Reklama
OFERTA SPECJALNA na NAJWYŻSZY pakiet subskrypcji! Wersję Platinum - OFERTA LIMITOWANA
BIZNES I TECHNOLOGIE
Polska flaga

Co zrobić z własnym Data Center po wyprowadzce?

21 lutego 2020 2 min czytania
Robert Kamiński
Co zrobić z własnym Data Center po wyprowadzce?

Streszczenie: W przypadku przeniesienia serwerów do Data Center, pozostaje pytanie, jak zagospodarować pomieszczenia, które wcześniej pełniły rolę serwerowni. Z racji specyficznych warunków tych przestrzeni – klimatyzacja, brak okien oraz dobry dostęp do internetu i prądu – możliwości ich wykorzystania są ograniczone, ale wciąż istnieje kilka rozwiązań. Można przekształcić je na podręczny magazyn do przechowywania nieużywanych rzeczy, archiwum na dokumenty papierowe, lub centrum sieci lokalnej, w którym umiejscowione zostaną urządzenia obsługujące sieć firmy. Alternatywnie, przestrzeń może zostać zaadaptowana na bardziej kreatywne cele, takie jak kuchnia dla pracowników, drukarnia, szatnia, a nawet parking dla rowerów. Te rozwiązania mogą poprawić funkcjonalność przestrzeni biurowej i lepiej wykorzystywać wolne pomieszczenia.

Pokaż więcej

Część firmy decydujących się na przeniesienie serwerów do Data Center nie wie co zrobić z pomieszczeniami, które służyły im jako serwerownie. Jak dobrze zagospodarować nową przestrzeń?

To bardzo specyficzna przestrzeń – najczęściej klimatyzowana, często pozbawiona okien, z dobrym dostępem do internetu i prądu. Takie warunki ograniczają pewne zastosowania, zatem jak to rozwiązać?

Proste jest najlepsze

Pustą przestrzeń można wykorzystać w najprostszy sposób, jako:

  • Podręczny magazyn, w którym przechowasz niepotrzebne na co dzień rzeczy. Jeśli w tym samym budynku znajduje się także część przeznaczona na spotkania z klientami, to bardzo dobre miejsce na umieszczenie wszelkich rzeczy, które mogłyby zniechęcić klientów.

  • Archiwum, w którym przechowasz dokumenty w formie papierowej – mimo digitalizacji wiele firm nadal stosuje to rozwiązanie.

  • Centrum sieci lokalnej. Obecnie niemal każda firma ma w swojej siedzibie komputery połączone siecią lokalną. W nowym pomieszczeniu można umieścić router oraz inne urządzenia potrzebne do obsługi sieci lokalnej oraz internetu w placówce.

Może coś bardziej kreatywnego?

Jeśli wymienione wcześniej rozwiązania są zbędne lub już wprowadzone w innym miejscu pomyśl na przykład o:

  • kuchni, w której pracownicy mogą przygotować kawę, herbatę albo proste dania – ymaga to niewielkiego przystosowania, a istniejącą klimatyzację łatwo zamienisz w wyciąg wentylacyjny usuwający nieprzyjemne zapachy,

  • drukarni, w której oprócz drukarek przechowasz inne ciężkie sprzęty biurowe takie jak faks czy skaner – odtąd nie będą one zajmować miejsca w przestrzeni wspólnej, a dostęp do internetu i prądu zapewni ich łatwe podłączenie do lokalnej sieci,

  • szatnia dla pracowników i klientów – w niektórych mniejszych i średnich firmach nie ma oddzielnego pomieszczenia na pozostawienie odzieży, a takie rozwiązanie ułatwiłoby utrzymanie czystości i porządku,

  • parking dla… rowerów.

Ten tekst jest częścią projektu How to do IT. To twój sprawdzony przewodnik po cyfrowej transformacji i technologiach dla biznesu. Zapisz się na newsletter projektu!

O autorach
Tematy

Może Cię zainteresować

Magazyn
Premium
Dlaczego uważni liderzy lepiej zarządzają zmianą
Samoświadomi i opanowani menedżerowie skuteczniej przeprowadzają swoje zespoły przez okresy niepewności związanej ze zmianami kierunku działania organizacji. Wdrażanie strategicznych zmian ma ogromny wpływ na wyniki przedsiębiorstw. Niezależnie od tego, czy chodzi o zwinne wykorzystanie nowej szansy rynkowej, czy o budowanie długoterminowej odporności. Wielu liderom jest jednak trudno skutecznie przeprowadzić zespół przez ten proces. Takie inicjatywy […]
Premium
W erze cyfrowej zaangażowanie nabiera nowego znaczenia

Automatyzacja bez ludzi nie działa. W erze AI to zaangażowanie, odpowiedzialność i zaufanie stają się nową walutą innowacyjnych organizacji.

chiński e-commerce i social commerce
Premium
Superaplikacje, social commerce i AI, czyli chiński przepis na sukces w e-handlu

Superaplikacje, handel społecznościowy i sztuczna inteligencja tworzą w Chinach nowy model handlu. Ashley Dudarenok tłumaczy, dlaczego przyszłość e-commerce należy do zintegrowanych ekosystemów i inteligentnych agentów AI.

Premium
Zaangażowania można się nauczyć

Zaangażowanie to nie magia, lecz kompetencja. Można je trenować – tak jak empatię, odpowiedzialność czy współpracę – pod warunkiem, że liderzy stworzą ku temu właściwe warunki.

strategie ochrony innowacji
Premium
Jak chronić innowacje przed kopiowaniem

Jak skutecznie bronić innowacji przed kopiowaniem? Czasem wystarczy mądrze zaprojektować produkt – tak, by jego kluczowych elementów nie dało się łatwo odtworzyć ani wykorzystać.

Premium
Efekt domina w zarządzaniu dobrostanem

Kultura dobrostanu staje się nowym filarem przywództwa. Firmy, które inwestują w wellbeing liderów i zespołów, uruchamiają efekt domina – rozwijają kompetencje, wzmacniają kulturę organizacyjną i budują przewagę na rynku.

Wybieram MIT

Cyfrowa transformacja to dziś nie wybór, lecz konieczność. Jak pokazuje doświadczenie Grupy Symfonia, przemyślane inwestycje w technologie potrafią odmienić kierunek rozwoju firmy i stać się impulsem do trwałej przewagi konkurencyjnej.

Premium
Jak zautomatyzować operacje bez nadwyrężania budżetu

Automatyzacja nie musi oznaczać milionowych nakładów. Dzięki tanim i elastycznym technologiom nawet małe firmy mogą usprawnić procesy i zwiększyć produktywność.

środowiska wirtualne w procesie design thinking
Premium
Jak praca zdalna zmienia design thinking

Design thinking wkracza w nowy wymiar. Dzięki środowiskom wirtualnym zespoły mogą współtworzyć, testować i analizować pomysły w czasie rzeczywistym – niezależnie od miejsca i strefy czasowej. To nie tylko narzędzie pracy zdalnej, lecz także przestrzeń do pogłębionej empatii, eksperymentowania i szybszego wdrażania innowacji.

Premium
Strategia zakorzeniona w przyszłości firmy

Technologia bez wizji to tylko narzędzie. Aby automatyzacja miała sens, musi wynikać z celów, wartości i przywództwa – a nie z mody na cyfrowość.

Materiał dostępny tylko dla subskrybentów

Jeszcze nie masz subskrypcji? Dołącz do grona subskrybentów i korzystaj bez ograniczeń!

Subskrybuj

Newsletter

Otrzymuj najważniejsze artykuły biznesowe — zapisz się do newslettera!