Streszczenie: MicroStrategy współpracuje z klientami, pomagając im w analizie dużych zbiorów danych z systemów wewnętrznych oraz źródeł zewnętrznych, takich jak media społecznościowe czy dane geolokalizacyjne. Przykładem jest Adconion Media Group, globalna platforma reklamowa, która codziennie przetwarza ponad 300 milionów rekordów danych reklamowych w systemie Cloudera Hadoop. W 2010 roku, przy dziennym przyroście danych od 15 do 30 GB, Adconion napotkał trudności w dostarczaniu reklamodawcom pełnych informacji o potencjalnych odbiorcach. W odpowiedzi na te wyzwania, firma zdecydowała się na wdrożenie platformy MicroStrategy, co pozwoliło na efektywną analizę danych i dostarczenie wartościowych informacji dla klientów. Integracja MicroStrategy z Cloudera Impala umożliwiła szybkie przetwarzanie zapytań, na przykład analiza raportu z 38 milionami rekordów zajęła mniej niż 30 sekund.
Microstrategy od wielu lat współpracuje z klientami, którzy zmagają się z pozyskiwaniem wiedzy z ogromnych zbiorów danych zgromadzonych zarówno w ich systemach wewnętrznych, jak również pozyskiwanych ze źródeł zewnętrznych: mediów społecznościowych, portali, danych demograficznych i geolokacyjnych.
Przykładami zastosowań technologii Microstrategy chwalą się nasi klienci z branży nowych technologii – Yahoo!, Netflix i Adconion Media.
Adconion Media Group to cyfrowa platforma reklamowa o globalnym zasięgu. Adconion dociera do prawie miliarda konsumentów na świecie różnymi kanałami marketingowymi, dostarczając przekaz w różnorodnych formatach: wideo, maili, displayów i reklamy w mediach społecznościowych. Doświadczenie firmy w dostarczaniu wydajnych i sprawdzonych rozwiązań marketingowych pozwala reklamodawcom i twórcom aplikacji na ich komercjalizację wśród globalnych odbiorców.
Zdaniem Mikhaila Lyukmanova, wiceprezesa Adconion Media Group ds. Data Engineering, każdego dnia firma przetwarza ponad 300 milionów rekordów danych reklamowych w systemie Cloudera Hadoop i dzięki Microstrategy jest w stanie zamienić te dane w użyteczne i wartościowe informacje dla klientów, którymi są światowe marki producentów różnych dóbr.
Wyzwania z obsługą dziennych przyrostów danych
Pierwsze wyzwania pojawiły się już w 2010 roku, kiedy Adconion pozyskiwał od 15 do 30 GB danych dziennie. Pracownicy Adconion zajmujący się obsługą sprzedaży reklam mieli coraz więcej problemów z dostarczeniem reklamodawcom wyczerpujących informacji na ten potencjalnych odbiorców ich treści reklamowych ze względu na ograniczone środowisko, nienadążające za ogromnym wzrostem wolumenu danych. Ponadto logika biznesowa i definicje były rozproszone w różnych systemach, co powodowało niespójne wyniki zapytań. Uruchomienie i dostarczenie poszczególnych raportów trwało wiele godzin. Odbiorcy biznesowi zmęczeni oczekiwaniem na poprawne wyniki rozpoczęli tworzenie niezależnych systemów raportowych na własny użytek, co spowodowało uzyskiwanie różnych wersji tych samych danych. Mikhail Lyukmanov zdecydował się zatem na całkowitą przebudowę istniejących systemów raportowych, dostarczających kluczowych informacji biznesowych.
Imponująca wydajność i skalowalność
Lyukmanov zdawał sobie sprawę z tego, że Adconion potrzebuje bardziej wydajnych narzędzi Business Intelligence, niewymagających dużych zasobów utrzymaniowych. Poszukiwał jednocześnie platformy, która wesprze Adconion zarówno w zapytaniach ad hoc, budowie kokpitów menedżerskich, jak również w graficznej wizualizacji danych zgromadzonych w systemach Adconion. W trakcie ewaluacji różnych rozwiązań Microstrategy okazało się najbardziej optymalnym wyborem ze względu na intuicyjny interfejs, łatwość wdrożenia, wysoką wydajność i optymalne koszty utrzymania dla dużych wolumenów danych.
W pierwszej instalacji w 2011 roku wykonano złożony model Ad Campaign Reporting dla pracowników w 25 lokalizacjach międzynarodowych, dostarczając ponad 4000 zindywizualizowanych raportów i 200 subskrypcji w ciągu pierwszego roku użytkowania.
Szybszy dostęp informacji dzięki integracji Microstrategy z Cloudera Impala
Wkrótce po wdrożeniu pierwszych aplikacji Microstrategy Adconion rozpoczął przygotowania do budowy efektywniejszej kosztowo platformy do przechowywania większej ilości danych, zgodnej ze standardami open source. Lyukmanov nie obawiał się zmiany platformy bazodanowej, znając elastyczność Microstrategy w pracy z różnymi źródłami danych. Firma zdecydowała się na rozwiązanie Cloudera Hadoop, wiedząc o dobrej integracji Microstrategy z tym systemem.
Integracja Microstrategy i Cloudera umożliwia organizacjom wydobywanie wartościowej wiedzy zarówno z ustrukturyzowanych, jak i nieustrukturyzowanych danych. Natywny konektor Microstrategy do Cloudera Impala pozwala w pełni skorzystać z szybkich zapytań, np. analiza składni miesięcznego raportu zawierającego 38 milionów rekordów była możliwa w czasie krótszym niż 30 sekund.
Integracja Microstrategy i Cloudera umożliwia organizacjom wydobywanie wartościowej wiedzy zarówno ze strukturyzowanych, jak i nieustrukturyzowanych danych.
Optymalizacja kampanii internetowych
Maksymalizacja wydajności kampanii
Adconion wykorzystuje wiele aplikacji zbudowanych przez Microstrategy, zaprojektowanych w celu wspierania osób sprzedających ogłoszenia i kontrolowania kampanii internetowych. Specjalny kokpit menedżerski Traffic Attribute Multipliers dostarcza użytkownikom wszelkich informacji niezbędnych do optymalizacji kampanii, którymi zarządzają. Przykładowo, ogłoszenia generowane przez cały dzień dla dużej sieci pizzerii generowały tę samą ilość zamówień o każdej godzinie. Korzystając z zaprojektowanego kokpitu, użytkownicy zauważyli, że po 6–7 godzinach kampanii internetowej 68% wyświetleń generowało aż 86% całkowitej konwersji. Jakakolwiek reklama umieszczana po tym przedziale czasowym nie dawała już takiego rezultatu. Mając to na uwadze, osoby zarządzające mogły w znaczący sposób usprawnić sposób dotarcia do właściwych klientów i odpowiednio alokować budżet kampanii.
Każdego dnia Adconion rejestruje ponad 300 milionów reklam związanych z różnymi wydarzeniami promocyjnymi. Dzięki mechanizmowi subskrypcji w Microstrategy użytkownicy otrzymują automatycznie informację zwrotną w postaci listy komentarzy, kliknięć i innych zdarzeń w czasie zaledwie kilku minut od ich wystąpienia. Te użyteczne dane pozwalają użytkownikom na podejmowanie świadomych decyzji odnośnie prowadzonych kampanii internetowych, dopasowując umiejscowienie banerów i właściwą cenę reklam.

