Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
INNOWACJE

Autentyczny luksus w historycznej oprawie

16 czerwca 2017 4 min czytania
Jeroen van der Toolen
Aleksander Krakowski
Autentyczny luksus w historycznej oprawie

Streszczenie: Inwestycja Ghelamco w kamienice przy ul. Foksal 13 i 15 w Warszawie to przykład połączenia historycznego charakteru budynków z nowoczesnym luksusem. Budynki te, zaprojektowane ponad 100 lat temu jako eleganckie kamienice, zostały starannie odrestaurowane, by przywrócić im dawny blask. W ramach prac rewitalizacyjnych przywrócono szczegóły architektoniczne, takie jak sztukaterie, pałacowe podłogi oraz polichromie. Wnętrza zaprojektował Eric Kuster, łącząc elementy historyczne z nowoczesnymi trendami. Tego typu inwestycje są wyjątkowe na polskim rynku, który dopiero dojrzewa do tego rodzaju luksusowych przestrzeni w zabytkowych obiektach.

Pokaż więcej

W zabytkowych budynkach w historycznym centrum Warszawy powstają apartamenty, w których mieszkańcy odnajdą atmosferę luksusu sprzed ponad 100 lat oraz najnowocześniejsze rozwiązania.

O szczegółach inwestycji w wywiadzie z Harvard Business Review opowiada Jeroen van der Toolen, dyrektor zarządzający Ghelamco na Europę Środkowo‑Wschodnią. Rozmawiał Aleksander Krakowski, redaktor ICAN Institute.

Firma Ghelamco jest w Polsce kojarzona przede wszystkim z projektami biurowymi, w tym z najbardziej rozpoznawalnym Warsaw Spire. Dlaczego zdecydowali się państwo na zainwestowanie w kamienice przy ul. Foksal 13 i 15?

Rzeczywiście w Polsce cieszymy się opinią dewelopera dostarczającego najwyższej klasy przestrzeń biurową, choć w portfolio mamy też na przykład kompleks mieszkaniowy Woronicza Qbik w Warszawie czy Rezydencję Tumską we Wrocławiu. Niemniej w realizacji luksusowych inwestycji mieszkaniowych skupialiśmy się jak dotąd na rynku belgijskim i francuskim. Przykładami mogą być realizowany właśnie przez nas apartamentowiec Edition przy reprezentacyjnej Avenue Louise w Brukseli czy domy wypoczynkowe w miejscowości Knokke w Belgii.

Budynki przy ul. Foksal 13/15 zostały oryginalnie zaprojektowane jako niezwykle eleganckie i luksusowe. Do dziś w Warszawie zachowało się bardzo niewiele podobnych kamienic. Dostrzegliśmy w nich ogromny potencjał, który można teraz wykorzystać, kiedy polski rynek dojrzał dostatecznie do tego typu inwestycji. Stanowią one wyzwanie również dla tak doświadczonego dewelopera jak Ghelamco. Jak dotąd w Polsce nikt jeszcze nie oferował tak wysokiego poziomu apartamentów w historycznej zabudowie.

W jaki sposób zamierzają państwo połączyć współczesny luksus z zabytkowym charakterem miejsca?

Naszym celem jest przywrócenie obu budynkom dawnej świetności. Udało nam się dotrzeć do archiwalnych zdjęć przedstawiających między innymi pierwotny wygląd kamienicy nr 13. Dzięki temu mogliśmy odwzorować wszystkie detale architektoniczne na elewacji i przywrócić im blask sprzed 120 lat. Ponadto we wnętrzach obu rezydencji przetrwały setki elementów dekoratorskich, takich jak sztukaterie na ścianach i sufitach, konsole czy też pałacowe podłogi o niepowtarzalnych wzorach, które będą przez nas precyzyjnie odtworzone. W części kamienic, pod wieloma warstwami farb, odnaleźliśmy nawet piękne polichromie, które również planujemy przywrócić do ich pierwotnego wyglądu. Warto podkreślić, iż do współpracy przy projektowaniu wnętrz zaprosiliśmy zdobywcę wielu nagród European Property Awards, Erica Kustera, który dokonał połączenia historycznej części z nowoczesnymi trendami w aranżacji. Jesteśmy przekonani, że połączenie tych dwóch materii – designu oraz naszych wieloletnich starań o realizację projektu – pozwoli stworzyć niespotykaną jakość i niepowtarzalny efekt. Chcę jednocześnie podkreślić, że osoby wprowadzające się do apartamentów przy Foksal 13/15 zamieszkają w oryginalnych budynkach zaprojektowanych prawie 120 lat temu. Takie otoczenie, w połączeniu z projektami Erica Kustera, idealnie pasuje do luksusu, jaki znajdzie się wewnątrz kamienic.

Autentyczny luksus w historycznej oprawie

Autentyczny luksus w historycznej oprawie

W tym segmencie rynku panuje ostatnio dość intensywna konkurencja. Wiele firm stara się obecnie skusić zamożniejszych klientów inwestycjami, które reklamują jako luksusowe.

W Polsce nadużywa się obecnie takich pojęć jak luksus czy apartamenty. W wielu przypadkach oznaczają one, że deweloper oferuje po prostu coś drogiego, ale nie idzie za tym określona jakość materiałów czy wyposażenie. W przypadku Foksal 13/15 nie są to jednak słowa bez pokrycia. Do zabytkowych wnętrz kamienic, opracowywanych przez specjalistyczną pracownię Proart, udało nam się wprowadzić również XXI wiek – nowoczesne rozwiązania i design – dzięki staraniom wcześniej wspomnianego holenderskiego projektanta Erica Kustera i architektów z francuskiej pracowni Sud Architects. Nasz projekt ma konkurować z najbardziej ekskluzywnymi budynkami na świecie, jakie można zobaczyć w Paryżu czy Brukseli.

Na jakie udogodnienia będą mogli liczyć mieszkańcy apartamentów przy ul. Foksal 13/15?

Dla zapewnienia wygody przyszłym lokatorom zaplanowaliśmy szereg udogodnień, takich jak spa, jacuzzi, salę fitness, a także tarasy na dachu ze strefą koktajlową. Dla równowagi na parterze umieścimy przestrzeń do pracy, którą będzie też można wykorzystać do przyjmowania partnerów biznesowych. Innym, absolutnie wyjątkowym na skalę Polski rozwiązaniem będą pokoje gościnne, gdzie mieszkańcy przenocują swoich znajomych czy kontrahentów w interesach. Jest to wygodne i praktyczne rozwiązanie, które pozwoli zaoszczędzić przestrzeń w prywatnych apartamentach, a jednocześnie zadbać o gości z najwyższą starannością. Nad wygodą mieszkańców czuwać będzie ponadto firma Quintesentially, światowy lider w dziedzinie concierge, dostarczający swoje usługi mieszkańcom najbardziej luksusowych apartamentowców w Nowym Jorku, Paryżu czy Hongkongu. Myślę, że śmiało możemy powiedzieć, że naszym projektem chcemy na nowo zdefiniować pojęcie luksusu w Polsce.

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!