekcji przywództwa dla „twardych” prezesów

Choć może się wydawać, że styl przywództwa oparty na kontroli i wydawaniu poleceń wraca do łask, rzeczywistość pokazuje coś zupełnie innego — to liderzy o wysokiej inteligencji emocjonalnej osiągają lepsze rezultaty

Jak fundusz Apollo wdraża AI w spółkach portfelowych

Apollo Global Management uczyniło ze sztucznej inteligencji priorytet: intensywnie pracuje nad rozwojem zdolności AI w swoich spółkach portfelowych, by uczynić je bardziej konkurencyjnymi i wartościowymi. Firma szczegółowo analizuje, jaki wpływ może mieć wdrożenie AI na projekty w tych spółkach oraz jak ewoluuje wykorzystanie AI w ich branżach. Sukcesy Apollo z ostatnich pięciu lat stanowią dowód, że AI może już dziś tworzyć realną wartość biznesową.

Spójrz na swoją firmę z zewnątrz, aby ocenić jej atuty Chcesz przestać popełniać te same błędy? Spójrz na swoją organizację z zewnątrz!

Liderzy muszą nauczyć się patrzeć na własną organizację oczami innych. Kluczowe znaczenie ma tu umiejętność zdystansowania się wobec osobistych emocji i spojrzenie z zewnątrz, na przykład oczami potencjalnego inwestora. Istotne jest również nawiązanie dialogu z pracownikami lub kontrahentami. Pozwala to dostrzec nowe możliwości oraz ukryte zagrożenia.

„Ślepe punkty” przywództwa

Samoewaluacja  to wyjątkowo trudne zadanie. Tymczasem liderzy stojący na czele organizacji powinni dokonywać jej cyklicznie. I to nie tylko w kontekście oceny samego siebie, ale też całej działalności. Szukając odpowiedzi na strategiczne dylematy, osoby zarządzające często angażują się w prowadzenie coraz to większej liczby badań i analiz. W wielu sytuacjach jednak może się wydawać, że wynikają z nich wciąż te same wnioski i rozwiązania, a cały proces myślowy kołem się toczy. Jak wskazuje ekspertyza McKinsey & Company takie sytuacje mogą pojawiać się wtedy, kiedy pomija się tak zwane ślepe punkty przywództwa. Są to obszary, w których łatwo nie zauważyć istotnych kwestii. To zjawisko może nasilać się ze względu na utarte przekonania, ograniczenia poznawcze lub brak różnorodności perspektyw. Przywódcy są często tak mocno zaangażowani w losy firmy, że nie zauważają swojego zbytniego przywiązania do znanych rozwiązań. Ponadto wielostopniowa struktura hierarchiczna oraz zawiły sposób raportowania może zakrzywiać informacje docierające na szczyt.

Cieśnina Ormuz: ceny ropy i łańcuchy dostaw pod presją

Kiedy wojna wybucha w sercu globalnego szlaku paliwowego, konsekwencje są natychmiastowe: rosną ceny paliw, spadają indeksy, narasta niepewność. Cieśnina Ormuz – wąskie gardło, przez które przepływa jedna trzecia światowej ropy raz jeszcze przypomina, jak bardzo biznes jest uzależniony od geopolityki. Czy Europa i Polska są gotowe na kolejne uderzenie w gospodarkę?

Multimedia
Ukryty rynek pracy menedżerów: nowa rzeczywistość rekrutacyjna

Rynek pracy, szczególnie dla kadry menedżerskiej i C-level, dynamicznie się zmienia. W ostatnich latach obserwowana jest ograniczona liczba publikowanych ofert pracy, a procesy rekrutacyjne wydłużają się, osiągając nawet kilkanaście etapów. Agnieszka Myśliwczyk, IT headhunterka i ekspertka rynku, podkreśla, że nie jest to tyle kryzys, co „wyzwanie”, z którym mierzą się liderzy. Ważne jest także odważne sięganie po nowe, z ciekawością i satysfakcją, bez „dziadowania” czy poczucia zmęczenia życiem. Mimo wyzwań, takich jak ageizm czy podwójna dyskryminacja kobiet 50+, optymizm i proaktywne podejście są kluczowe.

Ilustracja ukazująca nowoczesną przestrzeń podzieloną na trzy symboliczne strefy. Po lewej stronie – ciepłe, pomarańczowe światło i zaokrąglone formy przypominające radość. Po prawej – chłodne, niebieskie światło i geometryczne cienie w kolumnach symbolizujące osiągnięcia. Pośrodku – neutralna, jasna przestrzeń ze schodami i świetlnym promieniem na podłodze, wyznaczającym punkt równowagi. Całość tworzy wyrafinowaną metaforę świadomego wyboru i wartościowania czasu. Dobrze wykorzystany czas: Nowy sposób wartościowania czasu może zmienić Twoje życie
Subiektywna wartość czasu to koncepcja, która pozwala dostrzec drobne zmiany w tygodniowym harmonogramie, mogące znacząco zwiększyć satysfakcję z życia i dobrostan. Godzina po godzinie, sposób, w jaki spędzamy czas, składa się na sposób, w jaki spędzamy życie.Dla wielu z nas ta suma bywa jednak rozczarowująca. Kulturowe przekonania, zakorzenione w powiedzeniach typu „czas to pieniądz”, każą […]
Multimedia
Jak zaplanować swoją karierę w nieprzewidywalnych czasach

Każda kariera jest drogą indywidualną i nikt nie zna uniwersalnego przepisu na sukces. Nie można skopiować czyjejś kariery i nałożyć na własne życie. Ale jedno jest pewne: większe szanse na sukces mają te osoby, które przemyślą i dobrze zaplanują swoją drogę zawodową.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!