Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
BIZNES I TECHNOLOGIE

Przyszłość reklamy internetowej [RAPORT]

12 grudnia 2016 2 min czytania
Marta Lenkiewicz
Przyszłość reklamy internetowej [RAPORT]

Streszczenie: Reklama internetowa w Polsce zyskuje na znaczeniu, a jej przyszłość będzie w dużej mierze zdeterminowana przez rozwój mobilności, rosnącą popularność smartfonów i tabletów oraz automatyzację procesów reklamowych za pomocą technologii takich jak RTB. Internet ma przejąć część budżetów reklamowych przeznaczanych dotychczas na prasę, telewizję i radio, a w 2016 roku jego udział w wydatkach reklamowych netto w Polsce miał wynieść 27%. Istotnymi trendami w reklamie online są rozwój reklamy mobilnej, w tym mobile video, oraz reklama programmatic, która umożliwia precyzyjne targetowanie odbiorców. W miarę jak ekosystem cyfrowy rośnie, pojawiają się także wyzwania związane z analityką danych, bezpieczeństwem, prywatnością i własnością intelektualną. Dodatkowo, kluczowe stają się takie elementy jak content marketing, email marketing, strategia omnichannel oraz komunikacja w mediach społecznościowych. Rola influencerów w promocji marki nabiera także coraz większego znaczenia.

Pokaż więcej

Jak co roku Związek Pracodawców Branży Internetowej IAB Polska przygotował raport specjalny dotyczący reklamy internetowej.

„Perspektywy rozwojowe reklamy online w Polsce” to nie tylko podsumowanie tego, co wydarzyło się w 2016 roku, ale także próba spojrzenia w przyszłość i zwrócenia uwagi na zagadnienia, które będą kluczowymi motorami komunikacji cyfrowej.

O tym, że internet rośnie w siłę nikogo nie trzeba zapewniać. W najbliższym czasie stanie się on medium totalnym, przejmując budżety nie tylko prasowe, ale również telewizyjne oraz radiowe. W 2016 roku udział internetu w łącznych wydatkach reklamowych netto wyniesie w Polsce 27%.

Wśród wiodących trendów wyróżnić należy przede wszystkim: rozwój reklamy mobilnej, szczególnie mobile wideo, oraz modelu reklamy programmatic. W pierwszym przypadku to efekt wzrostu mobilności internautów dzięki coraz tańszym usługom oraz rosnącej popularności zaawansowanych technologicznie smartfonów i tabletów. Dzięki RTB natomiast możliwa jest automatyzacja procesu zakupu powierzchni reklamowej i precyzyjne targetowanie do określonej grupy docelowej.

Wraz z dynamicznym rozwojem ekosystemu cyfrowego pojawia się też szereg wyzwań, z którymi branża internetowa będzie musiała się zmierzyć. Dotyczy to przede wszystkim dostosowania analityki do rosnącej liczby danych, a także legislacji, przede wszystkim kwestii bezpieczeństwa, prywatności i własności intelektualnej. Raport ten nie pomija również najważniejszych zagadnień dla marketingu online, m.in.:

  • rosnącej roli content marketingu,

  • prowadzenia działań e‑mail marketingowych,

  • strategii omnichannel,

  • komunikacji w social mediach

  • roli influencerów w promowaniu marki.

Więcej informacji znajdziesz klikając w tym miejscu »

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!